4 weken zwanger en een echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door oxbow, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik zit met een dillemma.

Ik ben door de pil heen zwanger geraakt.
    Zelf weet ik bijna zeker dat ik niet verder ben dan 4 weken en misschien een aantal dagen.

Nu krijg ik de mogelijkheid van de verloskundige om een echo te laten maken morgen.

Wat zouden jullie doen?
    Volgens mij is er nog weinig te zien verder, misschien alleen een verdikt slijmvlies?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oei, lastig. Maar wanneer je zelf relatief zeker bent over de termijn dan zou je kunnen overwegen eerst CBindicator te doen en adhv de test de echo bijv 1-2-3 weken op te schuiven. Op die manier weet je vrij zeker dat je meer zult zien dan alleen verdikt slijmvlies.

Mijn derde zwangerschap was ook "door de pil heen" (beter gezegd, overstap op andere pil) en ik wist vrij zeker hoever ik zou zijn... dus heb bewust pas met 6+6 een echo gehad... en die klopte met mijn idee. helaas is het bij ons uitgelopen op een afgebroken zwangerschap ivm trisomie18

3. bbxx

bbxx Niet meer actief

Met vier weken en 5 dagen had ik een vruchtzakje van 2,2 mm, klein zwart rondje met miniscuul stipje erin.
    De vroege echos hebben bij mij voor veel onnodige ophef en stress gezorgd! Zou er nooit meer voor kiezen om voor 7 weken echo te laten maken.

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vanmorgen toch de echo gehad en het is een hele prille zwangerschap.
    Er was een zwangerschapsring te zien en een verdikt baarmoederslijmvlies.

Heb 23 juli weer een echo en zou dan 8 weken moeten zijn.
    Mocht ook eerder maar dat is dan net tegen de 6 weken en dan gaan we op vakantie en dan zou het ook mogelijk kunnen zijn dat er nog geen hartactie te zien is.
    Ga dan liever 2 weken later.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Fijn om te horen dat de echo "goed" was, en ik begrijp je standpunt dat je ongeveer 3 a 4 weken wilt wachten voordat je de volgende echo krijgt.

gefeliciteerd

6. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik zou nog even wachten met een echo. Je kunt toch vrijwel niets zien.

7. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd :) hopen over een paar weken op een kloppend hartje

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

hopmarjanneke: wat heftig dat jullie je mannetje hebben moeten afstaan en wat hebben jullie een mooie naam gekozen.

Gaan jullie evengoed nog voor een derde ondanks dat jullie mannetje niet gepland was of hebben jullie besloten he toch bij 2 kida te laten (hoef je niet op te antwoorden hoor als je het niet wilt)

bedankt voor de reactie's en felicitaties

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja was idd heftige periode.
    Of we het nog een keertje proberen??? Weten we nog niet. Mn partner heeft vorig jaar een hartinfarct gehad, in dezelfde periode als we Yannick* hebben verloren... en hij is al wat ouder.

Deel Deze Pagina