1e keer naar Gyn.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dees83, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben nu 2 keer geweest, 1 keer voor onderzoekje en 1 keer voor een echo en heb een vrouwelijke en een mannelijk gehad, vond het beide keren heel erg meevallen. Had de eerste keer om een vrouw gevraagd maar die was nu weg dus vandaar de mannelijke. Die mannelijke had trouwens ook bij mij de kijkoperatie gedaan dus die had me letterlijk al van binnen en buiten gezien haha.
    Inderdaad, een rok of jurkje aandoen is erg prettig. Heb me de 1ste keer een beetje laten overvallen en voelde me niet prettig in mijn blote billen. Daar was trouwens ook 1 co bij aanwezig maar dat vond ik persoonlijk niet erg, dat was ook een vrouw en vind dat ook zij het moeten leren. Maar begrijp ook héél goed als je dat niet wilt.

Bij vaginisme word er inderdaad rekening mee gehouden, je kan daar goede afspraken over maken, bijv, dat je het dingetje van het echo-apparaat zelf inbrengt o.i.d.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Oja, bij mij bleven ze er ook voor zitten maar ze kijken toch voornamelijk naar het beeld op de computer en daarbij...het is voor hun niet de eerste die ze zien...daar hou ik me altijd maar aan vast.

3. Dees83

Dees83 Actief lid

Jul 4, 2008
    110
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord-holland
    Nou het onderzoek is me echt 100% meegevallen. Ik had een superaardige vrouwelijke arts. In het kamertje waren de lichten ook gedimd en ik kon in een ruim toilet m'n kleding uitdoen en nog even uitplassen. Bij mij zat ze er wel schuinvoor maar keek alleen maar naar de computer. Ze begreep ook dat ik het nogal ongemakkelijk vond. Met een kwartiertje was ik klaar. En dat langere truitje was echt een goede tip, zo voelde je je stukken minder bloot. Nu nog wachten op de uitslag, hoop dat alles in orde is. Ze mocht er niets over zeggen dat hoor ik van mijn huisarts.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ik had het mij ook steeds veel erger voorgesteld dan het werkelijk is... vond er op het moment dat ik in die stoel zat echt niks meer aan... zelf die eendenbek stelde niks voor.
    Had ook wel een heel voorzichtige dame (pas een jaartje aan het werk) en ze was echt lief en zacht.

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Huh wat gek, waarom hoor je het van je huisarts? Ik zou meteen willen weten of het goed was of niet daarom vind ik het zo gek.

6. Dees83

Dees83 Actief lid

Jul 4, 2008
    110
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord-holland
    Ja waarom weet ik ook niet. Zij was ook niet de gynaecoloog maar de echoscopiste. En ik was op verwijzing van mijn huisarts daar. Dus hij wilt het me zelf vertellen. Over een week weet ik het pas. Ze zei wel dat ze geen vleesbomen ofzo zag. En dat ik daar ook te jong voor ben.

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb op 16 april mijn eerste afspraak bij een gynaecoloog. Volgens de huisarts is mijn luteale fase te kort. Ben benieuwd wat men te zeggen zal hebben.

Alleen heb ik rond die tijd is mijn menstruatie! Zullen ze dan alsnog een inwendige echo doen?

Share This Page