Wennepen80 dat is inderdaad heel fijn! Hier is vanmorgen de ongesteldheid helemaal doorgebroken, super veel buikpijn en bloed. Vanaf de positieve kant: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Wat balen zeg Pepper92 dat de ongesteldheid is doorgebroken.. Maar inderdaad positief zijn en wens je meer geluk komende ronde! Dat is inderdaad wel heel fijn Wennepen80, om een vertrouwd iemand te hebben tijdens je kraamtijd! Wij vinden het allebei ook heel spannend wat er op ons af gaat komen, en kunnen er gelukkig goed over praten. Ook na een teleurstelling (ongesteld worden) weten we elkaar weer op te peppen en zijn we positief en gaan er weer voor. Maar als vrouw voel je alles dus maak je alles ook intenser mee en zal je strax misschien ook wel meer de angst hebben om het te verliezen e.d. Maar komt vast allemaal goed met ons!
vlinder welkom, ik hoop dat 2015 jouw jaar wordt. Het lijkt wel babyboom. Ik heb ook zo'n periode gehad. De een na de ander werd zwanger. @ pepper wat enorm jammer, Dikke knuffel en op naar de volgende ronde
Ik snap je helemaal! Een goede vriendin van mij is zwanger en een collega ook. En een aantal weken geleden kreeg ik uit het niets te horen dat mijn zusje zwanger is. Via een "ongelukje" ze is niet gestopt met de pil. Dat vind ik erg moeilijk. Waarschijnlijk omdat het familie is.
@ pepper, heel positief! Wel balen. Bij ons is het ook heel fijn. Het is allemaal enorm spannend voor beide.. mijn vriend wilde het het liefst 3 jaar geleden al. Ivm mijn studie nog even gewacht. Wij praten er gelukkig ook veel over en na de teleurstelling er voor elkaar zijn is erg belangrijk. T zou zo leuk zijn allemaal.. Hopelijk wordt dit voor iedereen een goed jaar!
Mijn man en ik gaan er ook voor! Eind vorige maand heb ik de laatste pil genomen en ben nu definitief gestopt met de pil. Ik ben dan altijd 1 week ongesteld maar nu blijf ik heel ligt doorbloeden waardoor ik al bijna 2 weken ongesteld ben. Nu de beslissing is genomen om te gaan voor ons eerste kindje kan ik echt niet meer wachten. Maargoed, we hebben nog wel even te gaan. Eerst ontpillen. Ik moet wel zeggen dat ik dit forum erg handig vind ivm de tips die gegeven worden maar ook dat je gezellig met andere toekomstige ouders kan praten!
@meisje1977 dankjewel. Dat hoop ik natuurlijk ook voor jou. Hoelang ben jij al bezig? @p03sl13f jeetje dat lijkt mij ook wel moeilijk.. Bij mij zijn 3 vriendinnen zwanger en is een collega net bevallen. En allemaal binnen 1 a 2 maanden zwanger. Vind het superleuk voor ze, maar wel lastig soms, alleen maar succesverhalen om je heen.. Kan er met m'n vriendinnen even goed wel over praten en ze steunen me wel, maar toch weten ze niet helemaal wat je doormaakt omdat ze zelf die hoop en teleurstelling niet zolang hebben hoeven ervaren. Is voor hen toch meer vanzelfsprekend. Fijn dat je ook steun hebt aan je vriend, is inderdaad erg belangrijk om er voor elkaar te zijn! En ook leuke dingen doen en proberen niet alleen met het zwanger worden bezig te zijn (al is dat soms moeilijk..) @SunshineM welkom! Leuk dat jullie ook voor jullie 1ste kindje gaan! Ik had niet zo'n last van het ontpillen maar dat is voor iedereen anders. Maar dat herken ik wel, dat je eenmaal de beslissing hebt genomen en dan het liefst wil dat het vandaag gebeurd Ik hoop ook dat het voor jou gaat gebeuren in dit jaar!!
@vlinder00 ja ik vind t erg lastig hoor. Van vriendinnen niet. Maar mn zusje wel. Vooral hoe lekker nonchalant dat dat gezegd wordt. Een vriendin van mij heeft er ook 1.5 jaar over gedaan. Met haar kan ik goed praten gelukkig. Soms heb je dat nodig. Mijn vriend en ik zijn er niet heel erg mee bezig. We proberen het zoveel mogelijk op zijn beloop te laten. Ik test ook niet steeds. In de afgelopen 9 maanden pas 1x gedaan. En we houden het vooral leuk. We zijn beide gek op leuke dingen doen en dat ook veel. @sunshineM welkom! Hopelijk voor jou ook snel leuk nieuws!
@vlinder ik heb 3x een ivf /pgd poging gehad. Deze maand voor het eerst proberen spontaan zwanger te raken
Hallo Meiden! Mag ik lekker mee kletsen met jullie? Ik en mijn vriend hopen ook eindelijk mama en papa te worden in 2015 Even kort mijn verhaal: gestopt in augustus 2013 met de pil, toen tot mei vorig jaar moeten wachten op mijn eerste ms en dus maar volop kunnen starten vanaf dan... Nu wel last van hele onregelmatige cyclussen wat het ook niet gemakkelijk maakt... Het begint hier allemaal wat door te wegen dus ik hoop dat het niet te lang meer duurt hier! Veel succes iedereen!
@Kristieniminie leuk welkom! Lijkt me ook lastig van die onregelmatige cyclussen. Hopelijk krijg je met het temperaturen en de ovulatietesten wat meer inzicht.. Ik ben nu ook sinds vorige maand met temperaturen begonnen omdat de ovulatietesten soms niet helemaal duidelijkheid gaven en ter bevestiging wanneer m'n eisprong is. Ik hoop dat het voor jou ook niet lang meer duurt! @Meisje1977 lijkt me heftig, ik hoop dat het voor jou nu spontaan gaat lukken! @po3sl13f dat kan ik me voorstellen dat dat het lastig maakt omdat het je zusje is.. En ook nog door een 'ongelukje'. Fijn dat je veel steunt vindt bij die vriendin en elkaar. Dat is inderdaad het beste niet teveel mee bezig zijn en leuke dingen doen. Dat doen wij ook, op het begin wilde ik het liefst dat het gelijk gebeurde en was ik er wel veel mee bezig maar kan het nu meer loslaten. Ik heb ook maar 1x getest nog, mijn cyclus is redelijk regelmatig en opeens was ie toen 4 dagen langer dus dan krijg je toch hoop.
Mijn nod 19 januari, vandaag met het koffie drinken smaakte de koffie heel vies, kopje na gekeken, nog een keer extra geroerd, ben zo min mogelijk bezig met zwanger worden omdat het anders iedere maand zo'n teleurstelling zou kunnen worden, dus had er helemaal niet bij na gedacht totdat ik opeens dacht, koffie smaakt vies als je zwanger bent.. Daarna ga je natuurlijk de hele tijd proeven (denk dat koffie dan altijd vies is).. Toeval?! Wachten duurt onwijs lang zo
@liselo, toch nog even geduld hebben! En lijkt me inderdaad dat als t dan vies was je het alleen nog maar viezer vindt.
Liselo zo gaan het nog lange dagen worden. Soms kan je aan kwalen denken die dan psychisch worden beinvloed. Succes met wachten
Nou vandaag was de koffie weer aardig normaal.. Wat is dat wachten toch vervelend. M'n borsten gaan ook zeer doen dat heb ik altijd voordat ik ongesteld word... Maarja... Pfff wat spannend allemaal!! Wennepen80 wat onwijs balen! Wanneer is je nod?