1e Echo - te klein 'kindje' en erg traag kloppend hartje.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mmuisje, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Afgelopen vrijdag hebben wij onze eerste echo gehad, we zouden dan precies 10 weken zijn (na 1e dag laatste menstratie).
    Uitwendig kon ze echter niets zien met de echo, dus een inwendige echo gemaakt. Daar was wel een heel klein vruchtje te zien met een kloppend hartje! Maar het hartje klopte veel te traag en ook de lengte van het 'kindje' klopt helemaal niet met de mog. 10 weken (of iets kortere) zwangerschapsduur.
    Die mevrouw die de echo maakte zei dat er twee mogelijkheden waren. Nummer 1 dat de zwangerschapsduur niet klopt en dat het hooguit 5,5 week zou zijn, dan zou het trage kloppen van het hartje ook kloppen.
    Of optie 2, wat zij het meest waarschijnlijk vond dat het aan het misgaan is..... :(

Over 2 weken een nieuwe echo, worden 2 lange weken dus. Al denk ik dat optie 1 wel erg onwaarschijnlijk is gezien het tijdstip van de testen die ik gedaan heb. En we dus wel rekening moeten houden met het feit dat het mis kan / zal gaan.
    Alleen heb ik dat gevoel helemaal niet, maar dat kan natuurlijk ook het 'kop in het zand steken zijn'.....
    Pffff weet ook eigenlijk verder niet wat ik nu moet denken, maar moest het even kwijt! Misschien zijn er meerdere meiden die dit meegemaakt hebben?

Wat ik zelf nog wel vreemd vind dat als het aan het misgaan is het al gestopt is met groeien ongeveer 4 a 5 weken geleden, maar dan zou je naar mijn idee toch niet nu nog een kloppend hartje zien? Ook al was dat erg traag....

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Jeetje meid, wat een naar nieuws zeg.
    En het kan inderdaad 2 kanten op. Ik hou echt mijn vingers gekruist voor je dat het vruchtje bij de volgende echo mooi gegroeid is en een stevig kloppend hartje heeft!
    Heel veel sterkte met afwachten.

Grt Vanilia

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wil je even veel sterkte wensen!

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Helaas is mijn verhaal geen positieve reactie. Ook wij hadden bij de 1e echo (op 8 weken) een te klein kindje, maar 6 weken oud terwijl we zeker wisten dat het 8 weken moest zijn omdat we het maar 1x "gedaan" hadden. Ook bij ons een te traag kloppend hartje en de opmerking dat de kans dat het mis zou gaan erg groot was.
    Gelukkig kreeg ik mijn 2e echo na een week en die week heeft heel erg lang geduurd. Op de 2e echo bleek ons kindje waarschijnlijk op de dag van de 1e echo al te zijn overleden.
    In jouw geval vind ik het verschil wel erg groot, zeker als je weet wanneer je positief getest hebt.
    Het enige wat ik je aanraad is om je vk of gyn te bellen en erop te staan dat je de echo al over een week hebt ipv 2 weken. Dan moeten ze namelijk ook al iets kunnen zien. Die 2 weken zijn veel te lang. Oh, ja en wat zwangerschapskwalen betreft; die heb ik gehouden tot na de curretage dus voor mijn gevoel was ik nog zwanger. Je kunt daar dus niet vanuit gaan.

Ik had je graag een positief verhaal verteld maar wil je in elk geval heel veel sterkte wensen de komende tijd.

5. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.....

@ladouce, ik las inderdaad net jou berichtje, was even aan het zoeken of ik meer kon vinden. Lijkt er wel heel erg op.
    Zal inderdaad vragen of die echo niet komende vrijdag herhaald kan worden. Al was die vrouw die de echo maakte daar wel duidelijk over. (misschien wel omdat de kans dat het mis gegaan is dan wel groter is?) Maar ik kan het wel aan de verloskundige vragen.

Hebben ze bij jou curretage gedaan omdat het vruchtje niet spontaan afgestoten werd? Heb niet zo'n goed idee hoe dat zit eigenlijk. Of heb je daar zelf een keuze in?

