Vakantie - Regen - Wat doen met een peuter???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mams136, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

We hebben vakantie.(Manlief niet)
    Maar het regent... Wat kan ik gaan doen met mn kleine man(heb geen auto dus kan niet weg)
    Iets knutselen oid..Maar wat?
    Wat doen jullie allemaal voor dingen met jullie peuters/kleuters.
    Verven doen we regelmatig en kleuren ook maar ik wil eigelijk iets nieuws proberen. Maaar...Wat is geschikt om te doen met een kind van 27 maanden?

2. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Laarsjes aan, pluutje mee en lekker de regen in.
    Laten helpen met schoonmaken.
    Een keertje extra tv kijken of een filmpje.
    Ravotten/knuffelen op bed.
    Gekke foto's maken van je kind en samen bekijken op de computer.
    Koekjes of taart bakken.

Succes!

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    weet niet of je een indoor speeltuin in de buurt hebt dit vind ons mannetje erg leuk of naar het zwembad

hij word in oktober 3,
    en hij verveelt zich nu te pletter met dit weer helaas,al heeft hij zich vanmorgen vermaakt met let op een theedoek haha
    Hij deed alsof hij een spook was met de theedoek over zijn hoofd en daarna ging hij picknikken op de theedoek dus kreeg ik een idee

Binnen picknikken op een deken met broodjes/boterhammen , drinken , wat lekkers en wat boekjes erbij

van wc rolletjes popjes maken met als hoofd een mandarijn bv
    of er een microfoon van maken met foliepapier en een dropveter onderaan het wc rolletje bv

koekjes bakken of een cake maken en dan versieren

samen een filmpje kijken

kleien,verven,kleuren,plakken

muziek opzetten en samen dansen en liedjes zingen

boodschappen doen en hem een lijstje geven zodat hy ook wat te doen heeft of zeggen dat hij moet opletten waar ..... ligt want die hebben jullie nodig enz

tenten bouwen met dekens over de stoelen heen

hoge torens bouwen met de blokken , met de boerderij spelen of ander speelgoed dat hij leuk vind

verstoppertje doen

hoop tot je hier een beetje iets aan hebt

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter en ik gaan lekker in de plassen stampen :) Ze is wel nog maar 19 maanden dus misschien vindt jouw kindje dat niet meer zo cool :)
    Bij de hema hebben ze vaak kant en klare knutsel pakketten, voor als je niet zoveel inspiratie hebt :)

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Plastic zeil (liefs doorzichtig) op tafel, een bus scheerschuim en laat de kleine man lekker spelen met schuim :D
    Tevens goed voor de motoriek ;)

Kwebbel

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Deze lijst ga ik uitprinten voor later dus bedankt! :D

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Speelgoed is al geen optie...Er staat genoeg maar hij kijkt er niet naar om helaas.
    Buiten in de regen is ook geen optie want dat vindtie verschrikkelijk!

Maargoed ben ff naar de action gelopen en heb me een bak vol met knutselspullen bij elkaar gezocht en gekocht.
    We hebben net al geverfd en gestempeld.
    En ik heb nog spul voor knippen en plakken, kleien, kleuren ed er in zitten.
    Wij komen de dag wel door:p

Kwebbel...Hoezo is dat goed voor de motoriek?
    Helaas heb ik geen zeil voor over de tafel.

8. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Buiten met laarsjes een regendansje gaan doen
    lekker laten poetsen met jou, al is het voor de flauwekul
    zelf een puzzel maken
    Een levensgrote kopie maken van je kind, op de grond liggen en natekenen. Daarna inkleuren of versieren.
    Iemand met kindjes uitnodigen om te komen spelen.

Ik vind ook vaak dat ik mijn dochter (25 maanden) moet vermaken. Maar als ik ze dr gang laat gaan dan kan ze dat prima zelf. Succes, komt goed!

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams...moet je even googlen ;)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier hebben we net een kleurplaat met een ijsje beplakt met zelf gescheurde snippers. Plak eraan en vast plakken op het ijsje.

Erg leuk om te doen en ze zijn er een tijdje mee zoet. Hier gaan ze nu met papa even buiten fietsen, het is hier nu (even?) droog!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier valt het weer met bakken uit de lucht dus fietsen zit er niet in.

Kwebbel zal eens even het almachtig orakel Google raadplegen :p

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hie rverfen we wat af. Bij Ikea zijn mooie houten dingen te koop die daarna goed kunnen dienen als kadootje voor opa's en oma's. Een houten fotolijstje, een opstapkrukje of een spiegeltje met brede houten lijst. Vogelhuisjes willen ook goed en daarna behandelen met een spuitbus lak.

En verder hebben de andere dames al een hoop ideeën gegeven.
    Samen het avondeten koken is ook erg leuk. Zelf pizza maken is een feestje en ook het toetje maken (saroma-pudding) met slagroom is dolle pret. Eventueel het toetje versieren met hagelslag. En zo wordt jij ook bezig gehouden, want iemand moet daarna de keuken weer schoon en netjes maken!

13. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    @Kwebbel: Scheerschuim gebruiken wij soms onder de douche. Erg leuk!! Of het bad vullen met een halve fles badschuim. En dan het schuim in de rondte blazen. Maar ook de badkrijtjes en een leeg flesje van de afwasmiddel is erg leuk. Met die laatste kun je een "fontein" maken door hem omhoog leeg te spuiten.

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kan ook inderdaad. En leuk hé die lege flesjes waar je flink mee kan spuiten :D Hier doen we soms met z'n 5-jes (lees papa, mama en de drie koters) een waterstraal gevecht :D:D:D Paar vanuit bad en de anderen vanuit de douche....altijd dolle pret.
    Nadeel....flink de badkamer dweilen na de tijd
    Voordeel.....badkamer direct weer een goede beurd gehad ;)

Deel Deze Pagina