Pas na 4 dagen temp stijging?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lobi, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zou t kwaad kunnen als je pas 3 a 4 dagen na je eisprong een temperatuurstijging hebt? Dinsdag had ik een mooi ei op de echo en donderdag een positieve ovulatietest, maar mn temp gaat niet omhoog?? Vorige ronde was dat ook pas 4 dagen na mn ovulatie... Wie weet of dat erg is???

2. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marjolein,

Ik heb precies dezelfde vraag, dus ik lees even mee.

Donderdagochtend een knalovutest maar tot op heden nog geen temperatuurstijging. Raar he? :(

Bij jou inmiddels je temperatuur gestegen?

liefs,
    Vlijtigliesje

Chay1704 vindt dit leuk.
  3. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hoi Marjolein & Vleitigliesje

Volgens mij klopt dat wel dat de temp later gaat stijgen ;)
    Ik heb dat bij mezelf ook al regelmatig gezien, En bij mijn cylus van nu kan je het heel goed zien, want ik had op CD 24 enorme eipijn en verloor een drupje bloed en pas 2 dagen later steeg hij :)

Hier een uitleg van een andere site :p

Na de ovulatie verandert het follikel dat de eicel bevatte in het `corpus luteum`, ofwel het `gele lichaam`. In de komende 14 dagen zal het gele lichaam progesteron aanmaken. Progesteron helpt bij het instand houden van de baarmoederwandbedekking (baarmoederslijmvlies of endometrium) die de innesteling en voeding voor de jonge bevruchtte eicel verzorgt.

24-30 uur na de bevruchting vindt de eerste celdeling (mitosis) plaats.

Progesteron verhoogt de lichaamstemperatuur om zo een vruchtbaardere atmosfeer te cre�ren voor de ovum. Je temperatuur wordt met 0.25 °C tot 0.5°C verhoogd. Vrouwen die dagelijks hun basale lichaamstemperatuur opnemen zullen merken dat ze nu de luteale fase zijn ingegaan.

Lekker duidelijk toch :D

4. Hanuna, bedankt voor t opzoeken en meedenken. Ik had t inderdaad ook al gelezen. Maar dan had ie nu toch ondertussen gestegen moeten zijn??? Bij mij stijgt ie pas na 4 dagen ik vraag me juist af of dat erg kan zijn..

Vlijtisliesje vanochtend 0.1 hoger, nog steeds geen duidelijke stijging... Jij??

5. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    hier ook 0,1 hoger. Normaal is mijn temp voor m'n ei tussen 36,7-36,9 en erna boven de 37 (37,1-37,3). Vandaag 36,9, nog niet hoog genoeg dus.

Donderdagochtend has ik dus een positieve test en vrijdagmiddag had ik steken linksonder in mijn buik. Dus ik dacht 'dat moet mijn ei zijn'! De linkerkant kan ook heel goed kloppen want ik was de week daarvoor bij de gyneacoloog en die zag links een eitje groeien.

Maar waar blijft die stijging dan?

Hanuna, dank je wel voor je reactie. Ik weet inderdaad dat het zo werkt maar dan had mijn temperatuur toch gisteren al omhoog gegaan moeten zijn??

6. Vlijtigliesje, ik zit echt precies in dezelfde situatie. Dinsdag bij de gyn geweest en zij raadde ons echt met druk aan die avond seks te hebben aangezien mijn ei heel mooi groot was. De ovulatietest was donderdagochtend knalpositief. Maar...dan zou je dus bij mij nu dus ook al een hogere temp verwachten. Ik snap er echt niks van. Tis ook pas de 2e ronde dat ik temp. Zit erover te denken om de gyn morgen eens te bellen, maarja, eer dat je dan een afspraak hebt staan, dat duurt dan wel weer even. Jij niet toevallig binnenkort een afspraak staan dat je het kan vragen??

Rot he, als het allemaal zo onduidelijk is:x

7. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    ik vind inderdaad die onzekerheid het ergst...

Typisch dat jij precies dezelfde situatie hebt, tis niet leuk maar blijkbaar is het dus niet uitzonderlijk?

Ik heb geen afspraken meer bij de gyn, ben helemaal binnenstebuiten gekeerd en er is niks gevonden wat mijn 4 miskramen (in 2 jaar tijd) kan verklaren. Ze houdt het op domme pech in combinatie met leeftijd (ben nu 38, in maart 39) en verwacht dat ik ooit een goede zwangerschap zal hebben.

