Hoi dames, Ik ben nieuw op het forum en houd al die berichtgeving moeilijk bij. Las net een topic over 'eerste ronde' lotgenoten en zag daar ook al voorbijkomen dat er een nieuwe groep moest komen omdat het anders niet te volgen was. Dus ... nieuwe members.. deel je ervaringen hier. Ik ben 29, eerste ronde en zit 2 dagen voor NOD. Kan hele dag aan niks anders denken en wil zoooo graag testen maar doe het niet.. ik wil geen witte test die toch nog niets hoeft te betekenen! Voel me al aantal dagen beetje weeig maarja kan dus ook naderende menstruatie zijn. Zou ook wel erg mazzel zijn gelijk raak.. Ik heb clearblue ovultatie testen gebruikt. Zoals sommigen onder ons vind ik deze tijd helemaal niet echt genieten.... Ik ben te ongeduldig... Heb mijn kinderwens ook ongewild uit moeten stellen dus dat zal er ook mee te maken hebben. Hoop dat we weer een leuk nieuw groepje kunnen vormen! ben benieuwd naar jullie verhalen. Succes allemaal!
Hee Olivia! Ik had ook al een poging gewaagd voor een nieuw groepje maar nog geen reacties gehad, dus ik wil hier wel gezellig mee komen kletsen! Ik ben w03z3l, 28 jaar en mijn vriend is 31. Ik ben vanaf september 2013 gestopt met de pil, en 10 maanden lang geen menstruatie gehad. Mijn eerste menstruatie was pasgeleden, op 6 juli. Toen had ik een cyclus van 18 dagen, en inmiddels zit ik op dag 39 and still counting Vandaag voelde ik voor het eerst weer eens wat krampjes dus het zou me niks verbazen als ik morgen ongesteld word.. Ik hoop het maar! Wij zijn er nog niet echt heel erg mee bezig, als in dat ik nog geen ovulatie testen doe en we ook niet echt bij proberen te houden wanneer ik vruchtbaar ben. Alleen hou ik mijn menstruaties wel bij in een appje om een beetje zicht op mijn cyclussen te krijgen... Bij ons is dan ook nog niet echt te spreken van rondes... We beginnen net een beetje haha, nu ik eindelijk weer menstrueer. Overigens gebruiken we geen condooms meer enzo, dus het kan natuurlijk ook maar zo eens raak zijn. We willen wel graag een kindje, maar hebben niet echt haast nog ofzo. Wel zijn we langzaam aan al begonnen met wat dingetjes te sparen en aan te schaffen, dat scheelt straks alleen maar weer... Nou, da's mijn verhaal haha. Spannend dat je bijna mag testen! Wat zegt je gevoel? Het is natuurlijk niet onmogelijk he, dat het gelijk raak is! Spannend hoor! Wat balen dat je het uit hebt moeten stellen.. Maar wel fijn dat het nu alsnog kan!
Hoi dames, Ik praat ook graag mee. Ben 28 jaar. Lees al een tijdje mee op dit forum sinds een paar dagen ook aangemeld. Augustus in onze vakantie voor het eerst bewust voor kindjes gegaan op de dagen dat ik mijn eisprong voelde. 1x keer eerder het gevoel gehad zwanger te zijn geweest toen we nog niet bewust bezig waren voor kinderen ivm aankomende vakantie maar daar volgde een heftige ongesteldheid op. Nu dus voor het eerst in de vakantie geprobeerd en ik had opnieuw lichamelijke klachtjes etc en ik kon niet wachten om vroeg te testen. 4 dagen voor NOD twee licht positieve testen. Ik durf echt niks te hopen maar toch hoop ik het zo dat ik niet ongesteld word en dat het goed gaat! Ik ga morgenochtend toch nog een testje doen of te kijken of het streepje donkerder is. Zo ja dan in het weekend een clear blue en dan twijfel ik niet meer hahaha Nog steeds in spanning dus! Het rare is dat ik het gevoel heb een enorm geheim bij me te dragen, terwijl ik normaal echt een type ben die het fijn vind om over mijn gevoel etc te praten heb ik nu het gevoel dat het niet echt kan. Mijn vriend wordt natuurlijk gek dat ik het over niets anders meer heb terwijl mijn NOD in feite nog moet komen. Geef hem geen ongelijk haha. Maar goed ik klets dus graag mee!
Hey woezel, Leuk dat je reageert! Ik heb inderdaad meer gelezen dat bij sommige vrouwen even moeilijk kan zijn om de cyclus weer op de rit te krijgen dus wat dat betreft maar goed dat jullie nog niet zo'n haast hebben. Om die reden had ik een koperspiraal. Mijn gevoel is eigenlijk negatief, weet niet zo goed waarom. misschien durf ik ook niet zo goed te hopen... We hebben wel rondom de ovulatie braaf om de dag seks gehad maar net op de dag dat de constante smiley verscheen (dat is bij de clearblue digitale ovulatie test met dubbele hormoon indicator en dat betekent piek vruchtbaarheid) hebben we het niet gedaan omdat manlief te brak was... wat ik hem vervolgens weer kwalijk nam en toen toch proberen maar nouja dat was natuurlijk totaal niet meer romantisch en lukte dus niet ... Eigenlijk was ik er heel erg van overtuigd dat het niet gelukt kon zijn omdat we precies die dag niet gedaan hebben. Maar ik besef me wel dat het niet aan die dag hoeft te liggen... Zit niks anders op dan te wachten, word er nu wel heel nerveus van want ik hoop er zo op... Ik hoop voor jou dat je cyclus snel weer regelmatig is, dat zou wel fijn zijn!
