1e keer zwanger, toen ging het mis!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jette, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Jette,

Ik kon ook niet wachten totdat ik weer ongesteld zou worden. Bij mij was dat 6 weken na de 1ste curettage en 4 weken na de 2e.

Hoe gaat het nu eigenlijk met je?

Groetjes,
    Marla

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Marla,

tja het gaat eigenlijk wel goed, gisteren had ik het gevoel of ik ongesteld werd, maar niets, misschien is het ook nog te vroeg!
    Het voelt voor mij een beetje alsof ik wanneer ik ongesteld ben geweest weer een nieuw begin kan maken, misschien wel raar maar zo voelt het!

Ik merk aan mezelf dat ik er redelijk goed over kan praten maar merk ook dat mijn omgeving er vaak nog moeite mee heeft.
    Zaterdag waren we bij vrienden, en ik had het gevoel alsof het onderwerp vermeden werd, wist er zelf niet goed raad mee, dus heb er ook maar niet over gesproken!

Ik merk wel dat wanneer je genoeg te doen hebt de pijn en het verdriet wat naar de achtergrond gedrukt wordt!

Hoe gaat het met jou marla?

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hi Jette,

Op hoeveel dagen na je curettage zit je nu? Was jij niet begin november gecuretteerd, als ik het me goed herinner? Het kan zijn dat je lichaam zich al aan het klaar maken is voor de menstruatie. Ik heb de eerste keer na de curettage veel meer last van gehad van mijn menstruatie dan normaal en de symtomen begonnen ook al langer van te voren. Ik hoop voor je dat je ongi er snel aankomt. Dan kun je er weer echt voor gaan.

Bij mij is het nu 2,5 maanden geleden en ik merk dat ik er zelf vaak niet zo'n behoefte aan heb om er over te praten met mensen die het zelf niet hebben meegemaakt. Ik vind de herkenning op dit forum juist zo prettig. Iedereen weet waar je doorheen gaat. Het gaat eigenlijk heel erg goed met me. Ik heb het idee dat mijn eisprong ofwel net is geweest, ofwel er aan zit te komen. Ik ga er maar vanuit dat het deze maand niet lukt, maar stiekum hoop je er toch op.

Liefs,
    Marla

4. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hoi Jette,

ik begrijp je reactie, als je ongi bent je weer een nieuwe start hebt, je er eindelijk weer kan voor gaan.
    Ik sta al te wachten aan de startlijn, alleen hoor ik nog geen startschot ;)
    Ik hoop ook volgende week ongi te worden (5dec, volgens cyclus 28dagen na curettage), en welke datum hoop/verwacht jij?

groetjes
    flyke

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Marla,

ik ben 3 november gecurreteerd dus dat is 26 dagen, ik had altijd een cyclus van 28 dagen, ik hoop maar dat mijn lichaam direct weer in de cyclus komt.

Ik herken dat wel van je dat je geen zin hebt in het praten met mensen die het niet hebben doorgemaak, ik ken alle one-liners inmiddels ook wel en reageer soms wat te vel dan!
    Soms heb ik dagen dat ik er wel over wil praten en soms heb ik dagen van niet!
    Ik help je hopen marla!

He flyke

Als ik dus uitga van 28 dagen zou ik dus vrijdag ongesteld moeten / kunnen worden maar ik lees ook van heel veel vrouwen dat ze zelfs tussen de 5 en 8 weken na curretage pas weer ongesteld worden.
    Had jij ooit verwacht dat we zo uit zouden kijken naar je ongesteldheid, ikke niet!

Liefs Jette

6. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Jette,

dus wij schelen eigenlijk maar een paar dagen, dubbel duimen dus ;)
    Nee ik had dit nooit verwacht, toen ik zwanger was stak ik tampons enz beetje verder in de kast en kocht ik geen nieuwe voorraad meer aan, 'joepie 9 maanden niet ongi dacht ik toen', en nu , de dag voor mijn curettage vlug voorraad maandverbanden gaan halen...

laat die oorlog maar beginnen, ik heb mijn voorraadje ;)

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja Flyke,

laat ze maar komen, ik ben er klaar voor!

Ja we schelen maar een paar dagen, het zou wel heel apart zijn als we ook tegelijk weer in het ritme zijn of niet dan!

Laten we afspreken, ik duim voor jou, als jij voor mij duimt!

:)

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Dames,

Inderdaad maar hopen dat die duivels snel voor jullie mogen komen.
    Ik moest ook maandverband kopen voor de curettage, en wist gewoon niet meer welke soort ik moest hebben. Het was echt heeeeeeeeeel lang geleden dat ik het laatste maandverbandje had gebruikt. (gebruikte altijd tampons). Ik heb de tampons tijdens de laatste ongi maar in de kast laten liggen.

