hoi dames volgende week woensdag moeten we voor de 1e keer naar de gyn voor onze kinderwens we zijn nu langer als een jaar bezig voor een kindje. wie kan mij vertellen wat ons te wachten staat bij zo'n eerste gesprek? ben er zo nerveus voor ben zo bang voor antwoorden en wat ons nog allemaal te wachten staat pfff,hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen! alvast bedankt. liefs mij
Hi, Heb je wel bijvoorbeeld je temp bijgehouden dan is het altijd goed om deze mee te nemen. Ze zullen eerst allemaal standaard vragen stellen. Vervolgens is het ook goed te weten op welke dag je zit qua cyclus als je een normale heb dan. Het kan zijn dat ze een inwendige echo maken om te kijken naar je eierstokken en of er eitjes worden aangemaakt. Ze zullen bloed laten prikken om je hormoon huishouding te bekijken en wellicht zullen ze je vriend vragen om zijn soldaatje op een bep datum in te leveren zodat ze ook hem kunnen onderzoeken. Vervolgens zullen ze weer een afspraak maken om het een en ander te bespreken. De eerste afspraak is altijd de onderzoek fase. Soms kunnen ze al veel zien via de inwendige echo maar soms ook niet. Ik wens je veel succes volgende week.
@ Roxylove. Ik had je berichtje kunnen schrijven! Ook wij mogen volgende week woensdag, (9nov) voor de eerste keer naar de gyn! Ook heel erg spannend voor ons! Ook wij zijn nu langer dan een jaar bezig, en ben heel benieuwd of ze wat kunnen vinden ja of nee.. Heb je al verder wat onderzoekjes gehad? Ik heb bij de HA al een inwendig onderzoek gehad, en ook al bloed laten afnemen. Mijn man heeft al 2x een zaadonderzoek gehad, dat was allemaal goed gelukkig! Ik heb maar 1 maand mijn temp bijgehouden, omdat ik mn eisprong wel voel. Ik hoop niet dat ze me eerst weer naar huis sturen om mijn temp een paar maanden bij te moeten houden! Daar steek ik echt een stokje voor!
Onze eerste afspraak was heel formeel! We kregen de nodige informatie mee, daarnaast kregen we een lijst met vragen. Dit had oa betrekking op mijn cyclus, afwijkingen in de familie e.d. Daarnaast werd mijn bloeddruk en gewicht gemeten. De afspraken die er na kwamen waren vooral gericht op bloedonderzoeken, echo's, zaadonderzoek van mn man.
Spannend! Wij kregen een informatief gesprek en er werd wat slijm bij mij weg genomen. Ook werd er bloed afgenomen en bij het volgende gesprek werd dat alles besproken! Het is denk ik vooral informatief! Maar goed, iedere gyn werkt natuurlijk weer anders. Wel een tip: Zelf probeer ik altijd een jurkje of lang shirt aan te trekken, iets wat net over je billen valt. Vind dat zelf altijd wat prettiger wanneer ik van het kleedhokje naar de behandeltafel moet lopen en wanneer je in de beugels moet liggen.
Ook bij mij bleef de eerste keer alleen bij een gesprek..er werden vragen gesteld over oa je leefstijl, event. ervelijke aandoeningen in de familie,cyclus etc..heel veel succes meid!!!
Spannend, wij hebben een afspraak voor de 24e, eerder kon niet. Ik ben benieuwd, voor mij is dit allemaal nieuw. Mijn vriend heeft met zijn vorige relatie IVF pogingen gehad, dus hij weet al redelijk wat ons te wachten staat. Ik heb al een dochter van 6, die erg hoopt op een broertje of zusje!
hartstikke bedankt dames nu weet ik iig een beetje wat ik kan verwachten al blijft het spannend natuurlijk, ter voorbereiding heb ik al vast info bij de familie opgehaald en vanaf het moment dat ik met de pil stopte heb ik een app gedownload op me telefoon die je cyclus bijhoudt.verder ga ik alle info die ik heb uitwerken op de pc zodat ik niks kan vergeten. iedereen heel veel succes die ook de medishe molen ingaan en nogmaals bedankt! liefs