MRI-scan en gonadotrfines

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door manuelenbrenda, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

29 jun 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Hallo allemaal,

Na vier maanden een regelmatige cycles te hebben gehad van 28 dagen is het nu sinds een aantal maanden over met de pret.

Na een uitgebreid bloedonderzoek blijken mijn hormonen zo laag te zijn dat ik eigenlijk geen eisprong krijg (wordt na 31-39 dagen pas ongesteld).

Nu denkt mijn gyn. dat mijn hypofyse niet werken en krijg ik over een aantal weken een MRI van mijn hoofd. Tevens raden ze mij aan gonadotrofines te gaan gebruiken. (is dit misschien pregnyl of gonal???) In spuitvorm.

Heeft er iemand hier ervaring mee en kan iemand mij misschien wat meer informatie geven. Bij de gyn. kwam het allemaal zo snel aan en ben door alle comotie dingen vergeten te vragen.

Ook zou ik graag weten wat hier de consequenties of bijwerkingen van zijn.

Ben er nog niet helemaal uit of ik dit echt wil en of ik het er allemaal voor over heb, wij hebben namelijk al een gezonde zoon samen (komt voor sommige van jullie misschien beetje egoistisch over, excuus daarvoor!) :oops:

Ik hoor graag van iemand, alvast bedankt.

Bren

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He hallo,
    Wat een rotnieuws zeg!!
    En nee...heb er geen ervaring mee en kan je ook echt niet helpen met deze vragen.
    Nog eens nee, ik vind het niet egoistisch dat jullie overwegen met zijn drietjes te blijven.
    Als wij ooit het geluk zullen hebben een kindje te krijgen weet ik ook nog niet of ik de molen weer instap voor een brusje.
    Heel veel succes met deze moeilijke dingen.
    Liefs Elmo

3. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb hier geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wat ik je wel even wil zeggen is dat ik het helemaal niet egoïstisch van je vind. Bij mij geldt precies hetzelfde. Wij hebben een gezonde zoon, met behulp van IUI. Dus IUI willen we nu wel doen, maar ook ik ben er helemaal nog niet over uit of we wel verder willen als dit niet mocht lukken. Om precies dezelfde reden als jij, we hebben al een gezonde zoon. Ik zie niet in waarom dit egoïstisch zou zijn. Ik zou het meer egoïstisch vinden als je koste wat het kost verder zou gaan, en dat dat niet ten goede van je relatie en je gezin zou komen.

Desalnietemin hoop ik voor je dat je toch zwanger mag raken.

Groetjes, Jaycey

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb verder geen ervaring met MRI o nderzoek in zo'n geval. Ik denk wel dat ik bovenstaande vraag voor je kan beantwoorden, maar weet het niet helemaal zeker. Gonal zorgt voor eirijping en pregnyl zorgt er dan voor dat zo'n eitje springt. Als ik je verhaal zo lees heb je dus juist iets nodig voor eirijping....maar anders bel je gewoon de poli, is helemaal niet raar als je sommige dingen nog even opnieuw navraagt omdat je zoveel info over je heen kreeg.
    En overigens denk ik ook niet dat je egoistisch bezig bent, denk dat het ook een hele moedige beslissing kan zijn. Sterkte met jullie keuze.

Deel Deze Pagina