Ik vind een eigen mening heerlijk, maar niet alles mag. Zo wil de oudste tegenwoordig alleen maar jurkjes en rokjes aan, dat vind ik prima. Als ik haar volledig zelf laat kiezen, dan is het enkel roze en glitter...boeit haar dan verder niet wat het is of wat er op staat... Mjah, mij dus wel. Ik houd dus rekening met haar wensen, maar verder kies ik. Maar ja, ze is 5.
Hier wil mevrouw alles wat nog te trashy is om bij Roy Donders in de winkel te hangen.. Als het maar glimt, roze is, fluffy, dierenprints, disney-meuk.. Echt afschuwelijk Maar hell no dat ze dat krijgt hoor. Ze is geen kermisattractie. We komen eigenlijk altijd wel tot een compromis. Ze is sowieso al dol op roze dus als ik haar subtiel naar het rek met leuke roze shirts leidt (lees:duw), dan is het 'oeeee, roze!' Ik zoek er dan een stoere skinny jeans bij uit en samen vinden we ook altijd wel een paar schoenen. Hoewel ik voor de winter eigenlijk altijd een paar koel4kids laarsjes koop (elk jaar andere kleur) en ze dat prima vindt gelukkig. Nu nog wel.. De coolcat zou ik trouwens sowieso niet ingaan met haar. Dat wordt neon! Wat trouwens een leuke winkel is voor echte tutmeisjes maar ook echt leuk, is shoeby. Mijn dochter heeft er alleen nog niet de juiste maat voor. Is vanaf 122 geloof ik.
Hmm ik dacht dat shoeby enkel dameskleding had. Maar goed, bij ons is het een kleine shop-in-shop en ik heb niet heel lang gezocht ook
leuk om jullie ervaringen te lezen Ben heel benieuwd hoe dat hier over een paar jaar is. Dochter word bijna 3 maar laat nu in de winkel al duidelijk merken of ze het leuk vind of niet
Hier ook hoor.. Geeft niet Vind het wel leuk. En ze heeft vaak last van naadjes en kriebels dus het is ook wel practisch dat ze zelf een mening wil hebben.
Hier laatst met zoonlief wezen winkelen. Was erg leuk. Hij pakte hele andere dingen dan ik zou hebben gepakt, maar het stond hem allemaal eeg leuk in ieder geval! De dingen die ik voorstelde werden subtiel met "nee mama, sorry..." Afgewezen. Haha!
haha netjes!! Als ik iets pak krijg ik een hele verbaasde blik zo een die boekdelen spreekt... "serieus? meen je dat? alsof je me dáár in krijgt zeg..." En broeken krijg ik al helemaal niet voor elkaar... heb er eentje doorgekregen die nog steeds ongedragen in haar kast ligt... en als de jurken en rokken op zijn komt ze sjago naar beneden in haar roze hotpants met de vraag wanneer de was weer opgeruimd word... dus op het moment dat ze in haar hotpants verschijnt weet ik dat ik de was nog even moet opruimen hahaha En tegenwoordig leg ik haar was in een mand in haar kamer, mag ze het zelf inruimen. Ze is qua kleding geestelijk echt al een jaar of 12 volgens mij... vind het maar helemaal niets, gelukkig kan ik de kleding van de jongste nog grotendeels bepalen haha. Al is dat vaak ook al een strijd. Die kleding wil ze ook uitzoeken... Laatst (toen het nog wat kouder was) hadden ze dezelfde spijkerjacks aan... echt een mini-me van dr grote zus dan...
@ Caromama: Lekker ventje . Boh, mijn zoontje zoekt sinds hij 1,5 is al zelf uit wat hij die dag aan wil. Hij heeft echt favoriete kledingstukken en ook dingen die hij eigenlijk echt niet aan wil... Wat moet dat worden als hij puber is . Mijn dochter boeide het nooit zo, maar die krijgt ook steeds meer noten op haar zang . Wil eigenlijk geen broeken aan, want ze houdt niet van zo'n strakke knoop. Dus als ze eens een broek aanheeft loopt ze de hele dag met haar knoop los. Ze kiest dus eigenlijk altijd een jurk of rok en superfavoriet is alles met hartjes en/of poezen .
Herkenbaar, ik shop om de beurt ook met de meiden. We hebben altijd 1 afspraak: ze mogen zelf kiezen wat ze mooi vinden maar ik moet het ook mooi vinden. We gaan dan ook regelmatig de winkel uit met kleding wat niet mijn smaak is. Maar als het leuk staat en niet ordinair is dan vind ik het prima. Onze oudste zou anders met hakken, panterlegging en fluoriserend topje de straat op gaan.
Mijn dochter begon deze winter te mopperen dat ze haar ventjes niet meer aan wilde..... "Die zijn echt niet mooi!!!!" Een paar weken geleden begon ze over dat ze de onderbroeken die ze heeft "echt te lelijk " zijn.... Ik houd niet meer van paars!" Ik was het gezeur over die onderbroeken zo zat dat ik haar meegenomen heb naar de stad (met mijn zus en haar dochters 8 en 11) gezellig shoppen met de meiden. Eerst onderbroeken uitgezocht, shortjes voor onder rokjes en jurkjes en daarnaast gewone broekjes. En toen nog even verder gekeken. Ze bleef maar bij haar nichtjes in de buurt die lekker aan het rond snuffelen waren en af en toe de paskamer in gingen met wat kleding.... Na een half uurtje kwam ze bij me en vroeg waar ze moest kijken voor haar eigen maat en of ze dan kocht kijken wat ze mooi vond. Nou, daar ging ze iets pakken, voor zich houden, van zich af houden en van alle kanten bekijken, even voor de spiegel kijken..... "Mama, kijk eens wat een leuk broekje dit is, ik denk dat dit mijn maat is (maat 92) mag ik deze even passen? " Ja hoor schat maar dan nemen we even de goede maat mee. In de paskamer, "ooohhh wauw mam deze is echt moooooooiiiii!!! Mag ik hem hebben, aljeblieieieieieieft!!!! Dan is het een leuke verassing voor papa als we thuis komen " hahahahaha Nou vooruit dan maar. Die scheet helemaal blij, en ik heb echt genoten van hoe dit allemaal ging, even de kunst alf kijken bij je grote nichtjes en het geleerde direct in de praktijk brengen. Tot voor kort maakte het haar dus niets uit wat ik haar aan trok..... Ik denk dat dat nu over is.....
Gelukkig hoeven wij het niet aan Maar ik wil er wel nog naast durven lopen natuurlijk. @huggybird: wel heel schattig om te zien! Nieuwe fase
*zucht* als ik dit lees wil ik ook graag een meisje!! Lijkt me zo leuk om heerlijk te shoppen en te tutten... Mijn zoontje vind het ook leuk om nieuwe kleding te krijgen, maar dat is toch anders. Je hebt altijd hetzelfde, blouse, trui of shirt en spijkerbroek met sneakers.
Hahah ik wilde vroeger ook geen spijkerbroeken aan. Ik had alleen maar maillots en panty's en rokken en jurken. Pas vanaf een jaar of 8 is dat over gegaan. Ik heb dat nu nog steeds, ik hou niet van spijkerstof, veel te ruw. Het liefst loop ik de hele dag in jurkjes maarja dat kan niet veel te koud hahaha.