1e keer rugweeen, 2e keer ook? ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door odet, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Redrose82

Redrose82 Actief lid

2 mrt 2009
    306
    80
    28
    Vrouw
    Ik heb 3 keer een veter gehad. Toen de laatste veter eruit ging, werden de rugweeën vele malen heftiger en wist ik echt niet waar ik het moest zoeken. Heb geschreeuwd om pijnstillers maar toen ze die gingen maken kreeg ik persweeën maar de verloskundige was even weg gegaan want volgens haar kon het nog wel even duren voordat ik kon gaan persen. Heb 3 uur en 45 minuten geprobeerd de weeën weg te puffen en daarna heb ik een kwartier liggen persen en vervolgens ben ik gehecht (kleine inscheuring).

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had de eerste keer (inleiding) rug, been en buikweeen, vond ze niet bepaald prettig te noemen maar wel te doen. Ik kwam om half 8 in de morgen binnen en beviel om 23.34 uur en bij de tweede (ook inleiding) alleen buikweeen gehad en kwam om half 8 binnen en ben bevallen om 11.58 uur (waarvan maar een half uur echt vervelende pijn) dus een tweede kan enorm meevallen hoor!

Ze zeggen zelfs dat als ik een derde keer zwanger word dat dan de VK een code rood moet krijgen en niet optijd zal zijn voor de bevalling (ik kan als ik echt pijn krijg binnen 30 minuten bevallen namelijk of sneller)

Ik heb wel beide keren 3/4 van de 7 nachten 8 weken van te voren voorweeen gehad die doen wel heel wat alleen zet het bij mij niet echt door lijkt wel... ik liep met de tweede al met 4-5 cm en had wel ongesteldheid pijn maar niet echt dat ik dacht van wow THIS IS IT..

Het kan dus enorm meevallen een tweede!

3. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste bevalling was langdurig met rugweeën, de tweede was wederom langdurig (en eindigde in een keizersnee) maar gelukkig zonder rugweeën. De weeën op zich waren dan ook stukken beter op te vangen.

4. Dymphie

Dymphie Lid

19 nov 2007
    8
    0
    0
    Ik had ook rugweeen, opzich kon ik ze redelijk hebben, hoewel die pieken niet leuk waren. Om 14:00 wilden ze mijn vliezen breken, ik vroeg of ze daar niet mee konden wachten omdat ik alles zo snel vond gaan, maar het zou nog wel even duren zeiden ze. Ik had op dat moment 5 cm ontsluiting en ja hoor binnen een half uur volledig. Die weeen heb ik echt als heel pijnlijk ervaren, maar pijnstillers zijn van de baan als je volledige ontsluiting hebt.
    Daarnaast moet ik wel zeggen dat toen ik mocht persen, de weeen weer goed te doen waren, juist omdat je perst en je dan het gevoel hebt dat het daar iets minder door wordt ofzo, haha. Half uurtje geperst tot m'n dochtertje eruit was:D

5. odet

odet Niet meer actief

ik ben thuis bevallen, ik had in 1 uur 6cm :$
    dat uur was ook wel zo heftig dat ik om pijnstilling smeekte, maar omdat het zo snel ging had het geen zin om naar het ziekenhuis te gaan want tegen de tijd dat we daar zouden zijn zou ik al 8-9 cm hebben en mochten ze idd geen pijnstilling meer geven.
    het ging dus allemaal te snel voor de pijnstilling.
    tijdens het persen zakte de weeen en de vk vroeg of ze me mocht prikken om de weeen op te wekken.
    nou, ik ben me toch gaan persen hahaha, geen spuit voor mij dacht ik.
    persweeen duurde 20 minuten, ook erg snel dus.

isademi, ik hoop dat je gelijk hebt, dat de 2e makklijker gaat, heb er best schrik van.

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rugweeën én beenweeën zijn verschrikkelijk!!
    Bij mijn tweede had ik daar veel minder last van gelukkig.

7. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hier de eerste rug weeën, Alleen maar.
    En bij de tweede, die weeën die ik gehad heb, waren wel in mn rug.
    Heel hard in mn rug drukken, was het enige wat ik plezierig vond. En vooral niet liggen.. Brr..

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Bij mijn zoontje heb ik ook veelal rugweeen gehad. Ik vond ze echt pittig! Vooral de laatste 2 uur, toen ging ik van 3 cm naar 9 cm, een weeenstorm met alleen maar rugweeen aan een stuk door. Ik ben ook benieuwd of bij de volgende bevalling weer alleen maar rugweeen zijn, je hebt er geen invloed op. Tis afwachten dus!

9. odet

odet Niet meer actief

ja, liggen kon ik ook niet.
    heb de hele tijd rondgelopen en voorover over het bed gehangen

10. Seth

Seth Niet meer actief

hier precies hetzelfde....

