zwanger worden en stiefkinderen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Summer2015, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer2015

Summer2015 Nieuw lid

6 aug 2015
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben begin april gestopt met de pil.
    Ik heb zelf nog geen kinderen, mijn vriend heeft er al 2; eentje van 6 en eentje van 12.
    Zijn er hier mensen die ook stiefkinderen hebben en ook voor nog een kindje gaan? Ik ben heel benieuwd hoe ze erop zullen gaan reageren. Wanneer hebben jullie het verteld en hoe reageerden ze?

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ben ook stiefouder, maar heb m'n stiefje niet verteld dat ik met de pil gestopt ben. Gelukkig maar, want inmiddels zijn we al meer dan drie jaar bezig voor een kindje. Onderwerp is dus ietwat beladen, zeg maar.

Waarom zou je aan je (stief)kind vertellen dat je voor een kindje gaat? Wij vertelden aan niemand dat we voor een kindje gingen, inmiddels weten sommigen wel dat het bij ons niet zo lukt en we in de medische molen zitten, maar in de regel is 'gaan voor een kindje' best wel privé toch. Als je zwanger bent is het vroeg genoeg om te vertellen lijkt me.

3. almost

almost Lid

31 jul 2015
    72
    2
    8
    eigen bedrijf american BBQ catering
    Valthermond
    ik zelf heb 3 kinderen mijn vriend heeft geen eigen kinderen hopen nu zwanger te zijn van 1 samen

4. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn (volgende week) man heeft twee kindjes van 5 en 2,5j. In januari verwachten we een derde baby'tje. De twee oudste zijn laaiend enthousiast!

5. Summer2015

Summer2015 Nieuw lid

6 aug 2015
    4
    0
    0
    Sorry voor mijn late reactie, er zat een vakantie tussen :)

We hebben niet verteld dat we nog een kindje willen. Ze vragen wel af en toe of ik niet moeder wil worden. Toen we net een relatie hadden, wilde ik dat niet, maar nu 4 jaar later heel graag. Ik wil niet dat, wanneer ik zwanger ben, het nieuws als donderslag bij heldere hemel komt. Ik heb nu wel aangegeven graag moeder te willen worden, dus hoop dat het dan minder hard aankomt.
    De kinderen hebben best moeite met de scheiding van hun ouders gehad, ondanks dat doen ze het fantastich en hebben wij ook een goede relatie.

Uiteraard krijgen zij het pas te horen als ik echt zwanger ben. En dan maar hopen dat ze het (uiteindelijk) leuk gaan vinden.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben stiefmoeder van een meid van 17 en een jongen van 14. Toen wij de MMM in gingen waren ze 14 en 11. Ze wonen bij ons in co-ouderschap en we zijn vanaf de start van de MMM open geweest over het traject.

Ze hebben nu dus sinds 6mnd een broertje en zijn er echt helemaal dol op. Als ze weer bij ons zijn is het echt vechten om wie hem mag vasthouden/voeren/wandelen etcetera. Zo mooi om te zien.

Deel Deze Pagina