Geen kiwi en citrusvruchten na terugplaatsing??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pearll, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik was zo eens aan het surfen op internet over wat je wel en niet kunt doen na de terugplaatsing.
    En er werd geschreven dat het eten van kiwi's en sinaasappelen wordt afgeraden omdat dit "koude" vruchten zijn, ook wordt het eten van sla en yoghurt bijv afgeraden.
    Wat denken jullie hierover?
    Ik denk persoonlijk dat natuurlijke producten geen negatief effect kunnen hebben, echter niet teveel cafeïne nemen.
    Ook las ik dat granaatappelsap bevoordelijk is.
    Afgeraden wordt verder ook stofzuigen, zwemmen en zwaar tillen.
    Hebben jullie iets wel of juist niet gedaan na een terug plaatsing?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijkt me echt allemaal onzin. Als het echt uit zou maken dan zou elk ziekenhuis dit in zijn/haar ivf-informatieboekje schrijven.
    Ik zelf heb ook niets gedaan of gelaten na terugplaatsing.
    Maar als je er wel in gelooft, dan moet je het gewoon doen. Beter dan stress of je schuldig voelen hierover...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Allemaal je reinste onzin... Het is logisch dat je niet rookt en niet drinkt. Ik dacht ook om rauwe etenswaren, ook al is er dan nog geen bloedband mocht er iets gaande zijn. Puur voor mijn eigen gevoel, dat ik er alles aan gedaan had. Maar dat citrusvruchten, sla en yoghurt niet mogen? :( Die lijken mij alleen maar gezond!

En waarom zou je niet mogen zwemmen of stofzuigen? Zwemmen wordt vaak wel de eerste dagen afgeraden als je een punctie gehad hebt. Want door de punctie ontstaan er allemaal kleine wondjes in je vaginawand, waardoor je kans op infecties hebt. Zwemwater is niet al te schoon, dus dat kun je beter niet meteen erna doen. Maar daarna mag dat weer gewoon. Stofzuigen, wat is daar mis mee?! Volgens onze arts mag je alles doen na een terugplaatsing, zelfs bungy-jumpen!

4. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

9 mei 2012
    128
    0
    0
    Ik at elke dag een kiwi en na de terug plaatsing toen ik me goed voelde gewoon weer alles gaan doen ook stofzuigen.
    Resultaat zie je hier onder XD

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Fijn, jullie zijn het dus eens, vond het al zo raar omdat dit normaal gesproken juist gezonde voedingsmiddelen zijn! Schijnt je baarmoeder "koud" te maken stond op een forum :(
    Over het zwemmen, dat werd afgeraden vanwege de chemicaliën in het water, en het stofzuigen vanwege de beweging die je met je bekken maakt, als je je man weet te overtuigen hoef je natuurlijk wel 2 weken niet te stofzuigen :D
    Maar over granaatappelsap heb ik wel goede berichten gelezen.
    Maar inderdaad je moet jezelf er goed bij voelen dat is het belangrijkste!

6. haakmuts

haakmuts Actief lid

29 apr 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    ik heb in een boekje gelezen in het ziekenhuis. dat het ziekenhuis in Rotterdam onderzoek gedaan had. en dat het goed is om veel volkorenproducten en veel fruit te eten. dan zou de kans iets verhoogd zijn

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De beweging van je bekken tijdens het stofzuigen? Jeetje, wat een onzin... Dus je bekken mag niet bewegen, anders kan het niet innestelen? Dat wordt dus minimaal twee weken plat in bed en vooral niet bewegen! Dat de hele mensheid dan nog bestaat, we hadden allang uitgestorven moeten zijn! Dat wordt dus ook geen seks meer na de terugplaatsing en als je pril zwanger bent. Straks wiebel je het er nog uit! :)

Haakmuts Zwanger worden is nog steeds een groot wonder. Je kunt nooit concluderen dat je na het eten van volkorenproducten een hogere kans van slagen hebt. Niemand weet door welke factoren het zwanger worden beinvloed wordt. De duidelijke oorzaak is nooit aan te wijzen, er komt zoveel bij kijken bij het ontstaan van bevruchting, het doordelen, het innestelen. Die factoren zijn niet te beinvloeden door een bruine boterham of een appeltje. Om zoiets te concluderen moet je elke factor precies in beeld hebben en dat heeft niemand.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij zijn er wel aanwijzingen dat een hele hoge dosis vitamine c (meer dan 1000mg per dag) niet zo goed zou kunnen zijn in je luteale fase. Maar om aan deze dosis te komen moet je waarschijnlijk de hele dag als een gek kiwi's naar binnen stouwen ;). Een beetje vitamine c is juist goed, dus twee a drie stuks citrusfruit per dag lijkt me alleen maar gezond.

