Ja, hier was er ook een jongen bij, die vond het wel leuk, maar was wel iets eerder klaar dan de meisjes, maar dat had ik al verwacht .
Dat die kindjes in een andere klas zitten maakt toch niet uit, denk dat je de kindjes moet vragen waar ze veel mee spelen. Hier op school combiklassen dus elk jaar andere kindjes in de klas maar dat maakt voor spelen en uitnodigen niks uit. Hier zullen op het feestje kindjes uit groep 3,2 en 1 komen tja prima toch als het maar de kinderen zijn waar hij normaal ook mee speelt. Verder zou ik ook,gewoon lekker laten spelen en niet alles te vol plannen met spelletjes en "moet" dingen. En oja ik ben zo'n mama die zich wel verplicht voelt om kindjes terug uit te nodigen, tenzij het iemand is die standaar de hele klas uitnodigt en waar hij niks mee heeft. Hier zijn het op school kleine klassen en zijn we al aan het peilen voor wie er komen moet, en zo als ik het nu kan bekijken wordt het gastenaantal iets hoger dan de bedoeling want anders nodigt hij 1 kindje uit groep 2 niet uit en de rest wel en dat vind ik dan sneu dus dan mag die ook gewoon er bij
hier met 5 jaar ook spelletjes afgewisseld met spelen.. huis leek wel afgebroken jaar erop heb ik de kinderen beneden en in de tuin gehouden.. en toen waren ze ook wat beter in staat tot het spelen van spelletjes zonder meteen weg te rennen als ze niet aan de beurt zijn wat wel leuk om te doen is de kadootjes laten verstoppen en dan de jarige laten zoeken.. ben je al gauw half uurtje zoet mee ondertussen kun je lekker wat te eten en te drinken neerzetten maar de meesten zullen afgeleid zijn door het kado zoeken (evt als ze het niet kan vinden.. kun je warm/koud gaan roepen.. daar helpen de kindertjes vast ook graag mee) en ik zorg ook altijd dat er aan het einde gegeten word... dat kost toch ook weer een half uurtje en daarna kunnen ze zo weer naar huis. verder.. zorg dat je niet alleen bent.. het is handig als er steeds iemand bij de kinderen in de kamer kan blijven terwijl jij (of die andere persoon) even wegloopt.
Allereerst, ze zijn zo klaar met alle activiteiten en vinden het heerlijk om zelf te kunnen spelen. Ideeën; Chipsketting (dropveter+ nibbit rings) Blikgooien Prinsessenkroontje maken Fotolijstje versieren