1-speen op fles houden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Deurtje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Op de dagen dat ik werk, krijgt Thije afgekolfde melk uit een flesje. Dit gaat prima.

Ik heb nog steeds de 1-speen erop zitten. 'Moet' hij de 2-speen gaan gebruiken (hij is nu 4,5 mnd) of kun jij bij BV beter de kleinste speen blijven gebruiken?

Het gaat nu goed, dus ik zie niet direct een reden om een grotere speen te gebruiken. Maar zag dat ik die andere ook had liggen, dus vandaar de vraag.

We gebruiken de B-free flessen.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons drinken zowel Malou, Ruben als Benthe allemaal uit de S-speen van difrax (de nr.1 speen dus ;)).

Mij is het volgende verteld ;) ->

Bij borstvoeding blijf altijd gewoon de kleinste speen houden omdat de melk er sowieso al gemakkelijker uit komt dan bij de borst. En daarnaast, de kanaaltjes in je tepel worden na 3 maanden en na 6 maanden ook niet ineens groter ;)! Haha! Dus ja hier gewoon altijd zowel voor borstvoeding als voor kunstvoeding de S-speentjes gebruikt en nog steeds.

Geef je wel een grotere speen kan het zijn dat ze de borst gaan weigeren omdat ze te lui worden om wat te doen voor de melk. Ze kunnen kiezen, of lekker makkelijk een speen in je mond waar de melk zo uit komt lopen, of lekker de borst in je mond en hard moeten werken (zuigen) voor je melk. Tja dan kan het zijn dat ze zomaar kiezen voor de makkelijkste optie van die twee ;)!

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

behalve als je merk dat bij de s het niet lukt.
    Wij hebben dus 3 standen speen.
    Maarja madame is en blijft een lastige met flesjes. Hahahaa

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thanx voor jullie antwoorden!

@ Hanneke, ik dacht idd al dat het zo zou werken, thanx! We moeten natuurlijk niet hebben dat ie lui gaat worden of de borst gaat weigeren.

@ SLC, ik snap gewoon nu pas waar je nickname voor staat! Lekker snugger weer van me.. :D

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt me idd niet dat je op een borstweigeraar omdat flessen veel gemakkelijker drinken zit te wachten ;)! haha! Succes in ieder geval.

Wij zijn met Malou en Ruben pas met 17 maanden de M en soms de L speen gaan gebruiken, maar dat omdat we bambix granen door de kunstvoeding gebruikten ;). En de gewone kv gaat gewoon nog door de S-speen, ze moeten er maar wat moeite voor doen hoor ;)!

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hahaah dan kom je vast uit de buurt?

Als hij lekker uit flesjes drinkt gewoon die S doen.
    Wij wisselen ze nog wel eens af. Anders komt er echt niets in. :(

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hebben we wel een grotere speen op de fles gezet, maar dat is omdat ze dan tenminste nog wat binnenkrijgt als ze de fles moet... die wil ze namelijk liever niet.
    Ik zou het -zolang de fles probleemloos gaat- lekker zo laten. Als de fles toch moeizaam gaat worden, si een grotere spen wel handig.

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben nummer 2 speen van Avent. Normaal drinkt Evy een borst leeg in 5 minuten. Met nummer 1 speen deed ze over een flesje wel 15-20 minuten. Ze raakte daardoor gefrustreerd. Met nummer 2 gaat het goed.

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Wij hebben met 7 maanden ook nog de kleinste speen... toen hij flesweigerde kreeg hij de 3-standenspeen... toen kreeg hij door dat je er niet op moest bijten maar zuigen ;)

10. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Wij gebruiken speen 2 van Avent en nog steeds heb ik het gevoel dat hij meer moeite moet doen om uit een flesje te drinken dan dat die bij de borst doet. Borst is die binnen 10 minuten klaar, flesje... ben ik soms wel 3 kwartier mee bezig!

Deel Deze Pagina