Ik heb even een vraagje over het plannen van iui. Ik had dinsdag 12 juli een folikel van 21 mm. De gynaecoloog heeft toen de pregnyl op woensdag 13 juli om 18:30 gepland en vrijdag 10 uur de iui gepland. Dat betekent dus 3 dagen na de folikelmeting krijg ik een iui. Ik ben er wat onzeker over. ik ben bang dat de iui te laat komt. Ik weet natuurlijk dat het altijd afwachten is. Maar bij iui is goed plannen belangrijk en ik heb hier wat twijfels over. De andere keren kreeg ik bij een folikel van ongeveer 20 mm dezelfde avond nog pregnyl en 2 dagen later de iui. De gynaecoloog van nu is een nieuwe gynaecoloog in het ziekenhuis, ik heb het er ook over gehad maar ze zeggen dat het via een schema gebeurd en dat het goed gepland is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel ideeen hierover. Weten jullie toevallig welke grootte een folikel bij een natuurlijke eisprong springt. In mijn geval zal mijn folikel vrijdag tijdens de iui 27 mm zijn als ik dan nog geen eisprong heb gehad, gezien dat een folikel ongeveer 2 mm per dag groeit. Alvast bedankt! Liefs Jinky
Als je op 12 juli een follikel van 21 mm had, snap ik niet zo goed waarom je pas de volgende dag Pregnyl kreeg. In ons ziekenhuis krijg je Pregnyl als je een follikel hebt van minimaal 18 mm. Als je op 18-20 mm zit, dan is het het beste om diezelfde dag nog de Pregnyl te spuiten. Anders kan het zijn dat je lichaam de eisprong zelf al in gang zet en je de IUI te laat hebt. Hier dus dezelfde avond rond 19.30 u de Pregnyl en dan had je twee dagen later 's ochtends de inseminatie. Een follikel kan springen als ' ie minimaal 18 mm is. Bij mij gebeurde dit meestal als ' ie rond de 24 mm zat, als ik geen Pregnyl spoot. Maar het kan ook zijn dat de Pregnyl de eisprong uitstelt en dan zou je qua timing wel goed uitkomen. Succes morgen & met de wachtweken!
Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Bij jou ging het dus ook hetzelfde. Je zegt wel dat de pregnyl de eisprong misschien uitstelt, is dit iets wat je denkt of gebeurt dat wel vaker of heb je dat gelezen. Dat is namelijk een fijne gedachten voor in de wachtweken i.p.v. de angst dat de iui te laat zal zijn. Liefs Jinky
Ik heb net een ovulatietest gedaan en de teststreep is heel erg donker, dus positief. Maar nu vroeg ik mij af of dit ook door de pregnyl kan komen of dat ik er vanuit kan gaan n.a.v. die test dat mijn ei nog niet gesprongen is? Liefs Jinky
ben geen expert, maar volgens mij komt dat van de pregnyl... die kan in elk geval zwangerschapstesten ook kleuren net als hcg en ik weet dat als je zwanger bent, ovulatietesten ook kleuren. Dus vanuit die logica beredeneer ik dat ovulatietesten dus ook op pregnyl zullen reageren... snappie?
Je ovu-test wordt positief door de pregnyl. Snap ook niet waarom ze nog wachten met de pregnyl bij een ei van 21mm. In ons ziekenhuis zou je in dat geval gelijk de pregnyl moeten zeggen. Ook wordt eerst gecontroleerd (bloed) of je LH zelf al niet aan het stijgen is. 21mm is al best wel groot. Niet bij iedereen zal hij dan al springen, maar het kan zeker wel. In dat geval ben je dan dus te laat. Hoop dat bij jou alles goed getimed is!!
Dankjulliewel! ik heb er een foto bij gedaan, net getest, kan de test ook zo donker worden door pregnyl? View attachment 167178 Vandaag iui gehad en andere gynaecoloog gesproken en die zei dat ik me niet druk hoefde te maken dat de iui te laat zal komen dat eitjes tot 27 mm kunnen worden.
en een foto van testen, eerste test dinsdag 12 juli(nog geen pregnyl gehad) en van vandaag, 2e test vanochtend en 3e test nu(wel pregnyl gehad) Wat denken jullie? zo donker vanwege pregnyl of misschien vandaag eisprong gehad?
Tijdens de iui stond mijn baarmoedermond open en ik had vruchtbaar slijm,dus we hebben hoop, nu 2 weekjes wachten. Bedankt voor jullie reacties! Liefs Jinky