1e kind in 2015?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LTJ, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shelly26

Shelly26 Lid

27 jul 2014
    32
    0
    0

Heb vorig jaar 23 juni mijn spiraal laten verwijderen. Dit is de 7e ronde (nog niet ongesteld) Dus ga de 8e ronde in. We zullen de hoop niet opgeven! Maar het begint nu wel steeds duidelijker te worden dat ik moet gaan temperaturen om mijn vruchtbare dagen te vinden. De werktijden van mijn man zijn echt zeer frustrerend! Ik hoop dan ook dat we in de aankomende maanden wat meer geluk zullen hebben. Voor nu is het weer wachten op mijn menstruatie.

2. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Sjelly, tuurlijk mag je er bij! Je kunt hier je hart luchten en we zijn er voor elkaar!
    Toen ik je eerste bericht las, dacht ik als eerste wedden, maand 8. Het valt mij op dat veel dames het moeilijk hebben bij 8 maanden. Heel vaag maar t is me echt al eens eerder opgevallen. Ook bij mijzelf. Had ook zo een aantal emotionele en onzekere momenten.
    Temperaturen kan vooral geen kwaad. Wel balen van die werktijd zeg!
    Maar geef de moed niet op.

Wennepen, dat is zeker een korte cyclus! Helaas voor morgen maar alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Ik ben al de gehele dag met vlagen misselijk.. heel vreemd. Heb er vanmorgen heel veel over gelezen. Verder voel ik niets. Soms het idee dat mn borsten wat gevoelig zijn maar eigenlijk kan ik dat geen pijn of iets noemen. Dus ja, is dat weer zo een aanpraat geval of is het daadwerkelijk zo????? Ik weet het niet.
    Dit zijn de rotte momenten he dat wachten :(
    Maar goed, komt goed. Zo niet deze ronde dan wel 1 van de volgende...

3. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    Welkom shelly, gezellig dat je meepraat! Heel fijn om hier even je frustraties te uiten en elkaar te steunen inderdaad! Ik herken dat bij mezelf ook wel, na het eerste half jaar werd de teleurstelling de maanden erna ook groter en kreeg ik er minder vertrouwen in. Maar toch verbaas ik mezelf weer dat ik elke maand ook weer positief kan zijn.. Zelfs nu in de 11e ronde.
    Lastig he meiden die symptomen elke keer weer die je hoop geven maar je ook onzeker maken.. Maar het kan elke maand raak zijn dus gewoon hoop en moed houden, maar probeer jezelf niet gek te maken! Ik ben al die maanden nog niet 1x misselijk geweest, dus voor mij klinkt het wel positief ;)

Wennepen alvast gefeliciteerd! Wel echt balen nu net ongesteld, ik duim voor de volgende ronde voor ons!
    Ik weet inmiddels dat we volgende week woensdag afspraak hebben bij de gyn, vind het wel spannend maar ook een fijn gevoel dat er in ieder geval iets gebeurd nu.. En wie weet nu we er rustig onder zijn dat het toch nog spontaan gaat lukken, i hope so!!

4. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Hope so two for you vlinder!
    Mijn man zegt op het ene moment dat ik er teveel mee bezig ben en dat ik teveel met hem over heb en op het andere moment verteld hij over een collega die 6 maanden vader is en dat mijn man dat ook heel graag wil!
    Zucht..proberen een middenweg in te vinden..

5. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    Ja dat is precies hetzelfde bij mij. Ik wil er gewoon veel over praten, soms vindt m'n man dan ook dat ik er teveel mee bezig ben. Al is het in de loop vd maanden wel beter geworden en kunnen we er makkelijker over praten en uit hij zich ook meer dat ie ervan baalt dat het nog niet gelukt is. Hij accepteert nu ook meer dat ik er gewoon veel mee bezig ben en ziet dat bijv zo'n forum me goed doet om even van me af te schrijven en met meiden over te praten die in dezelfde situatie zitten. Inderdaad proberen middenweg in te vinden.. Blijft lastig!

6. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik deel die mening hoor vlinder!
    Het is ook lastig. Zelf heb ik het gevoel dat ik er helemaal niet te veel mee bezig ben. Wel nu ik testen heb gebruikt. Mijn vriend zegt er niet veel over. Wel regelmatig dat hij geen geduld meer heeft. Hij wil zo graag vader worden! Het is helaas niet anders.

Wel erg fijn dat je afspraak staat. Natuurlijk is het spannend maar het is natuurlijk wel een feit dat je straks zeker weet dat er wel of niet iets is. Dat is ook een fijn gegeven.

Wennepen, jou man is laatst al onderzocht toch?
    hebben jullie dat gewoon bij de huisarts gedaan?
    Mijn vriend gaf van de week aan dat hij dat ook al vast wil doen als het deze ronde niet raak is.

7. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    Ja door testen en temperaturen ben je dr wel wat meer mee bezig. Maar het geeft ook weer wat duidelijkheid. Ja leuk om te zien dat ze zelf ook zo graag willen he!

Ja daar heb je gelijk in, dan weten we wel waar we aan toe zijn.
    Je kan dat onderzoek van je man gewoon via de huisarts doen inderdaad, hebben wij ook gedaan.

8. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja je wilt toch weten wat je lichaam precies doet. Weten hoe het werkt.
    Ik merk nog steeds dat het veranderd.

Ik vind het erg leuk dat hij ook zo graag wil! Hij was er eerder klaar voor dan ik dat was. Hij wordt er alleen ook wel wat onzeker van. Hij is bang dat het allemaal aan hem zal liggen en dat straks blijkt dat het zaad niet goed is. Ik zeg hem steeds dat hij dat niet moet denken en dat het niets zegt dat het nog niet gelukt is. Dat vind ik wel eens lastig. Het zou voor hem wel goed zijn als we zeker weten dat het bij hem goed zit.
    .

9. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    Ja ik snap wat je bedoelt.. Mijn man voelde zich er ook onzeker over en was bang dat het aan hem lag. Ook door z'n achtergrond natuurlijk (operatie toen hij klein was). Maar er is vaak ook gewoon geen duidelijke oorzaak waarom het langer duurt. Bij mijn man gaf het ook veel rust toen we wisten dat het goed zat. Dus in jullie situatie zou ik het ook aanraden. En mocht het toch niet goed zijn, wil je dat ook liever gelijk weten dan over een paar maanden..

10. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja absoluut!
    Mag ik vragen wat voor operatie?
    Ik kan me best voorstellen dat hij onzeker wordt er van. Ik wordt dat ook als ik er aan denk dat er iets mis kan zijn. Maar goed, eigenlijk is er helemaal geen reden tot paniek. Gewoon de tijd zijn werk laten doen. En gelukkig zijn er nog tal van mogelijkheden om te proberen en dat je dan nog zelf zwanger bent. eerst maar eens afwachten tot een jaar. Wij zitten nu aan het einde van ronde 10. Ik hoop natuurlijk dat dit de laatste is maar goed wie zal het zeggen.

11. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    Bij mijn man waren zijn ballen niet goed ingedaald, op z'n 8ste is hij daaraan geopereerd. Tegenwoordig wordt dat vaak al veel eerder hersteld, en we hadden veel gelezen over verminderde vruchtbaarheid, dus maakte ons wel zorgen. Daarom hebben we geen jaar gewacht met onderzoek, wilde gewoon uitsluiten of het invloed had.
    Je hebt helemaal gelijk hoor, bij de 1 duurt het helaas gewoon langer dan bij de ander, het komt uiteindelijk wel goed! En misschien inderdaad al deze ronde! Je misselijkheid was hoopgevend, heb je daar nog steeds last van?
    Wij zitten in ronde 11, en dachten ook wachten nog een maand tot ik mij laat onderzoeken, maar hadden verwacht dat afspraak in het ziekenhuis wel weer een maand overheen zou gaan, maar valt alles mee! Ik was januari vorig jaar al gestopt met de pil dus qua tijd is het al wel meer dan een jaar.
    Ik hoop voor jullie dat het gewoon allemaal niet nodig is!

12. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja als dat bij ons het geval was hadden we het ook eerder laten testen. Gelukkig had dit bij jullie geen invloed.
    Ik ben in april een jaar gestopt met de pil. Dus ik heb mezelf wel voorgenomen nog even geduld te hebben.
    Vanmorgen was ik na het opstaan nog wel even misselijk. Maar verder vandaag niet echt dat het me opviel ofzo .
    Mn borsten lijken nu wel wat gevoelig te worden maar dat had ik wel eens met mn menstruatie ook. Alleen de laatste keer niet. Dus dat kan beide kanten op.

Ik hoop ook met heel mijn hart dat het spontaan lukt hoor! Niets fijner dan dat natuurlijk!
    En wanneer het deze keer niet gelukt is denk ik er over om toch de huisarts al in te lichten. Dat heb ik ook met het stoppen van de pil gedaan dus ze zullen waarschijnlijk zeggen dat ik nog even moet wachten maar dat zie ik dan wel weer. Niet geschoten is sowieso mis. en zeg eerlijk dat ik echt niet op een medische molen zit te wachten maar wat moet dat moet!

Gelukkig kun jij nu al snel terecht! onzekerheid is namelijk nog veel erger! :s

13. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Ligt er ook aan hoe oud je bent.
    Ik ben 34 en we zijn in juni gestopt met de pil en de ha zei dat we niet een jaar hoefde te wachten vanwege mijn leeftijd.
    Mijn man is super blij dat het bij hem allemaal goed zit.
    Dan is dat al een zorg minder.
    En we blijven nog 2 ronde zelf proberen en als het dan nog niet lukt dan gaan we de medische molen in.
    Daarom ben ik nu ook al begonnen met temperaturen omdat ze dat in het ziekenhuis toch willen zien, 3 maanden temperaturen en dan hoeven we daar niet mee te beginnen wat dan zou betekenen dat we dan 3 maanden moeten wachten totdat het allemaal van start gaat.
    Ga over paar dagen ook met ovulatietesten beginnen kijken of we het streepje zien oplopen en niet te laat aan de klus gaan zoals vorige ronden.

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wat goed dat je bent begonnen met temperaturen. Dan heb je idd die voorsprong al

15. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    P03sl13f spannend, het kan zomaar gewoon wel deze ronde raak zijn, wanneer verwacht je ongeveer je nod?
    En snap dat je het liefst nog even wacht hoor, ik zit ook niet zo op die medische molen te wachten. Maar nu we een afspraak hebben staan geeft het ook wel weer rust dat er wat gaat gebeuren en duidelijkheid komt. Onzekerheid is inderdaad ook niks. Als je tegen het jaar aanzit zullen ze misschien niet moeilijk doen..
    En inderdaad wat wennepen zegt afhankelijk van je leeftijd zullen ze je ook eerder helpen.
    Dat temperaturen is inderdaad slim om al te doen! Heb het nu ook 3 maanden gedaan en neem de grafiekjes volgende week gelijk mee naar de afspraak.

16. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja het kan allemaal!
    Ik verwacht mijn nod vrijdag. Dan ben ik uitgegaan van een cyclus van 29. Zoals de laatste ook was.

Wanneer het niet raak is ga ik ook temperaturen. Dan ben ik daar ook alvast mee begonnen. Ik lees overal dat dat het eerste is wat ze je laten doen. Dat kunnen we dus al voor zijn dacht ik zo :)

Aangezien ik 25 ben verwacht ik niet ze me sneller helpen vanwege de leeftijd. Maar misschien inderdaad wel als we tegen het jaar aan lopen.
    Ik ga me daar nog niet druk om maken. Dat komt wel. Eerst maar afwachten tot na het weekend maar denk ik zo.

17. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6
    Je hebt gelijk misschien is het allemaal wel helemaal niet nodig..
    Spannend morgen al.. Ik zal voor je duimen!

18. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nou hier nog niets te bekennen!
    De misselijkheid niet meer gehad maar nog geen ongi te zien! T is nog vroeg en er kan nog van alleen gebeuren dus zal het zien

19. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
  20. vlinder00

vlinder00 Lid

12 dec 2014
    82
    0
    6