Hi, Ik heb al jaren veel last van migraine. Nu had ik dit na mijn behandeling bij de migrainepoli redelijk onder controle d.m.v. De juiste pil en medicijnen. Alleen nu ik zwanger wil worden mag ik niks van dit alles en naar mijn weten alleen paracetamol. Daardoor blijven de migraines enorm lang hangen en als de ene afgelopen is, begint de volgende weer . Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Misschien moet ik wel meer paracetamol gebruiken, maar dat voelt niet goed. Vooral niet in de weken na mijn eisprong.
Ik heb er geen ervaring mee.. Maar ik denk dat het handig is als je even contact opneemt met de migraine-poli en daar de situatie voorlegt. Misschien hebben zij nog een andere oplossing?
Hoi ik heb ook last van veel migraine en gebruik ook medicatie, mij was verteld zolang je nog niet zwanger bent het gewoon mag gebruiken, ze zeiden ook dat ik het in de eerste 11 weken ook kon gebruiken (1ste trimester) maar heb t toen niet eens meer nodig gehad! migraine verdween toen ik zwanger was, met uitzondering van 2 dagen in mn hele zwangerschap. Wat een verademing was dat.
Heeft beheer het onderwerp aangepast? Ik zoek namelijk geen medicijnen tegen zwanger worden Flora, ik heb de vraag 2 dagen terug gesteld, maar nog geen reactie gehad. Mami, dat klinkt op zich wel positief maar wat gebruik jij?
Hee MiekeH, ik heb ook veel last van migraine, al vanaf mijn vierde jaar. Ben voor mijn eerste zwangerschap naar de migrainepoli geweest en zou medicijnen (propranolol of topamax) krijgen, maar omdat er een zwangerschapswens was is dat niet doorgegaan. Ik werd vrij snel zwanger en heel zwangerschap geen migraine gehad, heeeeeeeerlijk!! Na de zwangerschap ging het vrij goed, maar het kwam wel weer terug. Toen toch Propranolol gekregen. Ga ik nu binnenkort afbouwen omdat er een tweede zwangerschapswens is. Verder moet je denk ik gewoon even overleggen met je neuroloog. Die zal daar best ervaring mee hebben, migrainepatiënten met medicatie die zwanger willen worden . Succes!!
Ik heb ook veel last van migraine en slik daar normaal medicijnen voor. Toen ik probeerde zwanger te worden gebruikte ik deze medicijnen alleen in uiterste nood, maar dan alleen voor mijn ei. Die 2 weken erna alleen 6x paracatemol. En pas als ik ongesteld was en zeker wist niet zwanger te zijn nam ik weer die pillen als het nodig was. En mijn ervaring is inmiddels dat je met die paracetamol optijd moet beginnen. Als je die hoofdpijn al voelt opkomen, anders helpt het niets meer en wordt het erger. En dit soms een aantal dagen achtereen herhalen, ookal is het dan wel minder maar nog niet helemaal weg (slik ik dan niets meer wordt het snel weer migraine).
Daar hoop ik ook op Puck! Ik heb tot februari bloeddrukverlagers gehad en die werkten heel erg goed. Ik heb een hele normale bloeddruk, maar door die medicijnen ontspanden de bloedvaten in je hoofd. Verder gebruik ik Maxalt op erge dagen, alleen tijdens mijn menstruatie. Verder mag ik beide niet gebruiken van de mp. Ik had gehoopt dat het zonder pil goed ging, maar helaas! Proudmom, misschien moet ik inderdaad maar meer paracetamol nemen. Verder doe ik het zo ongeveer zoals jij, maar dan minder paracetamol. Ik hoop dat mijn neuroloog me kan adviseren in de hoeveelheid en de risico's.
Ik gebruik de sumatriptan in neusspray en heb injecties geprobeerd maar ben niet zo ek op naalden haha, eenmaal migraine kotsmisselijk en kon geen pil binnen houden dus vandaar deze optie genomen.
Maar nog even iets, sprak net een vriendin van mij die is apothekersassistente en die zegt dat het beter is om het alleen uit noodzaak te gebruiken! Als je t op kunt lossen met paracetamol of ibuprofen zou dat veel beter zijn. Het schijnt dat triptanen lang in je bloed kunnen blijven en misshien toch schadelijk zijn voor t vruchtje! Ik ben blij dat ik er een last van had zeg! Anders had ik t miss genomen tijdens mn zwangerschap!
Hey! Ik heb ook medicatie voor mijn migraine die ik dagelijks moet slikken: 'metoprololsuccinaat' Ik heb raadt aan mijn huisarts gevraagd en met dit medicijn kan ik gerust zwanger worden! Misschien een tip voor jou om het met je huisarts er over te hebben, ik had wel btw 5 dagen in de week migraine aanvallen.
Gefeliciteerd mama, met je kindje! Dan hou ik het eerst maar op paracetamol en maxalt alleen tijdens mijn menstruatie (dan heeft het nog ca 2 weken om uit m'n bloed te gaan). Mag ibuprofen wel? Ik geef altijd de voorkeur aan finimal, maar dat mocht ik niet gebruiken. Die Metropol nogwat is een beetje vergelijkbaar met de atacand die ik had.. De waarschuwing rondom zwanger worden is wel iets milder maar nog niet zo risicoloos dat ik het snel zou gaan gebruiken. Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef? Zwangerschap Gebruik dit medicijn alleen na overleg met uw arts. Er kan bij de baby zuurstoftekort ontstaan doordat metoprolol de doorbloeding van de baarmoeder en placenta vermindert. Ook kan de baby een te trage hartslag of een lichte vorm van diabetes krijgen. Dit kan complicaties bij de bevalling geven. Daarom moet het gebruik van metoprolol de laatste maanden van de zwangerschap geleidelijk worden afgebouwd. Als u metoprolol tijdens de zwangerschap moet gebruiken, zal uw arts u en de baby tijdens de zwangerschap en na de bevalling extra controleren. Borstvoeding U kunt veilig borstvoeding geven als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt. Het komt nauwelijks in de moedermelk terecht. Dit middel wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Terug naar boven Ik wacht nog even af... En probeer het met wat extra paracetamol. Als ik het weer niet trek, toch maar even de neuroloog bellen. Aangezien ze niet echt op mijn mail reageert.
Oke ja idd! als ik het niet slik na een week bijvoorbeeld dan komt het 10x zo erg terug! dus ik kan niet anders helaas..
Wat vervelend kan het zijn he! Je moet ook doen wat voor jou het beste werkt. Migraine is voor iedereen weer anders. Ik baal er gewoon van, ik had het zo goed onder controle... Ik had niet verwacht dat het zonder pil nog zo heftig zou zijn. Ik keek er zelfs naar uit.
Hoi Mieke, volgens mij heb ik al eerder op dit forum iets geschreven over migraine en zwangerschap. Mijn devies was destijds: geen enkel risico met pillen, zeker niet die invloed hebben op je vaten. Ik ben zelf erg geholpen met uitwendige elektrostimulatie, dat veilig is en erg effectief (althans voor mij). Ik zag pas toevallig een stukje op de site van Zus & Zorg. Succes!