ervaringen kid-sit,plankje,duowagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claudia2008, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi,

Heeft er iemand (of meerderen? ;) ervaring met de kid-sit? is een stoeltje dat je achter de kinderwagen kan bevestigen zodat je kleine dreumes/peuter mee kan rijden met de wandelwagen?

Of is zo'n plankje handiger? wie heeft er daar ervaring mee?

OF is een duowagen toch het fijnst?

alvast bedankt!

Groetjes,

Claudia

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Wij hebben de kid-sit sinds kort in gebruik. Ik ben alvast aan het oefenen met onze dreumes-man voordat de 'nieuwe' baby komt. Hij is nu ongeveer 17 maanden en het gaat eigenlijk verrassend goed. De eerste paar keren was het op/af/op/af/op/af, maar nu heeft hij door dat als hij moe is, hij lekker kan gaan zitten en zich laten rijden.
    Moet wel zeggen dat ik relatief vrij ben met hem, zolang hij luistert, mag hij los mee, zo niet, dan gaat ie op het stoeltje. Dat gaat meestal wel onder protest dan, maar als ik snel wegrij, moet ie wel blijven zitten :D

Ik vind het voordeel van het stoeltje dat hij dus kan zitten. Alleen maar staan zou voor onze man nog te vermoeiend zijn, maar als je kindje ouder is en dus meer uithoudingsvermogen heeft, zal een sta-plankje wellicht ook prima zijn. Het ligt ook aan de afstanden die je moet overbruggen. Je kunt het stoeltje er overigens ook afhalen, en dan dus gebruiken als sta-plankje.

Wij combineren hem trouwens met de Mutsy4-rider. Je kunt alleen niet je voetrem meer gebruiken en je moet iets náást de kinderwagen lopen om niet wijdbeens door de stad te hoeven, maar dat went ;)

3. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hahaha zie het al voor me...je kind zit lekker en jij moet wijdbeens door de stad gaan lopen hahaha....ben er nog niet helemaal uit wat het beste is...duowagen lijkt me wel handig maar mijn dochter van 20 bijna 21 maanden wil niet echt lang in een buggy zitten....maar misschien wel weer als ze moe is....lastig...

in ieder geval bedankt voor je reactie!!!

Groetjes claudia

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

WIj hebben idd bewust niet voor een duowagen gekozen, omdat Lucas ook enorm ageert tegen de kinderwagen. Hij wil er gewoon niet meer in. Daarnaast kunnen wij een duowagen écht niet kwijt, kan er dan m'n huis niet mee in of uit en in de schuur past ie ook niet, dus tja...;)

Weet je.... dat is het lastige, alles heeft z'n voors en tegens!
    Succes met je keuze :)

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nog nooit van de kid-sit gehoord eigenlijk. heb net even snel gegoogled en ziet er wel grappig uit. zo te zien kunnen ze er ook eventueel op staan of niet? lijkt me wel een onwijs handig ding zeg. moet ik zeker onthouden voor als wij een 2de kindje erbij krijgen

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Mijn kindjes schelen 25 maanden, en ik heb voor een kid-sit gekozen. Ik vind het ideaal (behalve dan het kleine nadeel dat je een beetje aan de zijkant moet gaan lopen.)
    Maar mijn zoontje wil ook absoluut niet meer in de buggy sinds ie kan lopen, maar kan ook nog niet hele lange afstanden afleggen, dus zo houd ik de wandelingetjes nog enigszins leuk.

Deel Deze Pagina