Hoi! Afgelopen dinsdagavond heb ik een vulling in mijn kies verloren. Ik kon de volgende dag terecht bij mijn nieuwe tandarts (1x eerder geweest). Er moest een noodvulling in en volgens de tandarts moest er een nieuwe afspraak gemaakt worden voor een kroon. Ongelofelijke hork van een vent, hij zei ook nog dat het me 250 euro ging kosten maar als ik het in een nevelopje mee zou nemen kon hij er 200 euro van maken Ik was dus van plan om weer terug te gaan naar mijn oude tandarts, die veel verder weg woont maar dat had ik er wel voor over (als hij tenminste plek heeft voor me, heeft een wachtlijst). Nou is gisteren die noodvulling er ook uitgevallen en vanochtend weer een stuk en gaat nu toch wel een beetje pijn doen Heb mijn oude tandarts waar ik graag weer heen wil gebeld: antwoordapparaat, maandag weer bereikbaar. Nou, toch maar mijn nieuwe tandarts gebeld (hij mag er heus nog wel een noodvulling inzetten, als dat nu tenminste genoeg is nu het gat groter is geworden) maar ook hij is pas maandag weer bereikbaar.. En nu dan? Er is wel een spoednummer waar ik heen kan bellen maar is dit spoed? Of kan ik dit wel over het weekend heen tillen? Is er een tandarts(assistente) in de zaal?
hoi hoi! herken je verhaal.. ik had 4 weken geleden ineens een kloppend gevoel in mn kies, en heb gebeld op dinsdag en eigen tandarts was er niet.. Heb toen naar de vervanger gebeld en gezegd dat het zo'n onwijs pijn deed haha...kon dezelfde dag nog terecht.. nu heb ik eergister i.v.m. zenuwbehandeling een noodvulling gekregen waar 's avonds al een stuk van af brak... heb gelijk gebeld want dat gaat met de dag zeerder doen, kon volgende ochtend meteen terecht.. Gewoon bellen meid en desnoods overdrijf je de pijn maar een beetje,
Als je er echt last van hebt, lijkt me dat het wel spoed is. Zijn er niet meer tandartsen in de buurt die je ff zou kunnen bellen, want ik dacht dat een spoednummer alleen buiten kantooruren is. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. En geld mee nemen???? Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb ook nog nooit moeten betalen bij notabene mijn eigen tandarts, hij stuurt een factuur. (en die declareer ik eerst bij de verzekeraar en dan betaal ik de tandarts...).
Als je naar een vervanger gaat moet je contant betalen.. bij je eigen tandarts niet tenzij je geen tandartsverzekering hebt.. op het antwoordapparaat van de tandarts krijg je een spoednummer die je kan bellen, als vervanging van je eigen, maakt niet uit hoe laat dat is.. hou wel rekening met zo'n 60euro wat je moet betalen, ik moest 66euro neerlegen voor zenuwbehandeling en noodvulling
Als je echt last ervan hebt meteen bellen anders wordt het dadelijk steeds erger en dan moet je naar een nacht tandarts. En overdrijven helpt altijd mijn tandarts laat me gelukkig altijd komen al is het iets kleins