Wie start er ook met het krijgen van een 2e kindje en moest op de 1e lang wachten?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by frummelk, Apr 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hallo allemaal,

Manlief en ik zijn er uit. We gaan beginnen met het 'klussen' voor een tweede kindje. Erg spannend natuurlijk, vooral omdat het bij de eerste behoorlijk lang heeft geduurd. We stonden op de wachtlijst voor IVF toen ik na twee jaar spontaan zwanger bleek.

Nu we ritme hebben met onze kleine, gaat het weer wat kriebelen. Uiteraard hopen we niet dat het weer zo lang gaat duren, en dat het ons uberhaubt gegund is. Iets in mij vreest het ergste.

Het lijkt mij daarom leuk om samen met andere dames te kletsen die ook (net) begonnen zijn om een tweede (of derde/vierde/etc) kindje te krijgen en bij de eerste veel geduld moesten hebben.
    Ik weet nog van de eerste dat ik het verschrikkelijk frustrerend vond om op forums mee te schrijven waarbij de vrouwen zómaar zwanger raakten. Heel erg fijn voor hun natuurlijk, maar bij de zoveelste wordt je stiekem toch wel jaloers. ;)

Maar goed, wij gaan deze maand starten. Wie nog meer, of is net gestart? Maken we er een gezellig (roze) forum van ;)

Liefs frumm

2. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi hoi!
    ik ben ook zo'n iemand dat wel beetje gefrustreerd geraak van meiden die klagen na een maandje of twee ...
    voor Menno hebben we 14 maanden moeten proberen, en ook wij zijn uiteindelijk op natuurlijke manier zwanger geraakt (tijdens pauze van clomid)

nu ziet het er iets beter uit: ik heb namelijk een cyclus (met eisprong vorige maand) zonder clomid... helaas geen zwangerschap

ik ga er wel vanuit dat het weer een jaar of langer kan duren, maar hoop natuurlijk van niet!!! :D

veel succes in ieder geval!
    Groetjes

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Mammavanmenno, spannend zeg!
    Kom je meekletsen? Misschien volgen er meer!
    Hopelijk zijn we snel zwanger! ;)

4. mamavanmenno200

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik klets heel graag mee! ik hoop inderdaad dat er nog meer meiden volgen... en dat we allemaal snel zwanger mogen worden... ik ben nu alweer 6 maand ac 'vrij' en mijn zoontje wilt zooo graag broertje worden :)

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Leuk dat je mee komt kletsen! Praat al iets makkelijker dan in je eentje hihi

Ik heb helemaal geen anticonceptie geslikt en heb dus geen last van ontpillen oid. Dat is wel fijn. Komende maand maar eens kijken of we een ei kunnen vinden. Gebruik je ook ovulatietests?

Hoe oud is je kleine man?

Ik zag je pendels, ik heb er toevallig ook eentje voor juli. Dus wie weet ;)

6. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Mag ik ook meekletsen?

Ik weet niet of ik 'lang genoeg' bezig ben geweest voor ons zoontje.. 10 maanden over gedaan.. Had een hele onregelmatige cyclus.. ben vandaag ongesteld geworden na 28 dagen en zo een cyclus heb ik nog nooit gehad dus ik ben eigenlijk wel blij...
    En me ei gevonden en ook gevoeld.. Alleen jammer genoeg niet zwanger geraakt maar goed het was pas me eerste ronde :)

Ik hoop dat jullie gauw zwanger mogen raken op de natuurlijke manier :)

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Miranda, tuurlijk kom erbij. Gezellig!

Jouw zoon is 9 dagen ouder dan de mijne zie ik hihi

8. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    oo haha wat leuk :) beetje zelfde leeftijd! Ben je doordat je bij je zoontje langer bezig was ook nu al begonnen met zwanger worden van een 2de? Wij houden er wel rekening mee ookal als ik sneller zwanger zou raken het ook leuk is hooor :)

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    We zijn begonnen omdat we er klaar voor zijn. Maar stiekem houden we wel in ons achterhoofd dat het een poos gaat duren en dan zit er niet een heel gigantisch leeftijdsverschil tussen. Althans dat hoop ik maar. Je hebt het niet voor het zeggen he.
    Uiteraard hoop ik dat het de eerste ronde raak is. Of ergens in de eerste zes hihi

10. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hoiii dames
    Hier ook bezig voor een tweede wondertje ronde 2 ...bij onze dochter heeft dik 2 jaar geduurd..hopelijk nu sneller;)
    Maar hou ook rekening met lang...we wachten het af.
    Deze maand netjes mn ei gevonden met ovu testen en goed geklust woe nod maar nog geen klachten..ma en di wel menstruatie krampen...vanmorgen eigenwijs geweest en getest...inderdaad veeeeel te vroeg haha dus omo wit
    Zondag nog keertje ;)

Sorry voor typefouten zit op mn telefoon:p

11. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Ja ik snap je, ik hoop het ook voor je dat het zoiezo in het eerste half jaar raak is :) Voor alle meiden trouwens die zich hierbij gaan voegen.. We maken er een gezellig roze forum van toch :)

12. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Oee dus voor jou is het spannend! Ben benieuwd hoor.. nog 5 dagen toch??

