Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen, Ik ben Bo en ik ben 25 jaar oud! Vandaag ben ik voor het eerst naar de gynaecoloog geweest ivm een EEG onregelmatige cyclus (32-39-50-?? zit nu vandaag op 57) Bij de binnenwaartse echo waren heel veel eitjes te zien in mijn eierstokken, maar die waren allemaal niet goed ontwikkeld Nu heb ik ook bloed moeten prikken en krijg ik 9 nov de uitslag hiervan! Ze kon nog niet zeggen wat het precies was maar ik denk zelf pcos Dan duren 4 weken ineens heel lang als je moet wachten op de uitslag Ik vroeg me af of er nog geen mensen in t zelfde schuitje zitten dat ze nog niet weten wat ze hebben! Alvast bedankt dat ik even mijn verhaal kwijt kon Liefs, Bo
Veel sterkte rot om te horen zeg! Bij ons is het mijn partner die slecht bewegend zaad heeft Dus helaas gaat het bij ons ook niet gemakkelijk vanzelf. Ik hoop dat de vier weken beetje rap voorbij gaan.. Liefs LLL
Hallo Bo, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Femke, 30 jaar oud. Ik herken mezelf heel erg in jou. Ik ben januari 2010 voor het eerst naar gyn geweest. Ik was toen al 8 maanden gestopt met de pil en maar 2 keer ongesteld geworden. Met de inwendige echo konden ze zien dat ik ook veel niet ontwikkelde eitjes had zoals jij die omschrijft. Ik kreeg wel meteen de diagnose van pcos. Ze hebben toen ook bloed geprikt, daaruit bleek ook dat ik inderdaad pcos heb. Ze hebben ook het zaad van mijn vriend getest, en dat was gelukkig allemaal goed. Ik snap je onzekerheid van niet weten wat er met je aan de hand is heel erg goed. En ik weet echt wat je voelt en meemaakt. Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat mijn vriend er heel anders mee omging dan ik. Hij kon er veel beter mee omgaan, maarja het ging ook niet om zijn lichaam. Dat heeft bij mij ook voor veel frustraties gezorgd. Ik had al doemscenario's in mijn hoofd dat we nooit een kindje zouden kunnen krijgen. Het tegendeel is gelukkig waar gebleken. Als behandeling ben ik destijds begonnen met Clomid 50mg. Dat zijn tabletten om een cyclus te krijgen, waardoor je gewoon elke maand een eisprong krijgt (als het aanslaat ten minste) en je dus net zo veel kans hebt als ieder ander met een normale cyclus. Bij mij was het de derde ronde al raak. En in december 2010 ben ik de gelukkige moeder geworden van een prachtige dochter. En we zitten nu ook weer in hetzelfde schuitje want ik ben nu bezig voor een tweede kindje. Ik heb alweer een aantal onderzoeken achter de rug en ben nu begonnen aan mijn eerste ronde Clomid 50mg. Maandag 12 nov heb ik weer een echo om te kijken of de behandeling aanslaat. Nu ik teruglees zie ik dat jij morgen de uitslag krijgt, spannend! Ik ga heel hard voor je duimen. Ik hoop dat we contact kunnen houden tijdens onze reis door de medische molen. Als je nog vragen hebt dan kun je altijd bij mij terecht. Ik weet nog dat ik in 2010 ook heel erg de behoefte aan iemand die begreep wat ik doormaak, en die behoefte heb ik nog steeds. Heel veel succes morgen! Groetjes Femke
Hoi Bo, Sluit je aan bij mijn toppic: doorverwezen naar de gyneacoloog. We lijken in hetzelfde schuitje te zitten.... Groetjes!
Ha Miss Me, Ik had Bo ook al hetzelfde voorgesteld in haar andere topic "Wie begint er ook met clomid voor het eerst?" Groetjes Femke