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

rug weeën een nachtmerrie.
    Op dinsdagavond een kramp en bloedverlies. Woendsdag vk gebeld en verteld van bloed verlies en rugpijn. Aah waren voor weeën zei ze.'s middags bij me moeder kwamen ze om de 7 min, dus op naar huis. Daar zo de dag door gegaan en weer een nacht. Vrijdags met pijn en moeite bij de vk gekomen voor de afspraak. Ik zeg tegen haar ik heb zooooo'n pijn in mijn onderrug, wil je even voelen om te kijken hoe ver ik ben en anders even strippen. Haar antwoord; 'nee joh je hebt voorweeën, weet je wat je moet doen? even met je man naar de bios of zo. Met tranen in mijn ogen ben ik weggegaan.
    Op zaterdag (rond 18.30) hield ik het niet meer en heeft mijn man de vk gebeld. Ze heeft gevoeld en ik had 5 cm en mijn hoge vliezen waren gebroken. Daarna heeft ze ze helemaal gebroken (gelijk 7 cm)en het was meconium houdend vruchtwater dus op naar het ziekenhuis.Daar aangekomen (20.00) had ik volgens de dames daar geen sterke weeën want ze zagen weinig op de monitor. Achteraf kwam dat omdat ze het via mijn buik maten en via mijn vagina konden ze het duidelijk zien. Ook bleek mijn dochter met haar gezicht richting mijn been te liggen wat de bevalling bemoeilijkte. Ondertussen schreeuwde ik het uit van de pijn. De suster maar zeggen zo moet je puff, toen heb ik gezegt of ze dr stil wou houden want er was niks te puffen. Om 24.00 voll ontsluiting. Persen wou niet en om 2.45 is onze dochter met een keizersnede geboren.
    Bovenstaande is mijn bevalling in volgelvlucht, maar wat een hel. Te ver voor pijnbestrijding, maar wel heel veel pijn waar je niks mee/tegen kunt doen. Na de tijd wel gewoon flinke naweeën gehad vanuit de buik en dat was bijna een genot vergelken bij de bevalling.
    Als het goed is nu 6 weken en 6 dagen zwanger van nr 2 maar ik hoop het nooit zo meer mee te maken.

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb bij alle 3 helaas rugweeen gehad, dus ik weet niet beter, het was te doen, maar ik was er zeker niet blij mee!

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

bij de eerste buik en rugweeen, maar geen weeenstorm gelukkig.

vorige week alleen buikweeen, maar dit heeft niet doorgezet. ben ook benieuwd hoe het nu gaat als het echt is begonnen!

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij alle twee rugweeën

15. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik lees vreselijke verhalen over de rugweeen. Ik heb ook rugwqeeeen gehad maar het viel me reuze mee. Ik las dat veel van jullie op bed lagen met deze weeen. Ik heb alles aan een stoel voor het aanrecht gedaan. Mijn man zette zijn knie in mijn rug en tijdens de wee zette ik alle kracht tegen mijn mans knie. Het vergte concentratie maar in 2 uur tijd ging ik van 3 naar volledige ontsluiting. En het idee dat een wee met heftige pijn een wee of twee later weer meevalt omdat je lichaam weer hormonen aanmaakt vond ik ook een erg lekker idee. En zo werkt het echt!!!!

16. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik ben ook erg benieuwd of ik weer rugweeen krijg.
    Vond het erg pijnlijk, de warme douche bracht wel wat verlichting. Ik heb ook echt de ene wee naar de andere gehad. Had vanaf het begin geen pauze, maar dat zorgde er wel voor dat ik binnen 6 uur bevallen ben. In 5 uur had ik volledige ontsluiting, dat is wel weer snel voor de eerste.
    Ben dus erg benieuwd hoe dit nu gaat met de tweede bevalling.

17. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    ik heb bij de eerst alleen rugweeën gehad en bij de
    2e buik en rugweeën
    ik hoop dat ik bij deze geen rugweeën krijg maar alleen
    buikweeën
    nog 9weken wachten

18. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Pffff, het is niet te hopen. Ik had zo'n pijn dat ik ging smeken om pijnstillers. Ik had alles verwacht behalve zulke heftige rugweeen. En ik mocht niet lopen omdat ik aan de ctg was aangesloten dus ik mocht niet al teveel bewegen. Ik werd er gek van! Mocht er ooit een 2e komen, dan hoop ik op buikweeen.

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Bij allebei rugweeen helaas....

20. odet

odet Niet meer actief

hmm, als ik het zo lees?
    kan het zo zijn dat de mensen met rugweeen een snellere bevalling hebben dan met buikweeen?

Deel Deze Pagina