gefeliciteerd kuikentjepiep... Je kunt alleen positief testen als je ook echt zwanger bent. echter is het gevaar van te vroeg testen dat je blij bent en dan toch nog ongesteld wordt, niet alle vruchtjes redden het. Maar ik snap het wel hoor.. het is erg moeilijk om jezelf in te houden Ik hoop dat ik over 2 dagen ook een testje mag wagen !!!!
Welkom kuikentje! Ook voor jou dus erg spannend! Een licht streepje is nog eens extra spannend! Wanneer is je NOD precies? Goh als ik dat zo hoor van jullie dan heb ik het toch nog eventje makkelijk nu haha. Hier nog geen echte spanningen zo he haha. Wel vervelend voor je Olivia, dat je het zo voelt en dat het niet helemaal zo liep zoals je gehoopt had... Maar je weet het maar nooit, misschien was het toch net het goede moment! Niet de hoop verliezen, even geduld nog.. Woensdag is jou NOD? Ik moet wel eerlijk zeggen dat jullie denk ik wel al een stapje verder zijn als ik. Ja mijn cyclus ligt dan ook nog overhoop, dus ik heb geen idee wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, maar als ik dat wel wist zou ik er geloof ik nog niet een echt punt van kunnen maken, no offense Nu moet ik wel zeggen dat wij het sowieso nog steeds erg goed hebben, ook tussen de lakens dus dat om de dag in de vruchtbare periode... Ach... Wij zitten gewoon sowieso wel goed denk ik met de frequentie haha. Nee wat dat betreft ben ik er erg rustig onder en willen we vooral eerst de natuur haar gang laten gaan, kijken of het zo lukt, zonder allerlei toestanden haha. Maar ieder z'n ding natuurlijk!
Wat ik me afvraag is je maakt toch pas hcg aan als de innesteling voltooid is? Ik heb gelezen dat 50% van de bevruchtingen misloopt al voor het innestelen op weg naar de baarmoeder en dat je dan alsnog ongesteld wordt. maar als je hcg aanmaakt is de innesteling toch voltooid en heb je toch niet meer 50% kans op afstoting maar de 10% die staat voor vroege miskramen algemeen? Kan iemand mij daar antwoord op geven want ik vind dat niet echt terug op internet.
Poeh das een goede vraag.... Wat je zegt klinkt heel logisch, maar ik zou het echt niet weten... Enige wat ik idd wel weet is dat je hoort dat te vroeg testen het risico kan hebben dat de vrucht het niet red en je dus teleurgesteld word omdat je al een positief test had en later niet meer.... Misschien weet iemand anders hier het antwoord op?
Hi meiden, Leuk een nieuw clubje, ik sluit me graag aan! Ik word volgende bijna 31 en ben eind juni gestopt met de pil. Het idee was 'en dan zien we wel', maar nu ik twee maanden verder ben en vandaag m'n NOD is (vanmorgen negatief getest, kon het niet laten ) begint het toch allemaal wel heel erg te kriebelen!! Daarom toch wel leuk om hier bij een clubje aan te sluiten, lekker een beetje kletsen over alle spanning en kriebels die hierbij komen kijken. @Kuikentjepiep; ik had het een leuke binnenkomer gevonden als ik je vraag meteen kon beantwoorden, maar helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven. Netals w03z3l vind ik het wel logisch klinken wat je zegt.
Ik ben nog wel een echte beginner hoor Vraag me ook af bijvoorbeeld of je wel 'echt' van een NOD kan spreken als je pas 1x een menstruatie hebt gehad na het stoppen van de pil. Voor hetzelfde geld duurt het nu ineens 38 dagen ofzo... Voel verder nog niet zoveel raars aan m'n lijf, behalve dat ik van de week een heel klein beetje misselijk was. Ga nu natuurlijk ook op alles letten, dat is vast herkenbaar Wel apart hoor, om na 15 jaar pil slikken ineens zo op je lijf te letten. Had donderdag de 21e een licht krampje links in m'n buik en vroeg me echt af of dat m'n eisprong was! In dat geval duurt m'n NOD nog een paar dagen dus... Spannend allemaal he? Vind het wel heel stoer om te lezen dat jij en je vriend rustig kunnen blijven onder jouw onregelmatige/op gang komende cyclus. Eerst maar eens kijken wat de natuur doet is zo gek nog niet denk ik!
