Eerste hapjes wennen niet...

Discussion in 'Voeding' started by Pinjo, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Wij zijn begonnen met de eerste hapjes voor onze dochter! Hartstikke leuk, we zijn begonnen met fruit, zo'n 4 weken geleden (dochter is nu bijna een half jaar). Vol enthousiasme aan de gang, maar... dochter pruimt de hapjes niet... Nou waren we er op voorbereid dat ze moet wennen, maar 4 weken? We bieden een aantal dagen (meestal 3/4) dezelfde soort fruit aan (hebben al peer, nectarine, banaan en appel geprobeerd), maar steevast wendt ze na de 1e hap haar hoofdje af en knijpt ze haar lippen op elkaar. Zijn er meer kindjes bij wie het zo lang duurt voordat ze wennen aan het eten? Maak me er een beetje ongerust over: op een bepaald moment heeft ze niet genoeg meer aan de borstvoeding natuurlijk.

Trouwens, wij zijn hier niet echt van de Rapley (eng!), maar hebben haar bij wijze van experiment al eens een bloemkoolroosje in haar hand gegeven. Dat vindt ze dan wel weer bere-interessant en brengt ze naar haar mond (hoewel het nog geen eten is). Iemand tips om moppie aan de vaste hap te krijgen?

2. sannedegroot

May 5, 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Ik denk dat ze er gewoon nog geen interesse in heeft. Ze is verzadigd genoeg van de borstvoeding. Die van mij was toen ook geen grote eter (nu nog niet). Wacht het gewoon even af. Forceren moet je niet doen.

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Heb je al groente geprobeerd? Wij zijn met groente begonnen en na een week begon ze het lekker te vinden. Toen we een week of twee bezig waren, zijn we ook met fruit begonnen en dat vond ze VIES! Haha, leuke gezichten trok ze. Het duurde echt weken voor ze fruit een beetje lekker begon te vinden. Inderdaad één hapje en daarna ging de mond op slot.

En nu gaat het hartstikke goed. Gewoon blijven proberen. Je zou ook even kunnen stoppen als het je heel erg frustreert. Ze hoeft natuurlijk nog geen bijvoeding. Misschien gaat het beter als je een pauze inlast en dan weer opnieuw begint. Uiteindelijk gaat het vast wel lukken.

Succes ermee!

Share This Page