@Haakmuts: Ik ken het onderzoek en de conclusies in de media waren weer eens enorm uit verband gerukt. In een puur correlationeel onderzoek vonden de onderzoekers betere resultaten voor mensen die meer granen en fruit aten. Echter is het heel erg waarschijnlijk dat deze mensne sowieso gezonder leefden dan de mensen die vooral witbrood en andere troep aten. Wellicht gingen ze ook eerder naar bed, hadden ze minder last van stress, sporten ze meer, woonden ze op andere plekken, hadden ze andere huisdieren, etc. :p. Dus het verschillen zouden best door een andere factor die samengaat met het gezondere eetpatroon verklaard kunnen worden.

Ik zou gewoon mn gezonde verstand gebruik en gezond leven. Daar is volgens mij nooit iets mis mee (tenzij je hele rare ideeën hebt van wat gezond is natuurlijk :p).

9. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ik ben op de natuurlijke manier zwanger geraakt, maar kreeg van mijn gyn de tip dat als ik het koud kreeg rondom de eisprong mezelf goed warm te houden. Dekentje, toffels en een kop thee. (omdat je het hebt over koude producten dacht ik wiew eet bedoel je dit)
    Prompt kreeg ik het koud, heb ik mezelf warm gehouden en die ronde was ik zwanger. Of het geholpen heeft? Geen idee natuurlijk maar kwaad kan het ook niet!
    Hij zei dat het KAN zijn dat je baarmoeder misschien wat gespannender is als je het koud hebt (je spieren trekken dan samen om de warmte binnen te houden) waardoor innestelen lastig zou kunnen zijn. Of het waar is wist hij ook niet maar hij zij probeer het gewoon.

10. Wat het stofzuigen betreft; dat heb ik wel eens eerder gehoord, maar over de voeding.. Ik hoorde wel altijd dat heel koud drinken niet goed zou zijn, er zijn vrouwen die alleen maar drinken op kamertemperatuur drinken, maar dat heb ik niet gedaan.. Ik heb wel een tijd geen ijs durven eten, om dezelfde reden :) Ik ben ook wel een beetje een muts; als ik zoiets lees en het is in mijn hoofd enigszins te verklaren, dan durf ik het ook echt niet meer te doen / eten / drinken ;)

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Mijn gyn heeft me afgeraden om bepaalde huishoudelijke klusjes te doen: stofzuigen, was ophangen (bukken, omhoog, etc), dweilen, zwaar tillen, enzovoorts. Dat heeft niet zozeer met je bekken te maken, maar met bepaalde buikspieren heb ik me laten vertellen (dus ook buikspieroefeningen moest ik laten voor wat het was). Maar als ik het me goed herinner gold dat meer voor de dagen na de punctie, al heb ik bovenstaande ook niet gedaan na de terugplaatsing, onder het mom van 'Baat het niet...'.
    Ook heb ik vanaf de pregnyl zeg maar, dagelijks 100 ml Pom granaatappelsap gedronken en gedurende het hele circus frambozenbladthee. Of het heeft geholpen weet ik niet, maar ik ben nu bijna 29 weken zwanger van de vierde tp (tweede verse emmy).

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Buikspieren hebben niks met de innesteling te maken, een apart advies van een gyn...;)

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Dat advies was dan ook meer voor na de punctie en niet zozeer voor na de tp :)

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Ik mocht bij de laatste tp geen parfum en deo gebruiken.
    En na de tp moest ik 2 dagen plat en ik mocht een week niet douchen en zwemmen, en dat in juli in Zuid-Spanje.:D
    Waarschijnlijk allemaal de grootste onzin, ware het niet dat ik toen wél ben zwanger geraakt.
    Maar denk dat dat eerder te maken had met het feit dat er eindelijk goede eicellen gebruikt waren. ;)

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat komt uit de chinese kruidenkunde.

Ik heb geen sinaasappels gegeten maar wel kiwi's. Ook at ik veel sla en dronk ik elke dag melk.
    Zwanger :)

Deel Deze Pagina