ivf schema's

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda18, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het vorige ziekenhuis moest ik na het stoppen met de pil (lange protocol) en tijdens het gebruik van de decepeptyl 8 dagen na het stoppen met de pil langs komen voor een echo en dan starten op dezelfde dag met de gonal f.

Nu moet ik mijn menstruatie afwachten en dan beginnen met prikken op dag 3 van de cylcus.

Iets ander schema dus.

Zijn er meer mensen die andere schema's hebben mbt ivf/icsi?

Wat ik nu vervelend vind is het afwachten van de menstruatie want wanneer ik de pil heb gebruikt en deca spuit komt die niet (alleen maar wat bruinverlies). Ziekenhuis geeft aan dat wanneer ik na een week nog geen roodverlies heb ik mij dan maar moet aanmelden). Vind dat niet fijn omdat ik dan het gevoel heb te laat te zijn.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik snap ' m niet helemaal geloof ik: Heb je het korte protocol, maar gebruik je toch de pil en decapeptyl? Klinkt mij meer als lang protocol in de oren. Ik werd overigens wel gewoon ongesteld bij het lange protocol tijdens de pil en deca.
    Misschien stelt dit je gerust: de pil en deca houden je eisprong tegen, dus een paar dagen later beginnen met stimuleren lijkt mij geen probleem. Het begint pas als jij begint met stimuleren en ze worden er vast niet slechter van als dat een paar dagen later begint. In het lange protocol begon ik pas na 10 dagen deca spuiten, menopur erbij te spuiten.

3. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook het lange protocol, alleen een iets andere dan voorheen omdat ik van ziekenhuis ben veranderd.

Ik weet dat de meds als deca en pil je cyclus platleggen maar heb ook gemerkt dat ik tijdens 1 ivf poging (heb er ondertussen 6 gehad) langer de pil moest slikken en deze poging was erg slecht wat betreft embryo kwaliteit. Vandaar dat ik er niet van houd om lang te moeten wachten met stimuleren. Ondertussen al de 11e dag deca en waarschijnlijk wordt het pas dinsdag stimuleren of zo. Ik ben tijdens alle ivf pogingen niet echt ongesteld geworden na pil gebruik, maar van het ziekenhuis nu moet ik toch echt op rood bloedverlies wachten.(Dan kan ik toch echt wachten tot ik een ons weeg).

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier kort protocol.
    Dag 1 decapepthyl (of lucrin) prikken
    Dag 2 Menopur (of gonalf)prikken
    Dag 10 eerste echo
    Tussen dag 14 en 20 punctie, afhankelijk van medicijn want med deca en menopur moet ik veel langer spuiten. Overigens altijd een goede opbrengst van zo'n 10 a 14 follikekls

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Linda: ik weet niet of het langer slikken van de pil of spuiten van deca negatief zou zijn voor de eicelkwaliteit... maar kan me voorstellen als dat je ervaring is, je dat dan gaat denken.
    Mijn schema was: 3 weken de pil (5 weken geslikt), laatste 4 dagen decapeptyl erbij, stoppen met de pil, en 10 dagen later starten met stimuleren. Al met al ook een aardige aanloop voordat de stimulatie begon. Ik had 9 follikels, 6 eicellen, 4 bevruchtingen, waarvan 2 goed (4 cellig op dag 2) (1 tp, 1 cryo, maar cryo niet goed ontdooit). Maar goed dat ben ik, het is zo moeilijk vergelijken met elkaar... Ik hoop voor je dat je er toch weer wat vertrouwen in krijgt en deze poging beter gaat!

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb mijn schema van het WFG/VU er even bij gepakt.

CD 1: 31/5
    CD 3: start pil 2/6
    CD 17: start Decapeptyl 16/6
    CD 23: laatste pil 22/6

CD 1: 26/6 menstruatie
    CD 3: 28/6 start Gonal-F

Ondertussen doorgaan met decapeptyl. Dus als ik goed heb gelezen komt mijn schema overeen met jouw schema.

Bij mij brak mijn menstruatie vrij snel door. Ik denk niet dat het kwaad kan, je mist niets want dat houdt de decapeptyl nou net tegen.

Deel Deze Pagina