Zwemmen

Discussion in 'Zwangerschap' started by leutjj, Jul 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ben morgen 38 weken zwanger. Weet niet of ik al ontsluiting heb (had ik bij dl al wel). Verlies ook wel eens wat dikke slijm.

Zouden jullie gaan zwemmen in een meer of in de zee?

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Tja dat is afhankelijk of je wel/geen ontsluiting hebt lijkt mij. Als je ontsluiting hebt groot risico op infecties indien niet dan kan je met herust hart zwemmen. Maar had je bij je dochter geen weeen vooraf aan de ontsluiting?

3. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

Sep 5, 2014
    1,010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ja ben er zelf ook wel benieuwd naar wat wel of niet mag, wij willen vanmiddag ook in een rivier hier gaan zwemmen maar zelf ben ik bijna 37 weken zwanger. En heb niet het idee dat ik al ontsluiting heb. Meertjes moet je nu als het goed is wel wat voorzichtiger mee zijn ivm blauwalg omdat dat water stil staat.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zou het risico niet nemen.
    Bij mn oudste weet ik niet of ik al ontsluiting had met 38 weken.
    Bij mn meiden had ik allebei al rond de 30 weken ontsluiting. En volgens mij mag je dan niet zwemmen of in bad bad.

5. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Ik zou niet in een meer gaan zwemmen, ivm bacteriën , kans op infecties, maar in de zee mag volgens mij wel, of een rivier ook ; stromend water

6. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    En anders ga je toch alleen pootje baden, dan weet je zeker dat het geen kwaad kan :)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik heb er gister contact over gehad met het zh omdat ik het mijzelf ook afvroeg. Zij gaven aan dat het geen kwaad kon, zolang je vliezen maar niet gebroken waren. Ontsluiting was erbij niet erg zeiden ze.

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Bij mijn dochter had ik met 30 weken al ontsluiting (bevallen met 40,6) maar ben in die tijd nog wel aantal keer wezen zwemmen in thermaal water. Eigenlijk niet echt bij nagedacht dat dit een risico kon zijn. Gyn heeft er overigens niets van gezegd.

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Toen ik 1cm ontsluiting had mocht ik niet eens meer in bad en vooral geen zeep laat staan in de zee dus

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    Met ontsluiting mag je gewoon zwemmen en in bad ed. Met gebroken vliezen niet.
    Al zullen er natuurlijk altijd gevallen zijn waarin anders word geadviseerd.

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Je kan gewoon zwemmen, behalve als je vliezen gebroken zijn.

12. leutjj

leutjj Niet meer actief

Dank jullie voor de reacties. Zelf gewoon op strandje gelegen en tot mijn knieën in het water. Ml lekker met dochter wezen zwemmen.
    Vertrouwde het zelf toch niet zo met kan op infecties, zal waarchijnlijk niet gebeuren maar toch.
    Al het een gewoon zwembad was, was ik wel wezen zwemmen.

Share This Page