Hoi Hoi, Mijn dochtertje poept al een hele tijd heel moeilijk. Als ze in ene keer huilt/krijst heeft ze gepoept. Maar de laatste dagen is ze zo aan het persen en krijgt ze het er niet uit. Gevolg is dan een overstuur kind! Vanavond zat ik gewoon mee te huilen zo zielig was het. Ze hing over mn schouder en voelde haar gewoon persen en ze was zo overstuur. Op een gegeven moment heb ik dr luier open gemaakt, met een matje onder dr konr en daarop een schone luier haar neergelegt en rustig over dr buikje geaait, nou na 5 minuten persen kwam het er dan eindelijk uit. Knoert hard! Iemand tips om dit soepeler te laten gaan?
Mijn meissie had het ook. Van alles geprobeerd, zelfs ermee naar de kinderarts geweest en naar een homeopatische arts. Uiteindelijk zijn we na 2 jaar aanklungelen bij bioresonantie terecht gekomen. Daar kwam uit dat haar darmflora niet goed was, ze moest probiotoca slikken. Sinds ze dat krijgt, is er helemaal niks meer aan de hand.
Pas hier echt mee op, zo is het hier ook begonnen, en mijn dochter had binnen no time een poeptrauma! Hier is het ook elke keer urenlang gillen/krijsen, en dan moeten we haar luier losmaken en haar bovenbenen vasthouden en haar ertussen laten 'hangen'. Dan gaat ze vreselijk huilen en om mama roepen (ik huil gewoon mee) en dan komt het uit. Haar poep is ineens niet hard meer, maar het is puur angst nu. Hiermee hebben we haar poep zachter gemaakt: - 2x per dag forlax; - ik maak compote van gedroogde pruimen, en ze krijgt 1 á 2 glazen per dag; - heeeeel veel laten drinken; - scheut olijfolie door haar bord eten. Succes!
Hier ook harde poep... Geef hem veel boter op zijn brood. En ook idd extra boter door zijn eten. Voor hem is dit nu genoeg. En ik ben ook al twee jaar aan 't prutsen met hem dat hij moeilijk poept..Hopelijk heb je hier wat aan!.
ja die lactulose werkt hier ook goed maar is niet iets wat je blijvend kunt geven. roosvicee laxo helpt nu bij mezelf erg goed! en anders gewoon eens naar de huisarts joh, duurt al een poosje toch? mijn dochter heeft dit ook een poosje gehad toen ze nog kleiner was.... je probeert echt vanalles en dat is ook niet altijd goed.
Wat Adi al zegt, pas op! Mijn dochter heeft nu ook een "poeptrauma" door een paar keer te harde ontlasting en wil nu niet meer poepen Ze krijgt nu Forlax (door HA voorgeschreven). Dit maakt de ontlasting zacht. Helaas weigert ze nog steeds te poepen en ik heb nu al 2x een klisma moeten geven. Ik vind dat zo erg. Verder probeer ik zoveel mogelijk vezels, drinken enz te geven. Lees hier nog een tip over pruimencompote? Ga ik ook proberen! Ze eet nu ook een stuk minder helaas. Ik zou even je HA bellen en vragen om iets wat de ontlasting zachter maakt.
ik ben destijds voor mijn dochter naar een dieetiste geweest met een lijstje van wat ze te eten had gehad een week lang... hele goede tipt gekregen en geleerd wat zo'n beetje de verhoudingen moeten zijn om de "ideale" ontlasting te krijgen met in mijn achterhoofd dat ik met een eigewijze peuter te maken had.... de ha vond het niet zo nodig dat ik er heen ging omdat ik zei dat ik dacht dat ze goed at, voor mijn idee deed ze dat ook, maar ik wilde heel graag van haar horen of dat ook zo was... op zich was het goed maar ze moest meer groente, fruit en drinken hebben, dat kreeg ze allemaal wel en at ze ook goed maar niet genoeg.... het heeft moeite gekost maar het is toen wel verbeterd met het gevolg dat ze nu dol is op rauwkost, prima drinkt en nog beter fruit eet...en niet half zo veel forlax nodig heeft
ik haal bij de natuurwinkel pruimen met pit (je hebt ze ook zonder pit) ze liggen bij de rozijnen en dat soort dingen. kook ze kort haal de pitten eruit, samen met wat kookvocht pureer ik ze met de staafmixer, en je hebt een heerlijk zoet hapje wat laxerend werkt. ik heb dit bij mijn zoontje gebruikt toen hij klein was en nu ook weer bij mijn dochtertje.
vraag bij je ha forlax aan.. laat haar veel rijpe peren eten pruimen thee maken veel laten drinken en het liefst geen appelsap
oja en smeer haar billetje met een dun laagje vaseline in. door de harde ontlasting kan er een schuertje ontstaan die jij mischien niet ziet maar die zij wel voelt en dat kan echt een gemene pijn zijn waardoor ze niet meer durft te poepen. de ontlasting hoopt zich dan op en wordt droog..dus zal het ook veel meer moeite en pijn kosten als ze het niet meer kan inhouden en eruit moet persen. mijn zoontje had dit ook...heel lang en ze konden maar niet vinden waar het aanlag. uiteindelijk bleek het melk te zijn. toen hij dat niet meer kreeg was het probleem opgelost.
Ik ben nu aan de roosvisee laxo. Daar heeft ze nu bijna een liter van op. Ga ook door haar avond eten een extra scheut olijfolie gooien. Ik vind dit echt zo ontzettend zielig en je kan niks anders doen dan dr omhelzen en zeggen dat t er zo uit is... Ik wacht ff af wat de laxo gaat doen, is haar volgende poep weer zo hard ga ik direct naar de huisarts. Ik heb namelijk nogal een hork als huisarts die wilt nooit wat voorschrijven voor kinderen en alles doet ie af als t hoort erbij. Doet hij niks ga ik naar de hap.
Vervelend, zo'n huisarts. Die Forlax heeft mijn dochter trouwens ook gehad, maar ze had steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Dat vond ik erg vervelend. Bovendien zaten er toevoegingen (zoetstoffen) in die ik mijn kind liever niet gaf.
Een tip lactulose kan je bij de drogist of apotheek ook kopen. Dus als de huisarts echt heel eigenwijs is kan je dit zelf nog proberen.