6. danikrogt

danikrogt Actief lid

13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    bij mij was ik 8 weken en 4 dagen kindje was ook iets te klein 16,6 mm en moest 2 cm zijn maar het hartje deed het toen goed nu ben ik 11 weken en moet volgende week weer voor een echo om te kijken of de kleine groter geworden is ik hoop het maar verder heb ik een te lage placenta dus voor mij is ook alles nog erg onzeker maar ik hoop dat alles volgende week goed is

groetjes dani

7. Loe

Loe Niet meer actief

ook bij mij helaas geen goed verhaal. Ik had bij zes weken 3 dagen ook een traag kloppend hartje. De gyn heeft hier helaas niets van gezegd (had ik liever wel gehad). Ook was het maar 3.8 mm en het had 5.5 mm moeten zijn. We zijn op vakantie gegaan en pas met 9 weken 2 dagen weer teruggegaan (op eigen verzoek) en toen bleek het maar 4.5 mm te zijn en geen hartje meer......het is dus in de eerste dagen na onze eerste echo overleden. Zo ontzettend verdrietig. Ik heb nog moeten wachten ook op de curretage, zodat ik pas met 11 weken ons vruchtje kwijt ben geraakt. Ik verloor geen bloed, het was dus een missed abortion. Mijn zwangerschapstesten werden wel lichter. Iedereen zei maar 'maakt niet uit, ligt aan je urine' maar in week 9 tot 12 is je max aan hcg, dan maakt het echt niet meer uit met welke urine je de test doet.

Misschien kun je, als je zelf een idee wilt krijgen, een zwangerschapstest doen. Je moet er niet alles aan ophangen natuurlijk, ik wil je niet de put inpraten. Maar ik zelf had er een slecht gevoel over en dit gevoel klopte ook.

Ik hoop voor jou op een betere afloop!

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Mmuisje, ik vind het onmenselijk om je 2 weken te laten wachten. Als het fout zit moeten ze dit ook met 1 week kunnen zien. Zou het toch proberen om een week eerder te kunnen.

Wat die curretage betreft heb ik er zelf voor gekozen. Voor mijn gevoel liep ik al een week met een dood kindje en ik wilde er niet langer meer door. Wilde het kunnen afsluiten en verder gaan. Bij mij heeft de curretage 2 dagen na de 2e echo plaats gevonden. Min of meer omdat ik en mijn man er behoorlijk op aangedrongen hebben. Ik ging er ook vanuit dat als het al een week niet leefde en niet vanzelf kwam, het er ook later niet uit zou komen. Over van die pillen had ik al vrij veel negatieve verhalen gehoord en ik moet je zeggen dat de curretage me enorm is meegevallen. Ok, geestelijk ben je er dan nog niet, dat kost tijd maar dat heb je volgens mij ook met pillen en nog meer als je moet afwachten tot het spontaan komt.

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd.

9. Loe

Loe Niet meer actief

#9 Loe, 2 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2009
    ik heb ook dus in totaal vier weken rondgelopen met een dood vruchtje, maar ondanks aandringen voor ons geen behandeling binnen 2 dagen. Helaas. Bijna twee weken hebben we moeten wachten!

Ik hoop voor jou dat je eerder dan over twee weken terecht kan!

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey MMuisje,

Ik heb wel een positief verhaal voor je. Ik ben zelf 26 april voor het laatst ongesteld geworden. Daarna moest ik even stoppen met de pil omdat mijn lichaam het niet echt leuk meer vond dat ik de pil slikte. 24 mei had ik ongesteld moeten worden en dit werd ik niet. Maar de huisarts had gezegt dat het wel even kon duren. Dus maakte me niet al te veel zorgen. 3 weken later nog steeds geen druppeltje bloed verloren begon ik toch wel te twijfelen. Had veel last van mijn borsten en best wel emotioneel. Normaal gesproken nooit zo heel erg veel last van. Heb toen toch maar even een testje gedaan. En wat bleek: er verscheen een licht streepje. Na een week de test nog eens herhaald en nu stond er een dikke vette streep. Duidelijker kon haast niet. Ik de vh gebeld en die vroeg naar de datum van de laatste menstruatie. Ik verteld dat dat 26 april was. Ik zou op dat moment 7 weken zijn. 2 weken later mocht ik voor een echo komen.

Ik zou toen 9 weken zijn geweest. Toen ik eenmaal de echo kreeg bleek dat ik pas 5 weken zwanger was. Geen hartactie te zien, helemaal niks. Alleen een vruchtzakje met een iniemini klein vruchtje erin van 2,5mm. Wat was dit een domper zeg. Moest vertellen wanneer ik positief getest had. Verteld dat dat 2 weken terug was geweest met een lichte positieve test en dat ik een week later een superduidelijk poitieve test in handen had. Het kon 2 dingen betekenen, of het was al heel vroeg fout gegaan, of ik was veel minderlang zwanger dan dat we gedacht hadden. Het ergste was nog dat ik pas 4 weken later weer een echo kreeg.