Hallo dames!! Ik heb me gisteren hier aangemeld dus ik sluit me ook graag bij deze groep aan. Ik ben 32 en heb al een zoon van 5. Ik heb al 4 jaar de wens voor een tweede maar helaas dacht mijn partner daar anders over. Inmiddels is hij bijgedraaid.. ik dacht dat het nooit meer zou gebeuren!! En zitten we in de eerste ronde Ik zit nu 3 dagen voor nod. Ik vrees dat ik zo'n bezetene wordt die een dozijn testen per maand verslijt.. ik heb er tot nu toe 4 gedaan negatief natuurlijk
Welkom Gosh! Wat fijn dat je na 4 jaar eindelijk kan toegeven aan je wens! En niet zo raar dan, dat je wat ongeduldig word toch? @ Cetje: wauw wat een mazzel dat jou menstruatie gewoon gelijk op gang komt! Ik heb ongeveer 12 jaar de pil geslikt maar heb 10 maand moeten wachten op de eerste menstruatie haha. Ach ja, hij is redelijk op gang, daar gaat het om.. Nu hopen dat ie ook wat regelmatiger word... Nog geen menstruatie hier... Hoop toch echt dat ie vandaag of morgen komt, die krampjes van gisteren wezen er toch echt op en op dag 40 van m'n cyclus word het toch wel weer tijd.... Kunnen we weer verder, want dit werkt nu toch wel lichtelijk frustrerend... Hoe zit het bij jullie met spulletjes/voorbereidingen? Hebben jullie al wat of hebben jullie al bepaalde voorbereidingen/plannen voor als het eenmaal raak is? Of wanneer begin je daarmee?
Welkom cetje, Spannend heh! Ik sinds gisteravond wat kramp en vanmorgen misselijk dus denk echt dat menstruatie eraan komt nog 1 lange dag wachten... Zucht!
En ook welkom gosh natuurlijk!! Wat fijn dat je nu eindelijk mag ik weet hoe frustrerend het is als je hele wezen aangeeft dat je een kindje wil maar het kan niet... Veel succes! @woezel, nee geen spulletjes gekocht.. Dat ga ik echt pas doen als de eerste 3 maanden voorbij zijn. Ben bang dat als het niet lukt ik mezelf nog verdrietiger maak met baby dingen in huis.
Welkom gosh! Wat geweldig dat je partner toch voor een tweede wil gaan! Kan me voorstellen dat je heel ongeduldig bent... Olivia, wat duurt het lang dan he om te wachten... Ik duim natuurlijk voor je dat je menstruatie wegblijft!! Ga je een test doen morgen? Ik dus gisteren m'n NOD (obv 32 dagen) en ongeduldig als ik ben negatief getest, denk dat ik er vrijdag nog eentje tegenaan gooi als ik dan nog niet ongesteld ben
Oh en Woezel... Qua spulletjes weet ik niet wat we doen! Ik denk dat ik nu heel stoer zeg dat ik de drie maanden afwacht. Maar als ik straks positief test zal het me ook niets verbazen als ik dezelfde middag nog even naar Prenatal ga
Ha Dames, ik klets graag mee. In Januari ben ik gestopt met de pil en sinds mei zijn we het zonder condoom gaan doen. Nu zou ik afgelopen weekend ongesteld worden maar dit blijft op de dag van vandaag nog steeds niet. Nu had ik gister een test gedaan maar die was negatief. Een hele teleurstelling omdat ik toen dus al 4 dagen over tijd was. Ik probeer nu te wachten tot vrijdag en dan doe ik weer een test maar wel moeilijk hoor wachten. Op het begin toen ik met de pil was gestopt kwam mijn menstruatie om de 6 weken dit werd al snel 4 weken. Maar zou het misschien nu dan toch weer om 6 weken zijn.. Groetjes
welkom ingetjuuh, moeilijk lijkt me dat hoor met zo'n cyclus waar je nog niet echt op kunt bouwen, nog meer onzekerheid! Maar de testen sporen hcg op en sommige vrouwen hebben minder dan andere.. er zijn mensen die pas na 10 weken positief testen.. dus een negatieve test en geen ongesteldheid, dan kan het nog steeds! Ik denk dat ik stiekem ook al wel wat koop hoor, maar zeker geen grote dingen. moet me nu soms al inhouden bij baby kleertjes... maar ik wil mezelf niet gek maken. Het kan gewoon zomaar een jaar duren. ik hoop het natuurlijk niet maar dit is pas mijn eerste ronde dus wil niet gelijk al helemaal hard van stapel lopen! Zat vanmorgen alweer te denken om een test te halen.. maar ik ga het niet doen, ik wacht gewoon nog even 1 dag!
Ja dat klopt. Ik hoop nog een klein beetje dat het toch wel. En anders hoop ik dat ik snel ongesteld mag worden. Dan kunnen we weer opnieuw proberen. Ik probeer ook zo om er niet mee bezig te zijn maar dat is soms best moeilijk.. Ik heb afgelopen keer ook 2 weken lang ovulatietesten gedaan en hebben dan ook sex gehad op de hoogste piek.. dus eigenlijk zou het dan moeten kloppen. Maar ee wachten gewoon nog even af.. geduld word op de proef gesteld.. Als de test eenmaal positief is denk ik ook wel dat ik kleine dingen zou gaan kopen hihi toch menselijk!