Vraag voor de dames met een keizersnede

Discussion in 'Na de bevalling' started by onzewonders, Mar 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Op 20 maart is onze zoon via een keizersnede geboren.

De eerste dagen heelde mijn wond perfect, niet rood, super mooi was het!

Nu heb ik sinds woensdagavond een verdikking onder het litteken zitten. Het weefsel onder het litteken is helemaal dik en hard. Lijkt wel of er een opgezette spier onder zit of een banaan die mee vast is gehecht.;) Kan het niet anders uitleggen, sorry. Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Daarnaast is de wond ook rood aan het worden en wordt het met de dag roder. De HA was gisteren op huisbezoek om naar de kleine te kijken en ik vroeg hem ook ff naar mijn wond te kijken. Hij zei dat het een onderhuidse bloeduitstorting kon zijn ( vanwege het dikke, verharde weefsel onder het litteken) of dat het toch lichtelijk ontstoken kon zijn.

Maar ja, wat is het nu? Vandaag vind ik de wond echt behoorlijk rood en mijn man wilde zelfs al de poli van de gyn bellen om te vragen wat we hier mee moeten. Er komt overigens geen vocht of iets uit de wond. Het litteken zelf ziet er goed uit, rustig ook. Maar de huid er om heen wordt dus steeds roder en de huid eronder steeds dikker en harder.

Zijn er dames die dit herkennen?

2. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Hallo

Ik heb hetzelfde probleem gehad. En ook ik had harde plekken dit zijn inderdaad bloed uitstortingen. Mijn wond bleef rood en stonk ontzettend. De huisarts schreef zalf voor en engels pluksel. Ook dit was niet voldoende. Uiteindelijk naar een huidarts geweest. Er is een kweek genomen van de huid. Dit was goed. Toen heb ik andere zalf gekregen met engels pluksel. En binnen een paar dagen was het goed. Het heeft bij mij weken geduurd. Je moet er op letten dat je geen koorts krijgt. En anders zou ik bellen. O ja engels pluksel is een soort verband die houdt de huid droog en van elkaar. Dan kan de wond goed helen. Sterkte ermee weet hoeveel last je ervan kan hebben. Hoop dat het snel beter wordt.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dank voor je antwoord.

Mijn temperatuur neem ik iedere dag op voor de zekerheid. Gisteren begon ik mij grieperig te voelen, dus ik was al bang dat het daardoor kwam. Maar mijn temperatuur is netjes 36.5, dus dat zit wel goed.

Mijn wond stinkt (nog) niet. Ik hoop toch echt dat dat weg blijft. Maar wat ben ik blij te lezen dat jij het herkent en dat het een bloeduitstorting is en ook over kan gaan. Was al bang dat mijn ha een foutje had gemaakt.:)

Ik zal eens kijken naar dat Engels pluksel. Of moet je dat voorgeschreven krijgen door een arts?

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    De wond is trouwens ook helemaal warm. Dit lijkt me dan toch een ontsteking?

5. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Engels pluksel kun je volgens mij zo halen bij de apotheek.
    En soms moet je het ook echt de tijd gunnen.
    Zodra jezelf meer in beweging komt kan het tijdelijk weer erger zijn en meer pijn doen.
    Het is niet niks en het moet van binnenuit helen.
    En anders zou ik een verwijzing vragen naar de huidarts.
    Sterkte ermee.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Nee dat is niet goed, ik herken dit helemaal niet.
    Het wordt wel een beetje dikker onder de hechtigen, maar geen dikke rol zoals een banaan.
    Ik moest zelf de wond schoonhouden met een soort van Betadine (was het niet maar ben de naam kwijt).
    Goed in de gaten houden idd.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik bel zo denk ik toch maar even de poli. De wond doet mij ook meer pijn dan de afgelopen dagen. Het trekkerige komt natuurlijk door het helen, maar ik voel die rol (banaan) gewoon zitten tijdens het lopen en dat heb ik nog niet eerder geha.

