Hoi Marla, voel me gelukkig nu weer wat beter, wat baalde ik van mezelf, ik vond het erg vreemd want de eerste paar weken ging het eigenlijk relatief goed met me! Zo ineens was het of ik het echt goed realiseerde wat er gebeurd was, en kon alleen maar meer huilen! Zo gezegd ik voel me gelukkig weer wat beter en positiever. Groetjes Jette
Hoi Jette, Ik realiseerde me opeens dat het vruchtje echt weg was, vlak na mijn eerste curettage (dat was zo'n 3,5 week na de constatering van de missed abortion). Dat deed toen zo'n pijn. Terugrekenend was dat ongeveer op hetzelfde moment dat jij deze dip hebt gehad. Ik ging er vanuit dat het met mijn hormonen te maken had, maar achteraf gezien lijkt het erop dat dit het begin van de verwerking is geweest. Zo erg als toen, heb ik het maar 1 keer gehad en ik hoop maar dat het zo hard als vorige week niet meer bij je terugkomt. Fijn dat je je weer een stuk positiever voel. Volgens mij kan het nog wel even duren voordat je helemaal de oude bent. Het helpt wel als je weer je 1ste ongi hebt gehad. Jouw ongi zal wel binnen nu en 2 weken komen. Ik vond het wachten daarop ook veel te lang duren. groetjes, Marla
hoi Marla, je hebt denk ik gelijk, ik ben na mijn miskraam direct weer aan de slag gegaan en heb mijn "oude" leventje weer opgepakt, ik denk dat ik te weinig heb stil gestaan bij het verlies! Het was echt alsof ik het me het vorige week echt realiseerde, ik was zo down............ maar ik voel me echt stukken beter, niet dat ik het nu weer wegstop ik ben het helemaal met je eens dat dit wel eens het begin van het echte verwerkingsproces Ik zit met smart te wachten op mijn eerste ongi, soms denk ik dat ik iets wat voel maar er komt nog maar niets!
En Jette, zoals ik uit een andere post van je begrijp, dan kan die ongi ook wel eens uitblijven, hihihi. En dan maar stiekem onschuldig doen bij de dokter, he? [-( Wat moet ik hier nou weer van denken! Grapje, hoor. Je hebt groot gelijk. Ikzelf zag condooms ook niet zitten, maar wij hebben netjes met de handen boven de dekens geslapen. Ik wilde echt niet zwanger worden, omdat ik door mijn 2 curettages zo kort achter elkaar verhoogde kans had op verklevingen en wilde zien dat ik een goede ongi had. En condooms na 10 jaar, laat maar zitten. Ik zou ook niet voor mezelf in hebben gestaan, als ik jou was geweest. Ging jij niet op 12 december naar de dokter? Toch meende ik te hebben begrepen dat ze normaal een half jaar na de zwangerschap pas weer een uitstrijkje doen, omdat deze daardoor niet helemaal betrouwbaar kan zijn. Ik neem aan dat dit ook voor een miskraam geldt. Misschien gaan ze er in Duitsland wel anders mee om. groetjes, Marla
Hey marla, ja zou kunnen dat het uitblijft ben zo schuldig als wat hi hi hi! Af en toe moet je ontdeugend zijn of niet dan? Ja 12 december moet ik weer naar de gynecoloog, ik moet een uitstrijkje omdat ik deze nog nooit had gehad, hij vondt dat een zeer kwalijke zaak, ik haalde in nederland de pil gewoon bij de apotheek, was nooit geen probleem, maar in duitsland doen ze dat strikt via de huisarts, elke drie maanden een kontrole! Ze zijn daar wat strenger geloof ik! Als ik zwanger zou zijn heeft een uitstrijkje geloof ik geen zin! Maar hoe gaat het nu dan met jou marla? hoe is bij jou de stand van zaken?!
