geld

Discussie in 'De lounge' gestart door dianne, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey,

    Ik vraag me af hoe jullie het financiel regelen, Betalen jullie je eigen rekeningen en je partner ook? of doen jullie alles op een hoop? Wij doen het zo: mijn vriend betaald de vaste lasten en het sparen. en ik betaal de boodschappen en de kleding. Owjah ik vroeg me ook af of je op een gezamelijke rekening je loon kan laten storten?
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    wij hebben een gezamelijke rekening waar we alles van betalen.

    Volgens mij kan je je loon op elke willekeurige rekening laten storten.
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn man betaalde alle vaste lasten, zoals CZ, essent, huur, wegenbelasting, enz...

    Ik betaal boodschappen, benzine en het internetabonnement en tvgeld (is toevallig gewoon bij mij blijven staan haha).

    Verder betaald hij de gemeentelijke belastingen en ik het waterbedrijf.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Getrouwd: alles gezamenlijk!
     
  5. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn man betaald alles en mijn geld beschouwen we als spaargeld. Als we niet rond kunnen komen van zijn salaris, dan gebruiken we soms het geld van mijn rekening. Dat alleen wanneer we extra kosten hebben.
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    getrouwd dus alles op 1 hoop. Alhoewel we nu wel gaan kijken naar zakgeld oid, om wrevel te voorkomen
     
  7. Niet meer actief

    Ook hier gaat alles op 1 hoop.
     
  8. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Getrouwd dus hier ook alles op een hoop :D
     
  9. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    alles is van ons samen voordat we getrouwd waren via notaris geregeld en nu zijn we in gemeenschap van goederen getrouwd !
    wel hebben 1 lopende rekening en 1 spaarrekening! vind ik het makkelijkst !
    Ik regel de bankzaken ( ik werk ook op een bank ) en soms vraagt mannetje wat we hebben ...
    Eerlijk is eerlijk ik maak meer op dan hij maar goed ik koop ook de spullen voor het huishouden !
    Boodschappen doet hij echter ! elke week en zonder lijstjes ha ha hij weet beter wat we hebben dan ik hihi
    Ach voor ons werkt dit goed
    ik moet zeggen als ik zo op mijn werk kijk dat het echt verschillend is wat mensen willen ! En zoals je het zelf wilt werkt ook het beste !
     
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier net zo, we hebben maar 1 rekening
     
  11. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wij hebben altijd gezegd we gaan er samen voor, dus ook financieel....alles is van ons samen dus ook het geld.....
     
  12. Niet meer actief

    Hier ook getrouwd en alles gezamenlijk! Ook al toen we nog niet getrouwd waren. Salaris kun je gewoon op de gezamenlijke rekening laten storten.
     
  13. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    bedankt. ik heb net een gezamelijke rekening geopend, inprincipe doen wij ook alles samen, we betalen dan wel van zijn loon de rekeningen, maar ik maak ze over haha. plus dat ik student ben en heb dus veel minder inkomen dan hem
     
  14. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Goh, best vele mensen die maar 1 rekening samen hebben. Zit er hard over te denken om dat ook maar eens te gaan doen. Lijkt me veel handiger om het totaalplaatje te zien. Is alleen zo lastig met internetbankieren via postbank want dan krijg je een sms met de code om je opdracht te verzenden en mijn man is altijd de helft van de maand in het buitenland en dan kan ik dus niks.
     
  15. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij gebruiken ook zijn geld om van te leven en mijn geld gebruiken we om te sparen. En als we van zijn salaris geld over houden gaat dat ook naar de spaarrekening.
     
  16. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Wij hebben ook 1 rekening. Ik heb wel mijn eigen spaarrekening. Daar stort hij elke maand een bedrag op. Voor de rest betaald hij alles.

    Zijn er mensen die het doen met 1 inkomen?
     
  17. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Gezamelijk, maar zodra ik van 20/30uur naar 40 uur gebruiken we dat geld om flink van te sparen.

    Liefs Marieke
     
  18. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    3 rekeningen
    1 gezamelijke voor de vaste lasten, hier gaat een gedeelte van ons loon naar toe
    en ieder een eigen rekening waar we eigen dingen van doen. En daarnaast beiden een spaarrekening.

    Zo gaat het al 3,5 jaar goed en prettig.
     
  19. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ieder eigen rekening en 1 samen.
    Elke maand storten we allbei x bedrag op de gezamelijke rekening en daar wordt alles van betaald.
    Mijn eigen rekening is voor mijn dingen. GSM, kleren, etc.
     
  20. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Wij doen alles samen en dat bevalt prima!
     

Deel Deze Pagina