net gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beertje19, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje19

beertje19 Lid

20 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik ben nu 4 dagen gestopt met de pil, ik had de eerste week van de strip geslikt en ben gestopt.
    Vandaag heb ik een klein beetje bloed verloren, het is nu weer weg.
    Ik ben in deze 4 dagen wel actief geweest met mijn vriend, en heb al sinds gisteren een raar gevoel in mijn buik. (Kriebelig, zeurend, lijkt soms een beetje spierpijn te zijn, steeds het gevoel dat het tijd is voor de grote boodschap maar er komt niks.. en soort plofjes).:(
    Ik heb geen flauw idee wat dit zou kunnen zijn.
    Ik weet ook niet of mijn cyclus weer opnieuw begint na mijn bloedverlies vandaag, anders zit ik nu in mijn "vruchtbare periode".... Maar dit kan eigelijk niet want ik ben pas gestopt met de pil....:$
    Er spoken zoveel vragen door mijn hoofd, en ik maak me wel zorgen.
    Zelf heb ik al heel lang een kinderwens maar mijn vriend ziet het nog niet echt zitten..
    Hebben jullie enig idee?

Dankjewel!

Groetjes Beertje19

2. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Komt vast van het ontpillen, je lichaam moet eraan wennen dat je nu geen pil meer slikt. Maar weet je vriend wel dat je bent gestopt met de pil?

3. beertje19

beertje19 Lid

20 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat weet hij. Ik heb natuurlijk wat onderzoek gedaan over het stoppen met de pil en er staat bijna overal aangegeven dat het 2 tot 3 maanden (of langer) zou kunnen duren voordat je hormonen weer zelf normaal functioneren en je cyclus dan weer normaal zou zijn. Hij wil liever nog een halfjaartje wachten maar we gebruiken geen condoom. Als het eerder komt is het een heel mooi cadeau. maar het heeft geen haast! Klopt het ook dat ik nu al zou moeten beginnen met het slikken van foliumzuur?

Groetjes beertje19

4. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk had je al zo'n 4 weken geleden moeten beginnen met foliumzuur slikken, maar het is niet zo erg als je daar nu mee begint.

Omdat je in je eerste week bent gestopt is je lichaam in de war. Die denkt nu dat je dus eigelijk ongesteld moest worden omdat je je strip niet hebt afgemaakt en in de eerste week bent gestopt ipv de derde. Daarom waarschijnlijk dat beetje bloedverlies. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet vruchtbaar bent nu...
    Bij mij duurde ontpillen bijna 7 maanden :(... Ben daarna aan de nuvaring gegaan omdat deze minder hormonen heeft. Was dus toen niet om zwanger te worden... Dus misselijkheid,pijnlijke borsten enz. Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat ik zwanger was omdat ik na 41 dagen nog niet ongesteld was. Ik had alle verschijnselen van zwanger zijn, maar we hadden veilig met condoom gevreeƫn dus er was maar weinig % kans dat ik zwanger was. Maar toch ga je twijfelen, dus test gedaan en die was negatief en een dag later werd ik ongesteld.

Hoop voor je dat je er niet te veel last van krijgt en hou gewoon goed je cyclus bij :)

Ik ben net gestopt met de nuvaring dus voor mij is t ook afwachten en op naar de eerste ronde :)

5. beertje19

beertje19 Lid

20 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus het maakt niet uit hoelang ik de foliumzuur slik voordat ik zwanger ben?
    En hoe weet ik wanneer ik 'klaar' ben met ontpillen?
    Ik lees zoveel maar er staat ook zoveel onzin op het internet.
    En ik ben nogal iemand die zich snel overal iets achter zoekt.
    Heb inderdaad zelf gmheel vaak gedacht dat ik zwanger was en al heel wat testen gedaan. Soms lijkt het er zo op.

Ik hoop voor jou MBG dat het snel raak is!

6. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik zelf "puur mama van vsm"... Daar zit foliumzuur in en vitamines die goed zijn voor voor/tijdens en na de zwangerschap... Dus die kun je altijd slikken...

Je kunt niet echt zeggen van "nu ben ik ontpilt" .. Ik merkte het gewoon aan me zelf persoonlijk en aan mijn lichaam. De menstruaties waren in het begin zo pijnlijk en zoals ik al zei die misselijkheid,pijnlijke borsten, steken in mij buik enz. Na 7 a 8 maanden werd dat minder en merkte ik pas eigenlijk dat ik veel lekkerder in mijn vel zat dan met pil. terwijl ik dat nooit "gemerkt had dat de pil iets met me deed...maar pas toen ik na 10 jaar stopte. Sommige vrouwen hebben eerst ook n regelmatige cyclus en daarna onregelmatig, dat kan ook door het ontpillen komen. Ik ben van me zelf onregelmatig dus dat kan ik niet zeggen...

Was nu ook bang dat ik weer moest "ontringen"zeg maar, maar volgens mijn huisarts zou dat waarschijnlijk gekomen zijn doordat de stap van pil naar niks te groot was voor mij en de nuvaring heeft minder hormonen dus zal het minder moeten zijn.

We zullen het zien en misschien heb je er wel geen last van! Dat is dus de vraag en moeten we elke maand maar afwachten...
    Spannende maanden dus ;)

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Het beste was idd om foliumzuur te beginnen 4 weken voor stoppen met pil. Dan zou je al genoeg hebben als je 1e ronde zwanger wordt en dan tot12 weken zwangerschap. Dus zou nu beginnen, maakt niet uit als je pas over maanden zwanger wordt.
    Mijn lichaam heeft eerste twee maanden ook flink ontpilt. Wel redelijkregelmatige cyclus maar wel alle verschijnselen van zwanger zijn. Heb nu het idee dat het afneemt.
    Succes!

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hoi beertje19! Jou verhaal doet me erg aan dat van mij denken... ik was ook gestopt met de pil na een week. Kleine bloeding gehad en daarna allerlei vage kwaaltjes. Toen ook gelezen van het fenomeen ontpillen dus probeerde er niet te veel achter te zoeken. Want ja, hoe groot is de kans dat het in een keer raak is...

Afgelopen woensdag had ik een positieve zwangerschapstest...

9. beertje19

beertje19 Lid

20 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie je toch dat het met iedereen wel zo gaat! En hoelang heeft het bij jou geduurd vanaf het stoppen met de pil tot dat je de test gedaan had?

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik ben 22 september gestopt met de pil... dus gelijk eerste ronde raak!

11. beertje19

beertje19 Lid

20 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke leuk! Gefelicitedrd dan. Bij mijn moeder ging het ook redelijk snel. 3 maanden. Zou het bij mij dan ook kunnen of heeft dit niks te zeggen?

12. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vruchtbaarheid is niet erfelijk helaas ;) Mijn moeder hoefde maar naar een man te kijken en ze was zwanger en mn zus ook heel snel zwanger, ik ben nu al bijna half jaar bezig...

13. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Helaas niet. Mijn moeder was van mijn broer in 3 maanden zwanger en van mijn broertje en mij (tweeling) in de eerste ronde zwanger. En ik ben na 15 maanden nog steeds niet zwanger.

Deel Deze Pagina