Hoi Jette, Ik heb toen ik 30 was meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ik hoop dat ik er volgend jaar niet aan mee hoef te doen, vanwege een nieuwe zwangerschap. Bah, elke drie maanden een uitstrijkje lijkt me niets! Nu ben ik wel even blij dat ik in Nederland woon. Bij mij gaat het geestelijk heel erg goed. Mijn lichaam doet nog wel een beetje raar. Ik had vorige week veel last van slijmverlies (dat had ik anders nooit), en vanochtend weer, maar dan wat gekleurd. Volgens mij is moet mijn lichaam zich nog herstellen en moet ik geduld hebben. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar gelukkig voel ik me weer top. Marla
Hey,ivm een uitstrijkje, ik heb dat nog nooit gehad, ik vertelde het mijn gynae bij mijn eerste echo maar ze ging daar niet op in, misschien vraag ik het haar eens 18dec dan moet ik voor nacontrole. Ik dacht misschien ziet ze dan wel een vruchtbaar ei, maar vlgs mijn oude cyclus heb ik dan al mijn eisprong gehad, dus er zal wel niets te zien zijn. groetjes flyke
Hoi Flyke, mag ik vragen hoe oud je bent? Ik heb ook nog nooit een uitstrijkje gehad, is het in nederland niet zo dat dit pas op je 30ste voor het eerst gedaan wordt? Je kunt altijd vragen op 18 december! zou ik wel doen! Kun je trouwens je oude cyclus nog wel aanhouden, gaat er na een MK niet een nieuwe cyclus beginnen? jette
Jette, ik ben er 26, in april word ik 27. Ja, ik zal er proberen aan te denken, maar ben nogal verstrooid op dat vlak, ik zal al weer redelijk zenuwachtig zijn voor die echo, hoewel ik mij eigenlijk geen zorgen moet maken vind ik, is gewoon een controle echo. Maar ik heb het altijd zo moeilijk om mijn gevoel mijn verstand te laten volgen Ik woon in België, ik weet eigenlijk niet hoe het zit ivm leeftijd en uitstrijkje hier , en dus ook niet in Nederland. Ivm mijn cyclus heb ik ook al zitten twijfelen, ik was nu ongi : 25dagen (gerekend van dag curettage tot eerste dag ongi), vroeger was mijn cyclus constant 28. NOD is dus 30/12 nu. Ik vroeg het hier al eens ik geloof dat Marla ook aanraadde om mijn oude cyclus te hernemen, 28 dus. groetjes flyke
Hallo, Een uitstrijkje kan je altijd laten maken. Ik heb toen ik 23 was het zelf gevraagd aan de Ha en gekregen. Nu met mijn leeftijd word ik iedere paar jaar opgeroepen. Tijdens zwangerschap kan je gewoon een uitrijkje laten maken. Heb ik ook gehad namelijk. Een uitstijkje is bedoeld om vroegtijdige kanker op te sporen in de baarmoeder en baarmoedermond. Hier in Nederland testen de laaste jaren ook op (clymida of zo iets) een geslachtziekte omdat die kan leiden naar een onvruchtbaarheid. Liefs, Tineke
Bedankt vr de info Tineke, ben ik weer wat wijzer Ik dacht ergens gelezen te hebben op het forum dat je niet zwanger mocht zijn voor een uitstrijkje? kan het ook verkeerd gelezen hebben hoor, flyke
Tegen mij hebben ze in het ziekenhuis ook gezegd dat het geen zin had om een uitstrijkje te laten maken als je zwanger bent! Daarom moest ik ook eigenlijk wachten met zwanger worden tot 12 december,........... nou ziet er naar uit dat dit ook nog gaat lukken! Flyke die echo is nacontrole in verband met de MK of niet? Ik moet 12 december naar het ziekenhuis en nacontrole en ja ik ben daar ook best nerveus voor, maar ja we zullen er door heen moeten! Keuze hebben we niet! Jette
