We gaan morgen op vakantie. We gaan kamperen in Italië. Aangezien de rit voor onze zoon van 6 maanden erg lang is, hebben we een tussenstop in Zuid Duitsland, waar we een paar nachtjes zullen kamperen. Helaas is het morgen daar 's nachts 5 graden! De dagen erna wordt het 's nachts wat warmer (12 graden). Overdag is het ruim 20 graden en dus een ideale temperatuur voor de kleine. Maar waar ik mij een beetje druk over maak, is de eerste nacht die dus volgens de voorspellingen erg koud zal zijn. Is 5 graden te koud voor een baby van 6 maanden? Of is het geen probleem als je 'm maar met kleertjes aan in een dik slaapzakje doet? Heeft iemand hier ervaring mee? (aan de andere kant, er zijn ook eskimo baby's )
kleren aan, winterslaapzak is zowieso met kamperen altijd goede keus voor ''s nachts. ik zou zorgen dat je genoeg dekentjes mee hebt.....kan je altijd er wat bij op doen mocht ie het erg koud hebben. en evt kan je ook kijken naar de ondergrond van het bedje....daar kan ook veel kou wegkomen
Volgens mij moet het inderdaad ook goedkomen. Kleertjes aan, in de slaapzak, ook nog onder een dekentje (hij ligt in campingbedje, dus boven de grond op een redelijk dik matras, dus kou van de grond zal meevallen). Manlief twijfelt nog of een hotelletje regelen voor de eerste nacht... Iemand persoonlijke ervaring met deze temperaturen met een kleine kamperen?
Geen muts op doen in bed hoor! Is nou niet bepaald veilig zeg maar Maar gewoon kleren, slaapzak dekentje enzo zal t vast goed komen
Waarom zou het niet veilig zijn om met een muts te slapen? Als pasgeborene slapen ze toch ook met een muts op?
Mocht je er nog tijd voor hebben, bij de xenos verkopen ze van die isolerende matjes voor Onder het bed. Wellicht werkt het? Fijne vakantie!
Omdat ze nu wss wt meer bewegen dan als ze net geboren zijn en dus de muts over hun gezicht kan komen....
Wij hebben gekampeerd met onze 6-maander en die lag in een tentje op de grond. Dikke lagen eronder (fleece) tegen de grondkoude maar daar hebben jullie geen last van. Dikke slaapzak, fleecedekentje, en dan gaat het prima hoor.
ik heb eens met onverwachte vorst aan de grond in een caravan geslapen met ons meisje ze sliep in een campingbedje. ik werd s nachts wakker omdat ze lag te jammeren. ik er heen en vond haar best koud. dus tempen: 35.7 Hier was ik best van geschrokken! Had ook niet verwacht dat het zo koud zou worden. dus tegen mijn warme lijf aan (huid op huid) en een goede warme fles gegeven. Toen ze weer lekker warm was (ging best snel) een winterslaap zak aan en warme kleertjes en weer in haar bedje onder de dekens. een dikke deken onder haar bedje opgestopt, zodat de kou niet omhoog trok. de nacht erop extra gecontroleerd, maar was toen goed. Je kan trouwens ook een kruik meenemen. en s nachts een keer extra checken. goede vakantie!
Ik zou ook zeggen mutsje op! En lekker warme kleertjes slaapzak etc! Gewoon lekker instoppen die kleine Fijne vakantie!