Toen ik een week later last kreeg van helder rood bloedverlies dacht ik, dit was het dan. Maar het rare was dat ik geen last had van stolselverlies en erge buikkrampen. Volgens de vk was het 50/50 welke kan het op kon gaan. De dag erna was het bloeden gestopt. Ook had ik nog steeds mijn symptomen, maar gerust was ik er niet op.

Nu heb ik afgelopen dinsdag mijn 2e echo gehad. En wat was ik bang zeg. Zo bang voor wat er zou gaan komen. Durfde niet op het scherm te kijken en zocht naar de hand van me mannetje. Toen ik het hartje zag kloppen en zag dat het kleine vruchtje van 2,5 mm uit was gegroeid tot een minimensje van 3,01 cm groot hield ik het niet meer droog. Dit was echt een enorme opluchting.

Achteraf blijkt dus dat ik een hele lange cyclus heb gehad of een cyclus heb overgeslagen.

Het kan misschien in jou geval ook zo zijn dat je veel minder lang zwanger bent dan dat je zelf voor ogen hebt. Ik weet dat zo'n eerste echo een grote domper voor je moet zijn geweest. Maar probeer je niet al te druk te maken meid.

Ik zal voor je meeduimen dat dit goed afloopt.

Liefs Belliebel.

11. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    @belliebel, wel fijn om een positief verhaal te horen! Super dat het allemaal goed gaat bij jou...
    Heb je ook echt 4 weken gewacht met het krijgen van de echo, of mocht je eerder komen?

Ik weet zelf niet zo goed meer wat ik moet denken, heb toch nog wel erg de hoop dat het goed zal gaan, maar ja misschien is dat toch nog wel 'kop in 't zand steken'....
    En ik heb ook wel eens een langere cyclus gehad dus wat dat betreft zou dat wel kunnen, alleen dan was die eerste test toch wel erg snel positief (na een paar dagen) en dat doet me dan wel weer twijfelen.
    Maar we wachten maar af, ook al valt het niet mee!

@danikrogt ik ga voor je duimen dat het volgende week een goede echo is en dat je meer zekerheid zult hebben.

@Loe dat je nog 2 weken daarna hebt moeten wachten is ook wel lang zeg. Dat lijkt me ook wel erg vervelend idee :(

@Ladouce ik ga het inderdaad nog proberen of de echo niet eerder zou kunnen wachten duurt lang. 'Gelukkig' wel druk met werken en andere dingen maar je blijft er toch heel de dag mee bezig ...

Bedankt allemaal voor de berichtjes en ik zal jullie op de hoogte houden als ik nieuws heb, hopelijk positief!

12. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Bij mij was het vruchtje trouwens 3,5 mm....
    Nog een vraagje voor jou belliebel, waarom moest je 4 weken wachten, hebben ze dat nog gezegd?

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey,

Ja de reden was eigenlijk dat ze dan zoveel meer kunnen zien. En dat is wel te zien aan de echo(zie fotoalbum). Ik had het liefste met 7 weken al willen komen, maar volgens hun was dit beter van niet. Het waren echt 4 lange weken.

Maar ook kunnen ze dan zien of het kindje goed groeit. Ik duim voor je mee dat je een goede echo mag hebben.

Liefs Belliebel

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heel veel succes

twinny

15. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Pfff, wat duurt wachten lang zeg...
    Van de week bloed laten prikken dus ik ga straks de verloskundige bellen hopen dat zij al iets kan vertellen naar aanleiding daarvan. Nog 2 daagjes dan weten we meer...

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sterkte mmuisje.
    Hoop op een positieve uitslag.

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    sterkte mmuisje, ik ga voor je duimen dat je mooie HCG waarde hebt en over 2 dgn goede echo. KAn me voorstelle dat je gek wordt van het wachten. Hoe voel je je verder?

twinny

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Spannend hoor, wanneer krijg je nou weer een echo?

19. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    mmuisje heel veel sterkte morgen ik hoop op een hele mooie echo meid.

Dikke knuffel.

20. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Ooh Meid

Ik hoop zo dat je korter zwanger bent!
    Ik wens je heel veel succes