Bij mij wisten ze nog niet dat ik zwanger was. Het schijnt niet echt kwaad te kunnen. Ik denk wel met alles( dokter bezoek, medicijnen etc) dat wel altijd moet aangeven. Het enig wat ze doen is: met een eendenbek in je vagina en eigenlijk met een wat grotere watenstaafje wat slijm uit je baarmoedermond halen. Sturen ze op naar het lab Binnen twee a drie weken heb je dan de uitslag. Liefs, Tineke
In het ziekenhuisde gyno wisten ze dat ik geen spiraaltje meer had. Maar wel voorbehoedsmidellen gebruik. Dus zij dacht dat er een kans bestond. (terwijl ik zelf dacht nee kan en ben niet zwanger) Maar wel uitstrijkje gedaan. Liefs, Tineke
Jette, is inderdaad een nacontrole ivm miskraam, is standaard 6weken na curettage nacontrole zei gynae. Gezien ik terug probeer zwanger te worden zal een uitstrijkje dan blijkbaar ook niet het goede moment zijn, maar als ik het niet vergeet, stel ik toch de vraag eens aan mij gynae. Succes alvast de 12e! flyke
Tineke, ik zie dat vandaag je meest vruchtbare dag is, als ik vragen mag, ga je er terug voor, of wil je toch nog ff wachten en het verlies eerst wat beter verwerken? groetjs flyke
Hai Flyke, Mijn mannetje wil nog even wachten. En zelf wil ik ook even wachten tot na controle 18 december. En ik zal alles eerst zelf even op een rijtje moeten zetten. Het liefst denk ik JEAH ik ga er voor. alleen denk ik toch dat het verstandige eerst om even te wachten. Twijfels twijfels denk denk om moe van te worden. Heb jij dat ook? Of een van de andere. Dat je continu in een kringetje denkt. Nogal vaag maar zo voel ik me ook. Liefs, Tineke
Hey het liefst wou ik meteen na curettage herbeginnen, maar nu achteraf bekeken, vind ik het eigenlijk goed dat ik die pil geslikt heb, ongi geworden ben, en nu is mijn lichaam er fysiek meer klaar voor denk ik. Emotioneel ook, intussen zijn we een maand verder en heb ik toch op één of andere manier het verlies al wat verwerkt. Dus ik wil er terug voor gaan, mijn man ook. Anderzijds, zit ik ook in dat gedachtencirkeltje, als ik hier lees, dat meiden snel terug zwanger worden na MK maar het opnieuw uitdraait op een MK, hou ik ff mijn adem in. Dan denk ik, stel je voor, dat ik meteen terug zwanger ben, terug MK doe, misschien wacht ik toch nog beter wat af? En stel dat ik meteen zwanger word, MK, dan hoor ik al de reacties van anderen, "dat komt ervan, je had beter wat gewacht, je moet je lichaam de tijd geven na zoiets enz enz" Maar toch heb ik besloten er toch al voor te gaan, er zijn ook verhalen van meiden die meteen terug zwanger worden en nu een prachtige baby hebben. Ik trek me daaraan op, en draait het uit op een MK, tja, zal heel pijnlijk terug zijn, maar wie zegt dat het niet anders kan, als je niet probeert kan je het niet weten, denk ik dan. Ik ben altijd een eeuwige twijfelaar geweest, nooit kunnen beslissen, mijn man is eerder degene die de stap zet om vooruit te gaan, iets te ondernemen, ivm zwanger worden laat hij de keuze bij mij, en dit keer heb ik beslist, we gaan ervoor. Maar als je inderdaad nog niet definitief uitgeraakt en je man nog ff wil wachten, lijkt dat het beste. Een maand eerder of later, is op een mensenleven zo miniem, en wie weet ben jij ooit nog eerder zwanger dan mij. flyke
Lief van je flyke. En laat je niet weer houden wat andere zeggen. als je ervoor wilt gaan doe het. Het is jouw en je man's leven en beslissing. Dat kan niemand anders. Ik hoop dat je snel weer zwanger wordt met een goed verloop. Liefs, Tineke