1e keer peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gisteren zag ik bij leenbakker een heel leuk peuterbedje en omdat het de laatste was kon ik het meekrijgen voor een heel mooi prijsje ;) dus maar gedaan. Maar mijn zoon was mee en had in de gaten dat dit bed voor hem was en had het maar over het grote bed. dus vanochtend hebben we het "samen" maar inelkaar gezet... En nu slaapt hij er in voor de 1e keer :D Hij kroop er meteen in, want hij wou niet in het kleine bed maar in het grote bed slapen. Heb het ledikant er voor de veiligheid maar even tegenaan gezet om het uit bed vallen te voorkomen ;) ik ben benieuwd hoe het gaat... gaat het goed dan ruim ik het ledikant volgende week op. en zo worden kleine jongens steeds groter he :p zijn jullie ervaringen positief met het peuterbed en het evt. er uit vallen? of viel het er uit vallen wel mee?

2. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje was nog net geen 15 maanden toen hij naar het grote bed ging
    We hebben toen het matrasje van zijn ledikant er naast gelegd voor als hij eruit zou vallen en dit gebeurde dan ook de eerste nacht
    Later is dit nog 1 of 2 keer gebeurd en daarna niet meer tot nu toe gelukkig
    Hij word nu bijna 3

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wat leuk dat hij zo enthousiast is!
    Heb zelf nog geen ervaring.

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi, hier slaapt ons zoontje nu ook sinds een week of 2 in een peuterbed. Ging vanaf dag 1 al super! (gelukkig)
    Hij is er tot nu toe nog niet uitgevallen. Maar wat worden ze nu snel groot hé?

5. Vanaf 2 jaar (en een week ofzo) ging Jelle van ledikant naar gewoon eenpersoons bed. Voor de zekerheid een extra dekbed op de grond, uiteindelijk is ie 1 keer echt uit bed gevallen, en 1 keer dat ie er half uit hing en toen begon te huilen.

Het ging erg goed in ieder geval.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik vind het wel spannend hoor, wij willen over een paar maand onze Demi naar een groot bed doen. Ben heel benieuwd hoe zij dat gaat ervaren.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ging het de eerste 3 maanden goed daarna heeft ze een ledikant van de oppas kinderen ingepikt en slaapt daar meestal in :$.

Ze begint wel altijd in haar eigen meegroeibed, maar stapt ergens in de avond over naar het ledikantje. Maar ach zolang ze zo goed slaapt vinden wij het wel prima.

8. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Onze oudste ging er met 20 maanden in, wel een peuterbedje want een 1 persoons vonden wij wel nog erg groot. We hebben er wel een rekje bijgekocht (Trombone heet het geloof ik). Ze blijft keurig in bed en is er niet uitgevallen. Ook 's ochtends klimt ze er niet uit en roept ons of gaat huilen als het te lang duurt (wij gaan haar ook niet leren hoe ze eruit moet klimmen, dit bevalt ons prima :D )

Ik zag ook allemaal beren op de weg, maar uiteindelijk geen centje pijn, hoor. Goed voorbereiden en laten meehelpen met bed opmaken/opzetten en heel duidelijk maken dat hij/zij nu een grote meid/jongen is en dus in een groot bed mag. En trots dat ze dan zijn ;) :)

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gistermiddag en nacht in het peuterbed geslapen, maar vanavond wou hij weer in zijn ledikant. Ik doe er niet moeilijk over, ga het niet dwingen nl ;) de bedjes staan nu naast elkaar en het ledikantje gaat pas weg als mijn zoon helemaal gewend is aan het peuterbed. Hij is er niet uitgevallen trouwens en het sliep ook wel lekker want hij was pas 7.20 uur wakker vanochtend ipv half 7 haha ;)

Deel Deze Pagina