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ben jij al weer goed op regel marla?

! sorry kan de verschillende verhalen soms wat moeilijk uit elkaar houden, jou MK is iets langer geleden of niet?

Jette

10. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Inderdaad Jette, zou wel leuk zijn!
    Tuurlijk duim ik voor je, dubbel zelfs ;)

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Marla,

ik ook, ik heb al jaaaaaaren geen maandverbanden meer gebruikt, moest die dan ook speciaal halen voor curettage, ik heb maandverbanden nooit graag gebruikt, ik heb er nog over, maar voorlopig blijven ze in de kast, geef mij maar terug tampons ;)

ps is er een reden waarom je je tampons in de kast liet liggen bij 1e ongi?
    ik dacht ook ff, mag ik dat eigenlijk al terug gebruiken als ik ongi word, kan me geen reden bedenken waarom niet?

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    dank je flyke, ik duim ook dubbel voor jou! :D :D

had nooit gedacht dat ik me zo op die maandelijkse narrigheid zou verheugen!

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja, maar dit is de laatste keer dat je je erop verheugt, Jette ;)

Flyke; Ik voel dat mijn lichaam flink wat te stellen heeft gehad van die 2 curettages zo kort achter elkaar. Ik heb nog lang gebloed en had flinke buikpijn rondom de menstruatie. Ik wilde sowieso voorzichtig aan doen. Maar de belangrijkste reden was dat ik wilde zien hoe mijn menstruatie was, of het wel goed door zou zetten. (als ik heel weinig zou bloeden, dan zou het niet goed zijn) Op een maandverbandje zou ik dat beter in de gaten kunnen houden.

14. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Marla, nu snap ik het ;)
    Is inderdaad een goede reden, maar ik ga toch terug voor tampons, ik raakte echt geïrriteerd (emotioneel en lichamelijk onderaan hihi) van 2 weken rond te lopen met een maandverband.

doei
    flyke

15. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    ik mocht alleen maandverband gebruiken en geen tampons wegens infectie gevaar.

Liefs,
    Tineke

16. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Tineke, enkel maandverband na je curretage voor het vloeien of voor je eerste ongi mocht je ook geen tampons gebruiken? De gynae heeft mij daarover eigenlijk niets gezegd.

doei
    flyke

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja marla daar heb je gelijk in, dit is de laatste keer dat ik me er op verheug!

Ik zat gisteren tv te kijken en er was een vrouw die bij de gynocoloog kwam ze was 9 1/2 week zwanger en kreeg haar eerste echo, de tranen liepen me over de wangen, voelde me shit!

Jette

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Jette,

Natuurlijk voelde je je shit! Het is nog zo vers bij jou!
    Ja, van dat soort programma's word je absoluut niet vrolijk. Kan me voorstellen dat je dat erg aan je eigen situatie deed denken.
    Bij mij is het nu 2,5 maand geleden en gelukkig hoef ik niet meer bij dit soort situaties te huilen, maar heb dat in het begin genoeg gedaan.
    Af en toe voel ik nog wel een steek in mijn hart (letterlijk), maar doordat ik al ongi ben geweest (mijn eerste ongi was op 14 november, dat was 6 weken na mijn 1ste en 4 weken na mijn 2e curettage) heb ik het gevoel dat ik het verdriet zelf een beetje achter me kan laten. Ik denk er nog wel steeds aan.

Ik hoop maar dat de duivels zich snel aandienen (nog een keertje dan, laat ze daarna maar wegblijven ;) )

groetjes,
    Marla

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Marla,

ik weet niet wat me mankeerd, ben al twee dagen jankerig bij het minste ben ik al in tranen, ik snap er niets van ik was natuurlijk erg verdrietig na mijn miskraam, maar ik dacht des te verder het in tijd gaat des te beter het zal gaan, maar voel me nu zo intens verdrietig............. snap er niets meer van!
    zo ben ik eigenlijk helemaal niet, snap mezelf niet meer! bah! :( :( :( :(

20. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Jette,

Ik heb dat zeker de eerste 5 weken ook gehad: telkens als ik dacht dat het weer goed ging, dan was ik plotseling weer erg verdrietig. Ik herinner me dat we met een goede vriend aan het eten waren en ik gezellig meepraatte en dat ik opeens de tranen in mijn ogen had staan en moest huilen. (dat vond ik ook heel vervelend)
    Je stemming kan zo plotseling omslaan.

Ik denk dat dit er echt bij hoort, en dat je dit nog wel een paar keer zult meemaken. Je moet er helaas doorheen. Je zult wel merken dat de dalen in de loop van de tijd minder diep worden, en dat je pijn verminderd.

Geef er maar gewoon aan toe: huil lekker uit. Dat helpt het beste.

Een dikke knuffel!

Marla

Deel Deze Pagina