Ben niet maandelijks aan het temperaturen hoor, dan word ik helemaal gek denk ik ;) Maar heb het vorig jaar een aantal maanden gedaan om inzicht te krijgen en ken mijn cyclus inmiddels behoorlijk goed. En nu weer eens een ovulatietestje er tegenaan gegooid welke dus zeer duidelijk positief was. Vandaar ook maar weer eens de thermometer gepakt.

Wat dus nu alleen maar onduidelijkheid brengt... pffff...

Zou je niet gewoon kunnen bellen naar de gyn met je vraag? Daar hoef je niet perse een afspraak voor te maken toch?

Ik zie trouwens aan jouw banner dat je al heel wat voor je kiezen hebt gehad :( Hoe lang ben je nu bezig?

8. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hoi meiden

Mmm dan weet ik het ook niet meer :(
    ik heb welleens 2 dagen positieve ovutesten gehad en normaal zou je ei dan pas binnen de 24 & 48 uur moeten springen en dan kan het dus nog 2 dagen duren voor je temp stijgt ;) dus misschien morgen pas???

Ik heb het de vorige keer dus meegemaakt dat hij na die eerste positest 4 dagen later steeg :)

Kijk maar bij mijn tempkaartje van 12 oktober

9. Vlijtigliesje, we hebben inderdaad al een hele lange en zware weg achter de rug. Gelukkig zijn we ondertussen wel gezegend met een gezonde dochter, dat verzacht de pijn wel.

Wat voor onderzoeken heb jij allemaal gehad al? Ik krijg in januari prius onderzoek in het Radboud. Kan me goed voorstellen dat je de toekomst met angst tegemoet ziet, ondanks dat de gyn aangeven dat ze denken dat ook jij een goede zwangerschap kan hebben. Na zoveel verdriet, durf je bijna niet meer te hopen lijkt me...? Maar als die wens er is...die zet je nou eenmaal niet zo makkelijk opzij.

Word je wel snel zwanger?

Ik weet niet zo goed of ik gewoon kan bellen morgen. ik heb eigenlijk niet echt een eigen gyn, maar heb steeds verschillende. Maar als ik bel, dan krijg ik toch eerst een assistente, dus dan moet ik toch een afspraak maken denk ik... Ik zal er nog eens over nadenken wat ik ga doen...

Ik hoop dat het jou ook snel gegund is!!

Hanuna, dat zou inderdaad wel een goede verklaring kunnen zijn. Voor mij geldt het alleen niet, omdat ik mn ei gevoeld heb... Maar vind het wel heel lief dat je zo meedenkt!!:)

10. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

@Marjolein, het is nu 4 dagen na de positieve ovulatietest en nog steeds geen verhoging in temperatuur… Vanochtend weer 36,9 dus dat schiet niet op.

Ik heb volgens mij alle denkbare bloedonderzoeken gehad (hormonen/vitamines/suiker/antistoffen/bloedstolling/schildklier/chromosomen etc.) en daar is helemaal niks uitgekomen. Zat overal netjes op het gemiddelde. 2 jaar geleden heb ik al eens een hysteroscopie gehad omdat ik elke maand zo zwaar ongesteld was maar daar was niks geks te zien. Als laatste een paar weken geleden een gel-echo om te zien of er in de tussentijd wat is veranderd in mijn baarmoeder maar dat was ook goed.

En het feit dat ik zwanger kan worden (4x in 2 jaar dus best netjes) plus dat mijn vriend al een dochter heeft uit een vorige relatie, is reden voor de gynaecoloog om te zeggen dat het waarschijnlijk gewoon pech is en dat ze geen reden ziet waarom ik in de toekomst niet weer gewoon zwanger kan worden en, belangrijker nog, zwanger kan blijven.

Dus… het blijft afwachten. Als m’n ei nou maar gewoon elke maand goed gaat. Misschien maak ik me nu zorgen om niks maar vind het toch wel prettig als de ovulatietesten en de thermometer het met elkaar eens zijn ;)

Heb jij al onderzoeken gehad? En wat houdt het prius onderzoek in?
    Ben je van je dochter wel "zonder toestanden" zwanger geworden?

Gewoon bellen naar het ziekenhuis hoor! Misschien kan de assistente je vraag beantwoorden? Of ze kan het bij de gyn checken en dan even terugbellen?

