ha allemaal, ben nu 15 weken zwanger. regelmatig bloedverlies gehad, was altijd bruin bloed. meerdere echo's altijd goed! gisteravond ineens veel helderrood bloedverlies, in zkh onderzoek en echo gehad; voorliggende placenta ws de oorzaak. .. ook nog een stolsel in de baarmoeder. vanmorgen nog heviger bloedverlies, weer naar zkh voor onderzoek en echo, echo's laten levendig kindje zien! Gelukkig! maar nu zag de arts wel een verkorte baarmoedermond. Dit kon komen door bloedverlies en is danonschuldig maar kan ook zijn dat de bevalling begint.... ben weer thuis met advies om het rustig aan te doen en af te wachten..... wie heeft deze ervaring ook? Vind t zo spannend en eng!!!!
Ohh meid wat eng moet dit voor je zijn. Ik heb bloedverlies gehad van 6 weken tot aan 21 weken. Had ook een hematoom in mijn baarmoeder en zagen ze bij de 20 weken echo dat mijn baarmoederhals iets verkort was. Mijn advies is doe het heel rustig aan, wanneer je vloeit platte bedrust nemen en helemaal niets doen behalve naar de wc gaan. Verder niet zwaar tillen, lang lopen en geen gemeenschap. Bloedstolsels in de baarmoeder prikkelen de baarmoeder en kunnen zorgen voor vroegtijdige weeen, ontsluiting en gebroken vliezen. Heel veel sterkte.
o wat spannend ook bij jou! Alles goed gegaan of is t deze zwangerschap? zijn er verder niet meer dames met ervaring??? bloedverlies is nu wat minder gelukkig!
Oei.... Zeker spannend. Heb eerder een hematoom gehad en daardoor wat bloedverlies. Gyn gaf aan echt rustig aan te doen. Het kon namelijk de vliezen prikkelen en een bevalling in gang zetten.
Wat rot en ontzettend spannend! Hopelijk stopt het bloedverlies en blijft het verder rustig in je zwangerschap. Hier van week 14 tm 20 bloedverlies gehad door een hematoom tussen de vliezen en baarmoederwand. Met 14 weken helderrood. Daarna juist heel donker bloed. Ene keer veel andere keer een beetje. Heb ook een laagliggende placenta. Met 14 weken leek daar het bloedverlies van te zijn, maar met de echo bij 16 weken leek het door de hematoom te zijn. Met de 20 weken echo bleek ik niet alleen een laagliggende placenta te hebben, maar ook een placenta bilobata. Ook zagen we een bloeding in het vruchtwater. Bij de controle met 22 weken bleek het hematoom ineens weer gegroeid te zijn. Heb nu alleen geen bloedverlies, dus geen idee of mijn lichaam het nu opneemt of dat het hematoom blijft zitten. Bij 24 weken weer controle. Hier is deze 3e zwangerschap dus ook erg spannend. Ben bij ons 2e kindje door veel harde buiken, vroegtijdige weeën en uiteindelijk gebroken vliezen bevallen met 32.1 weken. Nu dus helaas weer kans op een vroeggeboorte.. Ben nu 22.4 weken zwanger en sinds 12 weken onder controle bij de Gyneacoloog. Mede door de vorige vroeggeboorte. Tussen de 30 en 32 weken krijgen we nog een extra echo in een academisch ziekenhuis voor de placenta. Duim voor jullie dat alles goed mag gaan en de placenta mooi opschuift naar boven.. Op Facebook kun je jezelf ook aanmelden voor een besloten groep placenta previa en accreta. Zijn veel dames die bloedingen hebben gehad, dus misschien fijn om ervaringen uit te wisselen. Groetjes.