Hallo dames, Even een vraagje. Aanstaande dinsdag ben ik 39 wkn 2 dgn en wil de verloskundige proberen mij te strippen als ik rijp ben. Nu lees ik op internet dat strippen bij een eerste kindje voor de 41 weken helemaal geen zin heeft! Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Alvast bedankt!
Hoever je ook bent, strippen geeft geen garantie dat het de bevalling opwekt. Om te kunnen strippen moet je (dacht ik) 1 cm ontsluiting hebben. Je bmm moet in ieder geval verstreken zijn. Ik ben met 40+2 gestript en kreeg een valse start in de nacht. De nacht erna hebben ze alsnog mijn vliezen gebroken omdat de bevalling niet wilde doorzetten. Het strippen heeft dus wel iets bij mij gedaan, maar het was niet genoeg. Succes als ze je kunnen strippen!
Geen ervaring want mijn VK wilde inderdaad niet voor de 41 weken strippen omdat de kans groot is dat het voor die termijn niks uithaalt en je er alleen maar onnodig buikpijn van hebt.
Dat heeft volgens mij niks te maken met of het een eerste is maar hoe rijp je baarmoeder is als hij nog helemaal dicht is heeft het weinig zin en vaak is dat het geval bij een eerste maar lang niet altijd, ik zou zeggen baat het niet dan schaad het niet, ik ben met 39.5 gestript en de volgende dag was ze er.
ik ben gestript met 41 weken. had toen toch al zo'n 2cm.. dus ze kon er goed bij. maar het heeft geen baad gehad want een dikke week later werd ik ingeleid