1e keer rugweeen, 2e keer ook? ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door odet, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Ik heb bij mijn 2e rug en buikweeen gehad.Ik vond het goed te doen.Op den duur kwam ik in een weeenstorm maar,dat duurde niet lang want gauw daarna kwamen al de persweeen.In 4 uurtjes is mijn zoontje geboren.
    Wel vervelend als je alleen maar rugweeen hebt,ik denk dat buikweeen beter te doen is.Ik hoop dan ook dat mijn 3e bevalling net zo gaat als mn 2e.Van mijn 1e weet ik niet meer precies of ik ook rugweeen gehad heb.

2. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Nee het schijnt juist zo te zijn dat rugweeën minder productief zijn dan buikweeën. Denk wel dat staan vs liggen een enorm verschil maakt.
    Ik kon niet meer staan, had gewoon te veel pijn (kon ook niet puffen, persen, denken.. niets meer). Heb 20 uur lang rugweeën gehad en mijn zoon is uiteindelijk met spoedkeizersnee geboren.
    Ik wil bij de volgende gewoon meteen een keizersnee, want alleen het idee al dat ik nog eens door zo'n hel moet (en als ik het zo lees komt het dus wel vaker voor) is genoeg om me er van te weerhouden ooit nog zwanger te worden.

3. odet

odet Niet meer actief

ik heb er ook heel lang over getwijfeld of ik dit nog wel een keer wilde mee maken, maar je hebt weinig keus als je nog een kindje wilt he.
    en elke bevalling is anders ( daar hou ik me wel een beetje aan vast hoor)
    en als de rugweeen minder productief zijn dan buikweeen, dan wil ik niet weten hoe snel het was gegaan als ik buikweeen had gehad hahaha.
    ik moet zeggen, de weeen waren ook echt het ergste van de hele bevalling (ik heb ook nog een sub totaalruptuur gehad)

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik was ook heel bang om bij de 2e net als bij de 1e rugweeen te krijgen...maar gelukkig niet gebeurd! :)

De eerste keer (37wk,5dgn) na een dag gebroken vliezen, inleiding gehad en in totaal 1,5 dag rugweeen gehad.

Bij de tweede ook een inleiding (41wk,5dgn), de dag van aanbrengen gel een half uur flinke buikweeen en daarna bevallen. Geen volledige inleiding nodig geweest dus.

2 bevallingen die echt totaal anders verliepen en dus gelukkig bij de 2e gene rugweeen...alhoewel de buikweeen veeeeel erger waren vanwege het in een half uur gaan van 3 naar 10 cm ontsluiting.
    Maar ik was er wel binnen een half uur vanaf ;)

Deel Deze Pagina