ballonkatheter

Discussion in 'De bevalling' started by TigerAngel7, May 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    Hallo allemaal

Ik ben zwanger van onze eerste kindje
    Vorige week is er bij mij zwangerschapsdiabetes en zwangerschapspuppp opgetreden. Voor de diabetes word ik voor behandeld. Nu is het zo dat ik aanstaande donderdag word opgenomen in het ziekenhuis en willen ze kijken of ik al ontsluiting heb en een ballonkatheter krijg. Ook word er gekeken of mijn vliezen gebroken kunnen worden en ik weeën wekkers krijg. Ik ben behoorlijk zenuwachtig ervoor en vindt het erg spannend dat het nu wel erg dichtbij komt. Wat moet ik ervan verwachten? Ik zit vooral tegen de prikken en dergelijke op te kijken bang voor de pijn ? Wie heeft er ook ervaring mee? Ik ben dan bijna 39 weken zwanger. Als dit niet helpt krijg ik hoogstwaarschijnlijk een keizersnede

2. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    Ik ben bij de eerste ingeleid met 38 en halve week. Waarschijnlijk zullen ze eerst kijken kijken of je al ontsluiting hebt. Als dat zo is zullen ze je vliezen breken en of je dan opwekkend krijgt hangt denk ik van de situatie af.

Als er geen ontsluiting is gaan ze waarschijnlijk een ballon plaatsen om ontsluiten te maken. Bij mij hebben ze dit geplaatst zonder datvik er last van had. Toen die zat wel direct krampen. Een dag later had ik 2cm (goe snel dit gaat verschilt per vrouw en volgens mij verschilt ook per ziekenhuis want mij hebben ze in die 24 uur ook niet echt gecheckt) toen alsnog vliezen bereken en ik kreeg wel direct infuus met opwekkers.

Ik zag er van te voren ook tegenop maar het is mij uiteindelijk wel mee gevallen. Het enige wat ik heel lastig vond was dat ik niet van bed af mocht tijdens de bevalling (waarom dit was weet ik niet precies)

Veel succes ik hoop dat het voor je mee mag vallen (achteraf)

3. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    1,330
    507
    113
    Female
    Roermond
    Het hangt ervan af of je al ontsluiting hebt. Zo niet gaan ze een ballonkatheter in je plaatsen. Mocht je wel ontsluiting hebben, gaan ze je vliezen breken en ze gaan dan kijken of je zelf de weeën krijgt. Zo niet geven ze je opwekkers.

Ik heb zelf de katheter gehad afgelopen zondag en maandag ingeleid en dezelfde dag ben ik bevallen van ons zoontje!(7 uurtjes geduurd)

Ik had om half 9 al 4 cm (door de ballon) 10.30 5 cm en om 11 uur gevraagd voor de ruggenprik. 12 uur kreeg ik de prik en om half 2 had ik al 9 cm! (ik heb heerlijk geslapen tot ik drang had om te persen)! Om kwart coor 3 ging ik persen en om 15.46 was mijn zoontje er. Hij is nu 2 dagen oud.

Share This Page