@Hanuna, ik zie inderdaad aan je kaartje dat je temperatuur ook wat later was met stijgen. Ik hoop dat er morgenochtend wat gebeurt bij mij (en Marjolein!). Jij weet helaas ook wat miskramen zijn zo te zien, balen meid! Jouw kaartje ziet er trouwens goed uit met die dip op 5 dpo…

11. Vlijtigliesje, hier vanochtend een aparte temp stijging. Of nouja, daar ga ik maar vanuit. Ik tempte eest 36.8 maar had t gevoel dat ie niet helemaal goed zat. Daarna nog een keer gedaan en toen was ie 37. Vond ik wel erg groot verschil dus nog een keer getest en toen 36.9. Daarna nog 2 keer en die waren ook 36.9. Dat hou ik nu dan maar aan... Volgens ff heb ik dan wel mn ei gehad op donderdag, dus dat zou dan kloppen. Ben er alleen niet helemaal blij mee en gerust op. Maar ik heb met mn man afgesproken dat we wachten tot de volgende afspraak. In januari hebben we dus prius en als ik dan niet zwanger ben mochten we terugkomen bij de fertiliteitsarts. Dus ik wacht het heel rustig even af;) Prius is trouwens een heel uitgebreid onderzoek nav herhaalde miskramen.

Maar jij dus vanochtend geen stijging... Hou je het ergens bij dat ik mee kan kijken??

Wat fijn dat alle mogelijke testen al gedaan zijn bij jullie en de uitslagen goed waren! Maar ad andere kant ook een beetje jammer misschien? Als er nou iets geweest was dat ze makkelijk konden verhelpen, dan zou dat ook wel fijn zijn geweest... Ik vind wel dat ze jullie zouden mogen helpen met zwanger worden, ook gezien je leeftijd. Zouden jullie dat zelf wel willen?

Het zwanger worden ging bij ons tot nu toe vrij makkelijk. Het is pas voor een tweede kindje dat t moeizaam(er) gaat...

12. Bij de keizersnede van mijn dochtertje zijn ze er trouwens wel achtergekomen dat ik een uterus unicornis ofwel een halve baarmoeder heb met wrs maar 1 eileider, 1 eierstok en zeker maar 1 nier. Misschien dat dat t moeizaam zwanger worden wel verklaart... In iig wel waarschijnlijk mn miskramen, want daar heb ik verhoogde kans op.:( Maar goed dat kan niet verklaren waarom t zwanger worden eerst zo goed ging en nu zo moeizaam...

Hebben ze jou trouwens ook geprikt op progesteron??

Hanuna inderdaad jij hebt ook al t nodige achter de rug:( Ik hoop dat t jullie snel gegund is!!

13. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hoi dames

Bedankt voor jullie lieve woordjes :)

@Marjolein ik zou echt zeggen dat jij inderdaad je ei heb gehad,
    je temp mag ook langzaam stijgen hoeft ook niet in 1x, als hij maar 3 achterekaar stijgt ;)

@Vlijtigliesje dat is inderdaad ook vreselijk dat je na zoveel onderzoeken
    nog niet weet wat er aan de hand is :( ik zag dat je 4 miskramen heb gehad,
    met hoeveel weken als ik vragen mag? :)

Bij mij zijn het elke keer wel hele vroege dus is er makkelijker mee omgaan
    tenzij het inderdaad tevaak gaat gebeuren dan zal het emotioneel ook zwaarder gaan worden.

Mijn man en ik zijn nu ook alweer bezig sinds okt 2009 :)
    en we hebben pas geleden 2 afspraken gehad bij een Feriliteitsarts
    ze heeft daar toen een echo gemaakt en mijn baarmoeder,slijm en eierstokken bekeken
    en dat zag er allemaal keurig uit, alleen mijn rechtereierstok was de helft groter, kweet niet ofdat normaal is?
    maar daar zei ze niks over, verder was de sementest ook erg goed.

De feriliteitsarts heeft ons nu dus weer weggestuurd tot Mei 2011
    ik ben al blij dat ik nu toch wel wat regematig ongi wordt want nadat
    ik gestopt was met de pil heeft het een half jaar geduurd voor het normaal werd :(

Vlijtigliesje ik ben ookwel nieuwschierig naar ja tempkaartje ;)

14. Hanuna, mag ik aan je vragen hoe oud jij bent?

15. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    #15 Vlijtigliesje, 20 dec 2010
    Laatst bewerkt: 20 dec 2010
    Hi dames,

@Hanuna, alle 4 de miskramen waren vroeg, nog voordat er hartactiviteit gemeten kon worden. Helaas wel 2x een curretage moeten ondergaan omdat het niet vanzelf afkwam. Met het verdriet van de miskramen kan ik tot nu toe best goed omgaan maar die curretages zijn wel heel vervelend. Niet zozeer lichamelijk maar wel geestelijk.
    Fijn dat het er bij jou ook allemaal goed uitziet. Dat je ene eierstok groter is dan de andere komt misschien omdat er een eitje aan het groeien was? Het lijkt me niks raars iig als de gyn er niks van heeft gezegd.