13. mamavanmenno200

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Mijn zoontje wordt 10 mei al vier jaar.. Mijn man wou eerst geen tweede dus pas sinds oktober dat hij er weet voor wou gaan... Dus verschil in leeftijd gaat er hier zeker wel zijn... Maar ja mijn wens om voor een tweede te gaan ga ik daarvoor niet laten schieten.

Miranda ik ben ook op 12 juli jarig!!! ;)

Mijn enige hoop voorlopig is in 2013 zwanger geraken....

14. mamavanmenno200

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Oh ja ik doe aan temperaturen en ovulatie testen

15. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Ja vind ik ook hoor als je eenmaal de wens voor een tweede hebt maakt het verschil niets meer uit :) was je blij toen je man toch wel een tweede wou of was je er wel aan gewend dat er geen tweede zou komen?

Ooo ook op 12 juli jarig hihi leuk! Wij hebben wat met 12 is heel bizar..

12 maart getrouwd 12 april eindelijk sleutel van ons nieuwe huisje(hebben we 7 maanden op moeten wachten,nieuwbouw)

En ik was 9 juli uitgerekend en toen werd er al gezegd hij komt de 12de dat is iets van jullie.. en ja hoor me zoontje is de 12de geboren om 12 over 5 haha en allemaal in 2012.. Dus erg leuk allemaal hihi

:) xx

16. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hallo ,
    ik wil me graag ook toevoegen aan jullie groepje.
    onze dochter is ondertussen al 4 ( 5 in juli ).
    en een beetje hetzelfde verhaal als mamavanmenno200.
    man wilde eerst geen tweede ( na alle problemen voor nr1 )
    nu uiteindelijk beslist dat we er nog eens voor gaan.
    wij hebben 2 en een half jaar geprobeerd voor onze dochter met alle soorten vruchtbaarheidspillen , prikken etc.
    15 april heb ik een afspraak bij de gyn om terug te starten.
    wij hopen er hier op dat het wat sneller zal gaan nu dan bij ons dochtertje maar gaan in elk geval uit van 2 jaar.
    hoop doet leven toch?

17. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad, hoop houden en afwachten weer iedere maand.. meer kan je niet doen toch :)

Ik hoop dat het sneller raak mag zijn bij een tweede dan bij je dochter..

18. mamavanmenno200

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    mijn man was ook bang dat we weer zo onder druk gingen staan en elke maand bij gyn zouden moeten gaan lopen... dat wou hij echt niet meer... tot mijn zusje zwanger was van haar tweede :) dan werd hij beetje jaloers en ook voor Menno vond hij het zielig... en Menno was dan ook al eens op school gaan zeggen dat zijn mama zwanger was... toen de juf mijn man feliciteerde (was in oktober) vond hij het wel tijd voor een tweede haha

ga je onmiddellijk bij gyn starten? ik ben in januari bij gyn geweest om te weten hoe en wat... ik had toen dus wel eisprong gehad maar ik had een cyste en via medicatie is die nu weg... daarna cyclus van amper 21 dagen (zonder eisprong) en nu dus net een normale cyclus gehad met eisprong op dag 17, alleen niet het resultaat dat we allemaal willen ;)

@miranda: haha je hebt inderdaad wel iets met 12 dan... wel grappig !

19. mamavanmenno200

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    vraagje: weten jullie vrienden/familie dat jullie voor een tweede gaan... wij zijn daar vanaf december voor 'uitgekomen'... we kregen namelijk al vaker de vraag of we nog een kindje wouden of niet, en de meeste wisten wel dat ik er wel nog ééntje wou... en nu weten mijn beste vriendinnen enzo het ook gewoon zodat ze me toch ook kunnen steunen... 2 vriendinnen van me zijn met ivf zwanger geraakt, dus ze kunnen hun wel plaatsen in het lange wachten en het negatief testen.
    Alleen op mijn werk weten ze het niet, en soms heb ik echt het gevoel dat ik mezelf ga verraden :)

20. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    @mirandav: dank u ... gelukkig weten we ondertussen wel dat het mogelijk is. bij de eerste was ik tot bijna depressief omdat we nog niet wisten als het ooit wel ging lukken.

@mamavanmenno200: hihi wel grappig dat je zoontje er zomaar mee afkomt dat je zwanger bent. wij merken hier ook erg dat onze dochter iemand nodig heeft om mee te spelen enzo...
    wij starten inderdaad onmiddelijk bij de gyn omdat ik een hele lange cyclus heb. de laatste was 66 dagen. en zo duurt 1 ronde wel zeer lang.
    ik vermoed dat we zullen moeten starten met clomid voor minstens 6 maanden. wat wel jammer is want clomid helpt niet bij mij. natuurlijk als ik het al onmiddelijk mag combineren met andere medicatie is dat wel goed. zoieso hebben we pregnyl nodig om het eitje te laten "springen". ik zal meer kunnen zeggen als we bij de gyn zijn geweest.
    ook wij kregen meer en meer de vraag wanneer het 2e kindje zou gaan komen. we hebben 4 jaar lang vast gehouden aan hetzelfde antwoord ... nooit meer !
    nu kon mijn moeder en enkele beste vriendinnen vanaf dag 1 al aflezen dat er iets veranderd was. ze begonnen vragen te stellen en ik heb het een lange week volgehouden en dan uiteindelijk toegegeven dat we beslist hadden om voor een 2e te gaan.

Share This Page