Hoi Hoi Mijn eerste boy is met een keizersnede ter wereld gekomen omdat de ontsluiting niet vorderde en ik al heel lang bezig was. Nu ben ik zwanger van onze 2e boy en wordt ik met 35 weken overgedragen aan de gyn. Ik wil heel erg graag de 2e proberen om (normaal) te bevallen (kan ook mn bekken zijn niet te smal) maar ik was benieuwd hoe lang ze je eigenlijk door laten lopen? want ik was bij de 1e ingeleid en 10 dagen overtijd en ik begreep dat inleiden niet mag na een keizersnede?? Iemand hier ervaring mee? want ik wil echt niet nog een keer 10 dagen overlopen of meer! was echt zwaar pff! haha Dus laten ze je gewoon 2 weken overlopen en is er dan nog niks een keizersnede? of besluiten ze toch wel om na een paar dagen overtijd een keizersnede te gaan doen als er nog een actie is? Liefs!
Ik heb bij de eerste ook een keizersnede gehad en ben van de tweede gewoon bevallen. Die bevalling kwam natuurlijk op gang met 39+2, maar de weeen vielen na de ruggenprik weg. Heb toen wel wee-opwekkers in mijn infuus mogen krijgen en dat hielp. Weet echter niet of dat hetzelfde middel is als bij inleiden?
De vk vertelde mij dat er na een keizersnede, bij een 2e bevalling in ieder geval nooit wordt ingeleid met gel. Gel veroorzaakt vaak een weeënstorm en blijft inwerken op de baarmoedermond. Als je baarmoeder een litteken heeft dan is dit niet verstandig. Een infuus met weeënopwekkers is hoger of lager te zetten, dus het zou kunnen dat ze dat nog wel eens toepassen bij inleiding na een ks.
Ow ok dus met gel mag het dus niet? ik heb bij de eerste infuus gehad maar tjongejonge wat een hel haha bleef steeds hangen op 4 cm want bleek achteraf dat kereltje met zn nek in geboortekanaal lag. Ruggeprik lekte bij mij dus kreeg lekker de opwekkende weeen op hoogste stand te verwerken op een duur kon gewoon niet meer en toen werdt er besloten een keizersnede te doen dat ging zo snel! Ik weet niet of ik dat weer zie zitten een inleiding mag je als je een keizersnede hebt gehad meestal weer kiezen als je echt een klote bevalling hebt gehad? Ik weet het de ene bevalling is de andere niet en ik wil het ergens diep in mij ook wel zelf proberen maar ben zo bang dat het weer uitloopt op een keizersnede of een lange ellendige bevalling. Maar ik neem aan dat de Gyn ook echo's maakt hoe het kindje ligt?
Hier van de 1e normaal bevallen bij de 2e spoed ks. ze hebben aangeven max tot 41weken door te laten lopen. en ik mocht niet kiezen voor weer een ks moet echt normaal bevallen als er niks geks gebeurt. maar overleg alles even goed met de gyn zodat alles ook voor jou duidenlijk is.
ligt aan het ziekenhuis waar je zit. Bij mij (Haarlem) nemen ze geen risico. Ze leiden niet in en laten me max 1 week overtijd gaan. Ik mcht ook kiezen of ik direct een ks wilde, maar ga het eerst weer proberen gewoon te doen, ik heb nu een peuter lopen en dan is een ks gewoon niet handig... Weeen opwekkers willen ze wel doen, maar gel niet. En ze gaan nu ook eerder over tot ks dan anders. En ik moet ook direct aan de CTG en ze proberen ook snel een plakker op zijn hoofd te doen om hem in de gaten te houden. Schijnt dat als er iets met het lidteken is ze dat direct aan de beeb kunnen zien... Er is trouwens een topic over bevallen na een ks, kom gezellig meepraten liefs Miek
Ik heb ook ks gehad en ben nu gewoon bevallen en ingeleid met 39.4 wkn. Met infuus idd, de gel mag niet. Is allemaal prima gegaan. Ivm me verleden had ik van te voren al met me gyn afgesproken niet overtijd te lopen. Bespreek gewoon met je gyn hoe of wat.
mijn eerste is ook met een spoedks geboren en mijn tweede ook nadat ik wel een infuus met weeopwekkers heb gehad. max was ook 41 weken hier.
de gyn heeft mij verteld dat ze idd niet inleiden met gel maar met een balloncatheter , en dat de kans van slagen met inleiden niet zo groot is ze laten me hier tot 41 weken lopen.