Hoe voorzichtig zijn jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door charliebradbury, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoi meiden,

Hoe voorzichtig zijn jullie op internet met foto's van je kids enzo?

Ik heb een keer meegemaakt op een andere site waar ik schreef voor overleden kindjes,dat iemand zich daar voordeed als mama van een overleden kindje.
    Ze had zelfs foto's enzo van het kindje nou bleek achteraf alles gelogen en had ze de foto's gewoon gejat van een echte engelen mama!!!

sinsdien ben ik heel voorzichtig met foto's en plaats ik eingenlijk geen foto's van ons engelenkindje op internet....

Ben benieuwd naar jullie!

Groetjes charlie

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Kindje is er nog niet, maar ik denk af en toe een foto op Facebook, instellingen op alleen vrienden en alleen mensen die ik echt ken en mensen die ik vertrouw (die ik hier heel lang gesproken heb bijvoorbeeld). Uiteraard geen foto's waarop het kindje naakt is e.d.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon op fb deel ik elke dag wel een foto :)
    Ook vriendinnen van mij hebben fotos vanSylvano op fb staan, maakt me echt nietsnuit.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ook gewoon op fb ..staat op vrienden ingesteld.

5. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier nog geen kindje.

Maar ik deel zo goed als helemaal geen foto's op internet. Heel af en toe plaats ik een op fb maar ook echt alleen voor vrienden.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik spam mn hele fb vol met foto's van mijn kindjes.

Staat uiteraard wel helemaal afgeschermd.

7. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ik heb er eingelijk nooit over na gedacht tot dit gebeurde...
    Schrok hier echt erg van!!!!

Vandaar dat ik nu dus ook voorzichter ben in wat ik op het internet zet...

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik deel af en toe een foto op facebook, en misschien hier een keertje. Maar daar blijft het dan ook wel bij.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dank je wel. Dit was voor mij weer even een herinnering om mijn foto's hier op ZP te verwijderen.
    Ik zet wel af en toe een foto op ZP maar wel gekleed, instellingen alleen op vrienden en niets wat als schokkend, slecht, bijzonder etc uitgelegd zou kunnen worden.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik plaats op FB af en toe een foto en mijn familie/vrienden doen dat ook van mijn zoontje.

Ookal staat je profiel op "vrienden" ingesteld, besef wel dat alles wat je op FB zet ook van FB wordt en deze foto's kunnen/mogen gebruiken.

11. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    :$:$ oke dat wist ik niet......

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik plaats wel foto's. Geen naakt, maar verder ben ik vrij gemakkelijk. Dat er zieke mensen zijn, zoals in het voorbeeld van ts - heb ik meegemaakt op ziekte gebied - mensen die zich online (en trouwens ook in het echt) als ernstig ziek/terminaal voordeden en dit niet waren.
    En dat is inderdaad heel heftig. Maar voor nu houd me dat niet tegen om foto's van m'n meiden te plaatsen waar ik zo trots op ben.

Als men echt kwaad wil, kan m'n computer/email waarschijnlijk ook wel gehackt worden, dus dan houd ik dat niet tegen.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik post mezelf helemaal wild op FB met de instellingen 'alleen voor vrienden', verder heb ik Youtube op verborgen staan en vind ik naaktfoto's van baby's sowieso not done.

Ik heb er een aantal op de camera staan: net geboren en voor het eerst op de weegschaal en eerste keer in het badje. Daarbij is zo zorgvuldig handig gefotografeerd dat de privédelen niet te zien zijn :D !

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik wil geen foto's van mijn kinderen op het net,

Ik plaats eigenlijk heel weinig foto's

Ook via de telefoon stuur ik geen foto's vaak word die niet verwijderd en bij op de pc zetten hebben ze dan foto's van mijn kind op de pc.. Dat hoeft van mij gewoon niet

Zoals met de geboorte van de jongste ... Manlief stuurt foto's naar zijn ouders met de vraag dit niet door te sturen naar anderen, wat doet schoon moeder, die stuurt naar schoonzus schoonzus stuurt naar schoonvader ( tot zover nog geen probleem) en wat doet schoon vader die stuurt iedereen rond dat hij weer opa is met foto erbij en zelf die andere mensen sturen het weer door met " heb je al gehoord naam is weer opa" en zo bleek de foto al ergens midden in Duitsland te zitten bij mensen die wij niet eens kennen,

Ja sorry ik mag dan een enorme zeur wezen maar van mij hoef dat gewoon niet ,

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die op de weegschaal is dan niet zo subtiel gefotografeerd maar die foto heb ik ook nergens geplaatst, verder hetzelfde :)

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ben (geloof het of niet) online alléén actief hier op ZP. Heb geen actief FB account o.i.d. ( oh alleen LinkedIn maar daar staan geen fotos op).

Ik ben hier niet bepaald voorzichtig, plaats menig foto van mijn privéleven, maar haal ze meestal binnen een paar dagen weer weg.

17. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik plaats nergens op internet foto's van me zoontje. Wil ook niet dat familie hem op fb bijvoorbeeld zet (doen ze gelukkig ook niet).

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zet af en toe een foto op fb van mijn dochter. Niet veel meer sinds de hele schoonfamilie de foto's over ging nemen op hun fb. Ik heb mijn fb wel afgeschermd, maar ik weet niet of zij dat hebben. Daarbij vind ik het ook niet leuk dat zij ermee te koop lopen.
    (op internet de fantastische overgrootmoeder uithangen, in rl 3x gezien).

Ook met de foto's op whats app ben ik hierdoor voorzichtig geworden.

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ben heel voorzichtig met alles wat ik plaats en zeg.

Ik heb in mijn tiener jaren meegemaakt dat tot drie keer toe iemand mijn fotos had gebruikt om een profiel aan te maken. Echt super creepy...

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik hou van foto's plaatsen op fb. Ik voel me dan gewoon zo trots! Wel ondanks dat alles prive staat heeft eens iemand foto's gejat en aan mijn ex door gespeeld die ze op zijn fb zette waarna die mij zwart ging maken en iedereen vroeg te delen (mijn dochter dus heel interner over!) Tegenwoordig zet ik een watermark door de foto en verwijder ik ze steeds ook weer. Ook heb ik mijn vrienden lijst opgeschoond

Deel Deze Pagina