de titel zegt het al... ik ben vandaag begonnen met kolven, maar heb eigenlijk geen idee of ik het goed doe. mijn zoontje van 3 weekjes oud drinkt vaak 1 borst leeg en valt daarna in slaap. dus heb ik vanmorgen 2x de kans gehad om de andere borst te kolven. 1x 30cc en 1x 50cc met de handkolf. maar als hij meer honger heeft en ook de 2e borst wilt heb ik niks om te kolven. wanneer nemen jullie de tijd om te kolven? Overdags komt hij om de 2uur voor het eten dus tussen 2 voedingen in lukt niet. Gr. Terra
Mmm ik gaf altijd 2 borsten eigenlijk en heb nooit gekolfd zo vroeg. Hier kreeg ze eerst eentje dan schone luier zodat ze weer wakker wordt en dan een toetje aan de andere borst. Waarom kolf je dan eigenlijk?
omdat ik binnenkort activiteiten buitenshuis heb. daarom vind ik het fijn om nu alvast te oefenen met een flesje. hij zou toch moeten eten als ik er niet ben.
sorry ik heb geen ervaring met kolven als je nog zo vaak moet voeden dus kan je geen advies geven maar je kunt alleen maar tussendoor kolven dan....toch
Op begin kun je ook niet zoveel kolven en moet je het idd doen met wat na de voeding overblijft. Na 6 weken mag je ook tussen de voedingen door kolven. Maar als je nu alvast kolft dat is mooi meegenomen, de hoeveelheid vind ik al aardig netjes moet ik zeggen. Na een paar weken kun je veel meer kolven. Wat je ook kunt doen is als je wilt oefenen met flesje, je eerst de voeding afkolft en dan gelijk geeft, kun je toch oefenen met het flesje, al kun je dan nog geen voorraadje maken.
oh ik wil ook niet beginnen aan een hele voorraad hoor dat is een goed idee! vooraf een beetje kolven om te laten wennen aan het flesje. Maar heb ook weer gelezen dat je het flesje niet moet gaan oefenen wanneer hij echt komt met zijn honger alarm. dan kan hij zich niet concentreren op de fles vanwege de honger. Dus dan moet ik ergens tussendoor een flesje aanbieden om eraan te wennen?
Ik ben met 3 weken een keer gaan oefenen met kolven en een flesje. Ik had dan met de ochtend voeding zo veel dat Jaslene aan 1 voeding genoeg had. Ik heb toen de andere afgekolft en in de koelkast gezet. Inmiddels doe ik dat wat vaker om een voorraadje aan te leggen omdat ik straks weer zal moeten werken en voor het geval ik een keer niet thuis ben. Ik zou trouwens anders niet weten wanneer te kolven om een voorraad aan te leggen.
Maar als ik eerst wat kolf en daarna gelijk aan aan hem geef, moet ik het dan eerst nog wat opwarmen?