Diaan1907. Dat de een misselijker is en vaker moet overgeven dan de ander betekent niet dat zij groter kans heeft op een miskraam, dat is gewoon onzin. ik ben vanaf week 5 t/m 14 misselijk geweest en overgegeven, terwijl mijn vriendin nooit heeft overgegeven alleen een beetje last had van ochtendmisselijkheid.
Ik heb ook nog nergens last van... beetje meer plassen, maar denk echt af en toe, OW JA! ik ben zwanger ach alleen maar mooi, en wat nog niet is.... kan nog komen.....(helaas....)
Nog steeds geen klachten... Ben alleen heel erg moe! Ook al heb ik uitgeslapen...dan nog ben ik moe... Ik weet dat iedere zwangerschap anders is...maar toch heb ik af en toe de gedachte; klopt het wel dat ik geen sympthomen heb? Is het wel goed? Ach....1 september heb ik mijn 1e echo! Met spanning zit ik af te tellen...
ik heb me aangemeld bij "moeders voor moeders" en die deden nog een extra test. ik dacht eerst nog ojee zometeen test hij negatief en ben ik dus niet zwanger.. belachelijk natuurlijk. de contactpersoon van "moeders voor moeders" verzekerde me dat ik echt zwanger was. het hormoon zat duidelijk in mijn urine en ik mocht meedoen! jeah! het streepje voor zwanger was zelfs nog donkerder dan het teststreepje! toch een lekker gevoel
He meiden, Ik ben nu 6 weken zwanger en ik heb tot gisteren ook nergens last van gehad. Soms vraag ik me af of het wel echt zo is. Toch heb ik vandaag last van misselijkheid, vooral als ik een lege maag heb. Ohja, en ik ben al een tijdje erg moe, 's ochtends al bij het wakker worden. Verder dus nog weinig. Maak je niet druk denk ik, zo'n test liegt niet en iedereen reageert anders op hormonen enzo!
Narcissus, ik was ook erg moe de eerste 3 maanden.... ik heb zelfs meegemaakt dat ik niet kon opstaan van de duizeligheid en was doodmoe. toen werd het zo erg dat ik 2 weken in bed heb gelegen, ik ging douchen en naar de wc, verder heeft mijn man mij 24 uur zorg gegeven, hij had mijn bed in de woonkamer gebracht. Hij bracht mij eten en drinken. Na het eten moest ik 4 van de 5 keer overgeven. mijn man grapte: ZONDE VAN HET ETEN! ahhahahahha achteraf kan ik daar om lachen. Geen seconde spijt gehad dat ik ooit zo graag een kleine ukkie wilde, je moet weten wat je te verwachten staat tijdens de zwangerschap, de bevalling en dat je straks heel veel tijd en energie kwijt bent aan zijn/haar verzorging, dat je je nachtrust voor hem/haar moet opofferen janne87, ik was ook heel erg misselijk als ik een lege maag had. ik at dan een sneetje wit brood met niks erop, een cracker helpt ook. Omdat je kind volop in ontwikkeling is vraagt hij veel engergie van jou, neem een zwangerschapsvitamine.
@Narcissus: Lijkt mijn verhaal wel, lastig he dat je nergens last van hebt. Ben ook vooral moe. Heb ook 1 sept echo... ben zo benieuwd. Durf soms niet te geloven dat ik zwanger ben. Maf hoor. Maar ja als ik soms anderen hoor is het helemaaaal niet erg dat ik niets heb maar ja... een klein beetje misselijk ondersteunt wel mijn gevoel van zwanger zijn gok ik. (maar ik klaag niet hoor )
Zwangerschapspagina.nl is een leuke site om je zwangerschap bij te houden, je kunt met andere zwangeren praten die zelfde aantal weken zwanger zijn
Ik dacht al dat ik niet de enige was, maar nu weet ik het zeker. Ik ben dus niet de enige die niet kan geloven dat ze niet zwanger is. Of dat alles goed is. Ik heb ondertussen al 3 testen gedaan. En elke keer geeft hij aan dat ik zwanger ben. Ga morgen contact opnemen met de HA, om het aan te geven. En om te vragen voor hoe nu verder. Ik heb alleen nu hetzelfde gevoel als wanneer je last van heb van je kies. Je belt met de tandarts, dan heb je geen last. Je kunt komen en dan is het over. Als ik morgen bel om een afspraak te maken, ben ik natuurlijk niet meer zwanger. Ik sta zelfs nog in dubio of ik morgenvroeg voor dat ik ga bellen, nog een test zal doen. Raar he?! Dat komt allemaal omdat ik nagenoeg nog niets voel en kwaaltjes heb.
karlijn gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik denk dat ieder vrouw moeilijk gelooft dat ze zwanger is. Ik zal je eerlijk zeggen; ik was misselijk en moest overgeven en testjes waren positief toch was ik erg onzeker. Toen ik termijnecho kreeg (met 9 weken), zagen we een kleine ukkie toen begon ik te geloven dat ik moeder zou worden. Karlijn je kunt je huisarts op de hoogte brengen van je zwangerschap, maar je moet zelf een Verloskunde zoeken en bellen.
