1ste met 39.3 weken bevallen en er 8 uurtjes over gedaan van gebroken vliezen tot bevallen. Daarna 2 mk gehad waarvan de eerste ook ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij ( termijn ook) De bevalling van dochter was met precies 37 weken dmv inleiding en duurde 1 1/5 uur!!!! Heel veel sneller als bij zoon maar dit komt natuurlijk door de weeenopwekkers op stand max haha
Ik ben ook geen expert op miskramen gebied (gelukkig) maar denk dat het vooral te maken heeft met de doorgang. Bij een 1e kindje die volgroeid is moet het door die doorgang naar buiten. Bij een 2e kindje is die doorgang al eens bewandeld en waarschijnlijk gaat dat makkelijker. Bij een miskraam komt het kindje daar natuurlijk ook langs maar als het kindje klein is dan rekt dat allemaal niet zo uit Ik denk dus dat je de miskraam niet moet zien als een 1e bevalling. Overigens ben ik bevallen met 39+6 en vanaf de 1e wee tot geboorte duurde 6 uur. De Vk kwam bij mij thuis en wilde kijken wanneer ze terug zou komen. Omdat ik geen gesprek kon aangaan omdat ik steeds weeën had is ze maar gebleven. Ze had meteen door dat het snel zou gaan.
bedankt voor alle antwoorden. Ik zie mijn (of een) miskraam ook echt niet als een 1e bevalling hoor! Laat ik dat wel heel duidelijk stellen. De vraag kwam omhoog toen de verloskundige die de informatieavond gaf aangaf dat de tweede sneller gaat omdat de tunnel ooit is verdunt (dunner worden tot ontsluiting) Misschien was dat gewoon iets te kort door de bocht. nogmaals bedankt. Het gaat inderdaad gewoon zoals het gaat, we zullen het wel zien!
Mijn eerste was er na spontane weeën binnen 4 uur, de tweede ingeleid en binnen 2,5 uur. Nu zwanger van de derde en ik ben als de dood dat ik het ziekenhuis niet eens ga halen dit keer (kraamafdeling verhuisd/gesloten dus moet nu naar een ander ziekenhuis) Maar elke bevalling staat opzich en is nooit hetzelfde Bespreek je gevoelens met je verloskundige! Succes..