Huisarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladycake, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Meiden!

Sinds anderhalve week weten wij dat we zwanger zijn van ons eerste wondertje.
    Nu heb ik een afspraak gemaakt bij een verloskundige praktijk en ook meteen één voor de eerste echo, op 20 juli om precies te zijn.
    Ik ben niet langs de huisarts gegaan maar via internet contact gezocht met de verloskundige.
    Ben je verplicht om langs de huisarts te gaan??

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

nee hoor, ik ben nog nooit voor mijn zwangerschap naar een huisarts gegaan. vk is voldoende. je kunt wel eventueel de huisarts inlichten, maar bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook neit gedaan en toen wist de huisarts toch dat ik bevallen was...dus niet nodig.

3. cian

cian Lid

2 dec 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Ik heb de huisarts wel even gebeld en daarna de verloskundige voor een afspraak.

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Gefeliciteerd, ik heb de huisarts wel even ingelicht. Dit ook ivm medicatie mocht ik dit nodig zijn/hebben tijdens de zwangerschap.
    En vond dit ook wel zo netjes,maar waarom doe je dit via internet?
    Vind je het niet persoonlijker via de telefoon?

5. bull22

bull22 Niet meer actief

ik ben wel langs de huisarts gegaan. omdat ik niet wist wat ik moest doen

6. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Ik heb alleen het inschrijfformulier via internet ingevuld omdat dit moest bij de verloskundige daarna heb ik ook gewoon telefonisch contact gehad hoor.

7. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Ow oke, inschrijfformulier? Hier nooit gehad. Zal wel weer per regio verschillen. iig een fijne zw gewenst:D

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben langs de huisarts geweest ivm medicatie die ik slikte. Verder is telefonisch inlichten genoeg denk ik.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik heb gebeld om het door te geven.
    Bij mijn eerste deden de huisartsen ook nog controles en bevallingen maar hij raadde toen een vk aan (scheelt hun weer werk hahaha :D)

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb het alleen gemeld bij de huisarts.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel ben ik wel langs geweest, maar werd gelijk doorgestuurd naar de vk. Nu niet bij de dokter geweest, vk heeft het doorgegeven aan de dokter

12. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de VK en bij de intake vroeg ze toestemming om de HA in te lichten...( zelf helemaal vergeten)
    Dus deze is inmiddels ook al op de hoogte.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier heeft ook de vk de ha ingelicht.

14. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Wij hebben wel een hel goeie band met de HA.Een beetje een familie dokter, dus wij zijn wel langs gegaan om het nieuws te vertellen, en omdat het de eerste was, was het wel makkelijk. Dan krijg je een lijstje mee wat je moet doen wie je moet inlichten etc.
    Daarnaast vind ik het nu ook wel prettig, ik loop bij een gyn, maar die zijn zo medisch alles moet vlug. en het zijn voor ons wle de eerste 2. Als ik iets nodig heb qua medicijnen voor de zwangerschap ga ik ook niet naar de gyn, dan bel ik gewoon met de dokter.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb ook even gebeld met de assistente en ze zei dat als ik het leuk vond ik wel even langs mocht komen. Dat hoefde van mij niet zo. Maar vond het wel netjes even zelf te bellen.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het even door gegeven vanwege medicijnen maar verder niet

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb wel even gebeld om het te vertellen, vond ik ook leuk om te doen. Krijgen ze ook eens wat leuks te horen ipv ellende.
    Daarnaast wilde ik weten of er bij ons meerdere VK praktijken waren. Ben verder niet meer bij de ha langs geweest.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Verplicht? Alsjeblieft niet zeg... de huisarts (zorgkosten) is al duur genoeg zonder dat je komt vertellen dat je perfect gezond bent. Gewoon even bellen en door geven.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn huisarts weet van niets...
    Of misschien toch wel via een schrijven van het ziekenhuis, aangezien we zwanger zijn geworden middels IVF.
    Heb eigenlijk geen idee.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Als je middels IVF zwanger bent geworden heeft je huisarts een brief gehad van het ZH. Tenzij je niet door je HA verwezen bent.

Deel Deze Pagina