Hoi dames, vandaag heb ik voor het eerst mijn bijna 8 maanden zoontje een fles bv met pap gegeven. Hij is niet zo'n vlotte eter (a la Rapley) dus om zo toch zijn buikje wat te vullen dacht ik pap te geven... Nu heb ik gewoon de eerste stap pap gegeven, dus dat is gewoon die van van vanaf 4 maanden, rijstebloem of iets dergelijks, Maar kan het nu zijn dat hij daar toch ook (gezien het zijn eerste keer was) wat krampjes ervan kan krijgen? Vanavond was hij opeens draaierig (lees overstrekken wanneer aan de tiet) en wat huilerig is fases.... Ik twijfel of ik morgen mee moet geven naar de creche, of ff een dagje overslaan en dan dinsdag weer wat pap.....
heb je veel gegeven? ik zou zelf rustig het opbouwen wanneer je dit merkt. als hij tevreden is met de dingen die hij voor de pap kreeg is het toch ook prima voor nu?
Ik zou het een keertje overslaan op de crèche om daar geen onnodige krampjes te krijgen. Dan 's morgens weer een keer geven, als je thuis bent. Kun je goed zien hoe hij erop reageert. Mijn dochter had er geen last van. Ze kreeg het alleen op het KDV (wilde de fles niet, en toen kreeg ze het zo in een bekertje of ze lepelden het naar binnen). Ze was toen ook al 7-8 maanden ofzo. Rijstebloem vult trouwens niet erg veel, hoor. Ik gebruikte het eigenlijk alleen om de melk te verdikken (zodat het makkelijker met het bekertje ging), maar niet voor de voedingswaarde.