Het is ook heel erg onwerkelijk! Dat herken ik zeker wel haha. Wij zijn het wel tegen iedereen aan het vertellen en ik merk wel, hoe meer mensen het weten, hoe meer ik het zelf ook begin te geloven. Ik heb wel wat kwaaltjes trouwens, zeer gespannen en pijnlijke borsten, soms heb ik wat krampjes/steekjes achter mijn schaambeen, heb last van mijn darmen en ben dood en doodmoe, maar sochtends héél vroeg wakker. Maar het zijn allemaal kleine kwaaltjes, het zijn nog geen kwaaltjes waardoor ik het écht helemaal geloof haha. Gelukkig hebben wij a.s. vrijdag al onze eerste echo. Ben erg benieuwd. Ik denk dat we het dan wel al meer geloven. Iedereen gefeliciteerd trouwens!!
Karlijn, dat van die huisarts is erg herkenbaar! Ik heb nu een afspraak met de verloskundige voor over 2 weken, maar ik denk ergens 'straks als ik dan ineens niet zwanger ben'. Dat is natuurlijk onzin. Het was wel heel leuk om de verloskundige te bellen, want die nam echt mijn zwangerschap serieus. Dat gaf wel een gevoel van dat het echt zo is. En inderdaad: het vertellen aan mensen geeft dat gevoel ook, maar dat doen wij alleen aan de ouders vooralsnog. Ik vergat (hoe dat kan met die jeuk..) trouwens gister mijn best wel duidelijke kwaal: ik heb gewoon direct een vaginale infectie te pakken, olé..
Ik begin het al steeds meer te geloven, hoor. We proberen tot na de intake het stil te houden, die is (pas) over 2 weken. Soms moet ik mijn tong wel afbijten. Als aan het eind van de dag mijn darmen toch iets opgezwollen zijn dan 's morgen, besef ik echt wel dat ik zwanger ben. Het gaan vertellen aan anderen, zal daar waarschijnlijk wel aan gaan bijdragen. Maar in een grijs verleden, vertelde iemand aan mijn moeder dat ze 6 weken zwanger was. Mijn moeder reageerde dat dat eigenlijk nog geen zwanger is, maar overtijd. Die reactie wil ik graag vermijden. Daarom hebben wij ervoor gekozen tot na het eerste gesprek met de VK te wachten.
Wat herkenbaar allemaal! Wij hebbben onze eerst afspraak staan op 14 September. Voel echt bijna niks. Wel nog af en toe een ijzersmaakje in mn mond en beetje opgeblazen buik begin van de avond maar voor de rest weinig tot niks.... Vertellen aan familie maakt het idd "echter". En herken het zo dat gevoel van als ik straks naar de vk ga en dan inneens niet zwanger ben...Heel stom. Na 6 testen zou ik beter moeten weten....
Haha 6 testen! Dat is best veel Ik heb er gewoon 1 gedaan en af en toe haal ik de foto tevoorschijn, of de test zelf. Het is gewoon een dikke vette streep terwijl het geen eens ochtendurine was en ik moest 5 seconden over dat staafje plassen maar zo lang duurde mijn plas niet. Als daaruit dus een dikke streep komt, kan het niet echt missen lijkt mij. Mijn man zei gister nog: 'al had je geen test gedaan of al was hij negatief, jij bent écht wel zwanger. Ik merk het'. Terwijl ik volgens mij best nog lief doe! Vanavond komt een moeders voor moeders mevrouw om te kijken of ik mee kan doen. Gek genoeg maak ik me daar ook weer druk om, alsof het dan ook ineens 'over' kan zijn. Het is gewoon zo onwerkelijk dat er een heel klein persoontje in mij groeit!
Haha, ik moet enorm lachen om 'terwijl ik volgens mij nog best wel lief doe'. Daar is mijn man ook bang voor. Ik kijk bijna elke avond naar de test, hij ligt dan ook op mijn nachtkastje, twee stuks. Heerlijk. Ik had mijn zus direct ingelicht de eerste test. maar vond het zelf zo onwerkelijk. Een paar dagen later de tweede test, en weer meteen met m'n zus aan de lijn. Haar reactie: Het is dus echt!!!, was geweldig, dat maakte mij ook meteen zekerder. In welke week hebben jullie een afspraak gemaakt met een verloskundige?
Hahaha. Toen ik net zwanger was, riep ik hetzelfde. Waarop iemand zei "wacht maar...!". En ja hoor, met 6 weken precies werd ik misselijk en een halve week later lag ik in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Nou, ik heb het geweten Pfoe wat was IK misselijk zeg! En dat terwijl ik met 5 weken zwangerschap dacht 'ik wou dat ik iets voelde, want nu is het net alsof ik niet zwanger ben!'. De volgende keer besluit ik anders
Ik heb afgelopen woensdag de vk gebeld. Ik heb mijn intake op 23 sept en de eerste echo op 5 oktober.
Hee Mermaid, zo te zien zijn wij even ver. Ik denk dat ik morgen ga bellen. Heb keuze uit twee praktijken in de buurt, eerst maar even met manlief overleggen waar we ons zullen aanmelden.
heb vrij weinig klachten gehad eigenlijk.. nietmisselijk geweest.. nouja alleen als ik boven een pan met een gebakken ei sta, lus niet alles meer, maar dat is alles gelukkig wat dat betreft.. bij mij begon alles pas met 12 a 13weken.. gevoelige borsten (heb ik daarvoor maar 3dagen gehad), ontzettende jeuk op mn rug en buik.. verder niks...als je zwanger bent wil niet zeggen dat je hele sterke symptomen hebt...