Vraagje baarmoederslijmvlies

Discussion in 'Zwanger worden' started by nojumidy, Jul 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek
    Hoi Hoi Allemaal.

Ik ben vandaag naar de Gyn geweest omdat we nu al meer dan een jaar bezig zijn om zwanger te worden.
    Nu heb ik een inwendige echo gehad en was mijn baarmoederslijmvlies 12 mm en ik zit nu op dag 31 van mijn cyclus en op dag 18 was mijn eisprong, hoort dit niet al af te bouwen voor je menstruatie ???
    Mijn vorrige cyclussen waren 27-43-38-33-20 dagen.

Op mijn linker eierstok waren meerdere folikels te zien dit kon zijn door Pcos, omdat ik nog jong ben (21) of nog door de prikpil.
    Mijn rechter eierstok was iets vergroot maar dit schijnt gewoon normaal te zijn.

Ik hoop dat iemand mij misschien wat raad kan geven.

Liefs Kim

View attachment 165046

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De dikte van je baarmoederslijmvlies neemt toe als je eisprong in aantocht is. De eerste helft van je cyclus hoort dit tot minimaal 7 mm te groeien. Na de eisprong horen hormonen je baarmoederslijmvlies in stand te houden, zodat een eventueel bevruchte eicel kan innestelen. Je slijmvlies blijft dik totdat je ongesteld wordt. Tijdens de menstruatie wordt het afgestoten, zodat het daarna opnieuw opgebouwd kan worden tijdens een nieuwe cyclus.

Als je nu een dik baarmoederslijmvlies hebt, dan kan dat op twee dingen duiden:
    * Je menstruatie is in aantocht.
    * Je bent zwanger.
    Een dik baarmoederslijmvlies zegt op dit moment dus helemaal niks, helaas... Het duidt alleen aan dat je in de tweede helft van je cyclus zit.

Succes!

3. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    1,330
    0
    36
    Female
    Jabeek
    Hoi Hoi

Hadden ze eigenlijk al iets van een eventuele zwangerschap kunnen zien op de echo (laatste menstruatie was op 06-06-11)

Liefs Kim

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Nee, vaak kan je op die termijn nog niks zien.

Spannend dus! Je temp is wel mooi hoog nog...

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het eerste teken van een zwangerschap is een dik baarmoederslijmvlies. Maar als je voor je NOD zit, dan zegt dit helemaal niks. Omdat je alsnog ongesteld kan worden en het dan pas afgestoten wordt. Pas met 5 weken kun je een vruchtje zien.

Share This Page