En dat de wond zo rood en warm is baart mij best zorgen. Al klinkt het verhaal van Ilja heel aannemelijk, zeker na de conclusie van de ha gisteren.

Straks maar ff mijn man laten kijken als hij thuis komt. Kunnen we altijd nog bellen.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ze hebben mij niets mee gegeven. De eerste 2 dagen dat ik in het zh lag kreeg ik ontstekingsremmers, maar toen ik naar huis ging hoefde ik dat niet meer. Alleen paracetamol moest ik nemen. Ontsmetten enz. hoefde ik ook niet te doen.

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ziekenhuis gebeld, moet ff langs komen.

10. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Sterkte hoop dat het meevalt.

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Nou, kom net terug uit het zh en wat blijkt, mega ontstoken! :$ Er zit een groot abces onder de wond. Ze vond het nog niet "rijp"genoeg om open te snijden, dus ik moet het eerst zelf ff aankijken. Hopelijk trekt het vanzelf weg en anders kan het zijn dat de wond vanzelf iets open gaat en er pus uit komt. Gatver!!

Ik mag van haar in bad met Badedas, dus dat ga ik maar ff doen. Verder koelen en tijdens het douchen goed spoelen met de straal en goed afdrogen.

Ik hoop zo dat het vanzelf weg trekt!:(

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Maar goed dat je toch gegaan bent hoor! Heb je geen AB gekregen? Baden in badedas is idd goed en als hij open gaat moet je de wond goed gaan spoelen met de douche. Ik hoop dat je snel opknapt!

Wel grappig is dat mijn zoontje op 20 maart 1 jaar geleden met de ks ter wereld is gekomen. Ik heb wel een goede wondgenezing gehad maar nu is het nog steeds een hele harde dikke litteken en is hij hypertrofisch geworden. Hij doet nog steeds pijn en jeukt ook erg.

13. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    1,555
    1
    36
    Goed dat jij je gevoel hebt gevolgd.
    Hoop dat het snel beter wordt.
    Sterkte ermee.

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Geen antibiotica gekregen,ze zei dat het medicijn niet bij de wond terecht komt????Vond het een beetje vreemd,maar goed.Ik hoop dat het vanzelf wegtrekt. :)

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Antibiotica dringt vaak niet door tot een abces omdat de holte te groot is.
    Zie het als een bal met lucht, dan smeer je op de buitenkant iets, maar dat komt nooit tot de kern zeg maar.. Dus vaak heeft dat weinig zin. Kan zijn dat ze nog wel AB geven als het eenmaal open is gegaan zodat het dan beter geneest.

Het moet rijpen en dan gaat het open, dan is de spanning eraf, de zooi eruit en de pijn vaak weg en dan kan het genezen.

Klinkt niet fijn in ieder geval, goed dat je ermee terug bent geweest! Succes de komende tijd!

16. simba32

simba32 Bekend lid

Apr 22, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Beterschap en sterkte

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Beterschap!

18. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Hoe is het nu?

19. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    auw....ik herken het dus wel..maar las het te laat. Je weet nu al wat het is, ik heb wel ab gekregen, maar dat kwam omdat mijn wonde open was daar kwam vuil vocht uit....daarom kon het wel genezen met ab...bij jouw kan dat idd niet..heeft geen nut.

Goed in de gaten houden hoor!! zo gauw je verhoging of wat ook krijgt...meteen naar de HAP!

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Mijn wond lijkt uit zichzelf te genezen. De verdikking is aanzienlijk minder dan vorige week, maar weg is het nog lang niet. Gelukkig is het ook niet meer zo rood en voelt het ook niet meer warm aan. Ik hoop nog steeds dat het zo weg trekt...

Heb jij lang last gehad van de ontsteking nadat het open was gegaan? En vooral... Is het daarna nog mooi geworden?

Share This Page