Mijn dochter van 6 weken slaapt momenteel al door van half 12 tot ongeveer 7 uur, helemaal super dus! Maar nu wordt ze elke ochtend rond half 6 even wakker en gaat dan een minuutje of 2 miemelen en valt dan weer in slaap. En elke ochtend wordt ze wakker met een doorgelekte poepluier.. Zo erg dat de puckababy er ook onder zit. Ze poept eigenlijk alleen maar 's nachts en de ontlasting is ook heel erg dun vind ik. (ze krijgt Friso Comfort) Wat zou kunnen helpen? Ander merk luier? (heb nu alleen Pampers en Kruidvat merk geprobeerd) En kan je nog iets doen om ervoor te zorgen dat de ontlasting mss iets steviger wordt?
Iets grotere romper wil soms ook werken; bij een volle luier kan de romper te strak komen te zitten en zo dus de luier 'leeg duwen'. En idd, probeer ook eens een ander merk of een luier een maatje groter!
Grotere luier heb ik ook al geprobeerd maar toen liep het elke keer door tot aan haar tenen! De ontlasting is ook echt erg dun...
Het vocht van de dunne ontlasting zou toch opgenomen moeten worden door de luier? En als je denkt dat er wat anders aan de hand is, zou ik gewoon contact opnemen met je huisarts
Met pampers heb ik ook altijd doorgelekte luiers gehad.. We gebruiken nu bumblies van de em-te, die werken echt geweldig!
Lekt de luier op een specifieke plek? Bv altijd bij de rug? Dan kun je ook proberen dat randje bij de rug een klein beetje naar binnen te vouwen zodat er een kleine barriere ontstaat. En verder, mja.... meer dan andere merken proberen kun je niet echt doen. Zelf ben ik na 3 maanden over gegaan op wasbare luiers (dat wilde ik sowieso al) en daarmee heb ik nooit meer lekkages gehad, die sluiten gewoon beter aan bij de rug en beentjes dan wegwerp.
Even off topic, wat het je betaald voor de wasbare luiers? En welk merk gebruik je? Ik twijfel om dit voor een tweede ook te doen. Is het niet een enorm pakket zo tussen de beentjes? Sorry, beetje nieuwsgierig
Zit die luier wel hoog en strak genoeg ? Mijn vriend deed in t begin vaak luier laag en niet strak genoeg. Hij was bang dat hij ons meisje zeer deed. Er hoeven maar 2 vingers tussen te passen. Ook zie ik vaak dat ouders die randjes vergeten naar buiten te doen.
Een vriendin van me gebruikt ook wasbare luiers en ze zweert erbij. Twee keer per week heeft ze een doekenwas en verder moet ze iets vaker verschonen omdat die doeken wel vocht opnemen, maar nooit zoveel als een pamper. Ik ben ook van plan wasbare luiers te nemen voor een tweede. Kitty, als het diarree is zou ik naar de huisarts gaan. Waterdun is nooit goed. Borstvoedingspoep geeft over het algemeen veel zachtere ontlasting dan flesvoedingspoep, maar diarree is wel anders. Of is het gewoon zacht, maar veel? Dan blijft alleen de optie over een grotere romper te proberen of een ander merk luiers. Bij Pampers (gebruik je New Baby?) goed opletten dat je de randjes bij de benen helemaal naar buiten vouwt. In mijn haast ben ik dat weleens vergeten en dan zit ook alles onder.
Inderdaad. De randjes, mijn vriend noemt dat de spoilers, altijd goed naar buiten doen. Mijn moeder wil dat ook nog wel eens vergeten als Aiden bij haar is. Een te strakke romper kan ook voor lekkage zorgen trouwens.