Hallo, onze zoon is 11 dagen oud en sinds gister is het drinken aan de borst een probleem. Hij hapt wel aan en neemt heel gulzig een paar slokken. Daarna laat hij los en probeert de borst weer te pakken. Hier is hij zo wild in dat het niet lukt. Hij overstrekt zichzelf, gaat heel hard huilen en raakt gefrustreerd. Vannacht bleef het zo en het huilen hielt niet op. Zodra je hem in zijn bedje legde, begon het huilen 2 minuten later weer. Ik heb wel gehoord van zogenaamde regeldagen, en daarom heb ik hem elke keer maar weer aan de borst gelegd. Dan herhaalde bovenstaande zich. Is het normaal dat bij regeldagen je kindje zo kort op elkaar wil drinken? Het is bijna niet vol te houden om hem om de 10 minuten aan te leggen!
Dit lijkt me toch wat anders. een paar slokkenen dan weer loslaten. Drinkt hij ook wel af en toe een hele voeding? Misschien is er iets aan de hand met het aanhappen? Zo klinkt het meer. Je kunt waarschijnlijk het beste een lactatiekundige raadplegen bij jou uit de buurt en samen een voeding observeren. Je kunt dan vaak prima achterhalen waar het probleem zit en het oplossen, succes, Linda