@Marjolein, ik denk dat je idd die 36,9 aan moet houden. Ik zie op je kaartje idd dat FF een kruis heeft neergezet dus daar moet je dan maar vanuit gaan toch? Ben toch wel benieuwd wat het prius onderzoek nou precies inhoudt. Is dat ook bloedonderzoek en een echo?

Wat apart dat je een 'aantal dingen' in je buik maar voor de helft hebt... Maar het werkt wel bij je, je bent toch 4x zwanger geweest.
    Nu nog zwanger blijven... Hoe oud ben jij? (niet belangrijk hoor, ben gewoon nieuwsgierig ;))

@hier, ik ben inderdaad blij dat er niks geks gevonden is maar zoals jij al zegt; het zou toch fijn geweest zijn als ze iets hadden gevonden wat makkelijk op te lossen was. Ondanks dat ik dus 'gezond' ben, lukt er ergens iets niet.

Qua hulp met zwanger worden; de gynaecoloog heeft gezegd dat als ik over een paar maanden niet opnieuw zwanger ben, ik dan weer contact moet zoeken om te kijken of ze iets kunnen ondernemen. Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet echt over nagedacht maar ik denk wel dat we dat doen als het in maart ofzo nog niet raak is. De laatste zwangerschap is alweer van juni.

Ik heb nu geen kaartje op FF, heb ook pas weer mijn temperatuur gemeten vanaf het moment dat de ovulatietest positief was.
    Maar omdat ik het vorig jaar een tijd regelmatig heb gedaan, en het elke keer precies hetzelfde verloop was qua temperatuur, weet ik wel hoe hoog mijn temperatuur moet zijn na de eisprong. En dat is niet 36,9 :( Daarbij heb ik helemaal geen pijnlijke borsten en dat heb ik normaal wel altijd na ei. Ik zal volgende maand weer eens goed temperaturen, ben toch wel weer erg benieuwd.

Zo, heel verhaal weer. Ik hoop dat ik niks vergeten ben te vragen en te antwoorden!

16. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    In maart wordt ik 32 :$

17. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse

Ja als je curretages moeten hebben ondergaan zal dat zeker wel meer inpact op je emotionele gesteldheid hebben :( Ik heb niet eens een idee met hoeveel weken dat al zou zijn? soms zie ik welleens staan bij forums met 5 weken al, Met mijn VMK heb ik dat niet eens verteld aan mijn HA, is dat nodig :(

grappig hoe je dat zegd :D

18. Vlijtigliesje, prius onderzoek is heel uitgebreid onderzoek. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of ze een echo maken, ik denk het wel. Ook moet ik een soort van radioactief vloeistof drinken om de doorbloeding van de baarmoeder te bepalen. En 24 uur lang mn urine opvangen. Anders moet je maar eens googelen op prius Radboud.

wat mij betreft inderdaad, nu nog zwanger blijven. Bij 2 van de 4 keer is het goedgegaan, dus kans op 50 zal ik maar zeggen... Weet niet of ik daar heel blij van wordt;)
    Ik ben begin december 31 geworden.

Ik ben ook benieuwd naar je volgende temp kaartje, kunnen we met je meekijken en meedenken!! Weten jullie wanneer jullie de stap naar de gyn gaan zetten voor hulp? Ik zou me dat nl goed voor kunnen stellen...

Mijn temp is toch stijgende, dus hopelijk gaat t de goede kant op!!

Hanuna, 1 eierstok groter??? Ik heb geen idee.. sorry...

19. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ha meiden, mag ik met jullie meelezen?

Mijn cervixslijm is normaal een perfecte indicator van de eisprong, maar mijn temperatuurstijging heeft 3/4 dagen op zich laten wachten. Daardoor zegt FF dat mijn eisprong 3 dagen later heeft plaatsgevonden...
    Ben heel benieuwd of er bij jullie al meer duidelijkheid is. Kan een temperatuurstijging zo lang op zich laten wachten of moet ik er vanuit gaan dat de eisprong inderdaad verlaat is?!

PS: Hoe krijg ik mijn FF grafiekje gepost?

20. Want2be, mijn vs is meestal het meest een dag ongeveer voor mn eisprong. Dus dan zou het kloppen bij jou toch? Vs, dag erna eispong (of 2 dagen erna kan ook) en dan daarna 2 dagen erna temp stijging.

Volgens mij kan je bij ff links bovenin op share duwen en dan de link kopieren (even vanuit mn hoofd)

Deel Deze Pagina