Dag dames, Ik ben nu 36 weken zwanger van mijn 2e kind. Mijn eerste kind lag in onvolkomen stuit en is dmv geplande ks geboren... Nu (bijna 4jaar later) ligt deze baby ook in (volkomen) stuit en als het zo blijft moet ik volgende week opnieuw een ks plannen. Draagpoging doen ze liever niet ivm het litteken van de vorige ks... Wie heeft dit ook meegemaakt? En heb je hier een verklaring voor gekregen?
Ik niet, de eerste lag gewoon de tweede wel in in stuit.... ben benieuwd wat deze gaat doen. Twee vriendinnen van mij hadden dit wel. Beide zwangerschappen stuitligging.
Bij mijn eerste heb ik een keizersnede gehad ivm een stuitligging en deze baby ligt weer in een stuit. De verloskundige zegt dat ik me nog geen zorgen hoef te maken omdat er nog genoeg tijd en ruimte is om te draaien. Ik ben nu bijna 32 weken. Toch heb ik een voorgevoel dat dit niet gaat gebeuren... 2 keer een stuitligging lijkt me ook geen toeval.
Je hoort wel eens dat het met de stand van je bekken te maken kan hebben. Nu heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap hele erge bi gehad en mijn bekken stond ook echt scheef. Had toen ook een stuitliggertje en de draaipoging was toen mislukt. Nu heb ik zodra ik zwanger was aan de bel getrokken bij de fysio en met een week of 15 begon het weer iets scheef te groeien. Ik heb toen een zooltje gekregen wn de klachten zijn daardoor enorm beperkt gebleven! En of het toeval is of niet... Deze dame ligt wel helemaal goed gelukkig!
Mijn eerste heeft heel de zwangerschap in dwarsligging gelegen en voor de eerste keer in hoofdligging met 38 weken. Tweede ook. Ook met 38 weken geboren. Derde heel de zwangerschap in stuitligging en met ruim 37 weken gedraaid naar hoofdligging. En met 38 weken geboren .
Mijn eerste heeft ook hele zwangerschap in stuit gelegen. Een helse zwangerschap. Draaipoging gehad en gelukt uiteindelijk alsnog keizersnee. Nu de 2de ben echt benieuwd wat deze gaat doen maar het word niet meer gedraaid in ieder geval en het word zowiezo een keizersnee