Mijn zoontje is 13 augustus 2 jaar geworden en geniet nu dus al 2 jaar van mama's melk. Wat een mijlpaal! Hoewel...het is nog maar één voeding per dag, 's morgens. Tot een paar weken terug wilde ook 's avonds voor het naar bed gaan nog bij me drinken, tot ik twee avonden achter elkaar niet thuis was en hij een flesje melk had gedronken voor het slapen gaan (deden we wel eens vaker, zonder problemen). Toen ik hem de volgende avond voor het slapen gaan de borst aanbood, begon hij echt heel hard te huilen en riep:"nee, mek peen, mek peen!", wat betekent: ik wil melk uit een flesje met een speen! Even moest ik wel slikken, voelde me afgewezen, maar bedacht me toen dat het precies gaat zoals ik graag wil, hij bouwt zelf af. Toen vond ik het eigenlijk wel een grappige situatie. Ben benieuwd hoe lang hij 's ochtends nog wil drinken...
Hartstikke goed meid, 2 jaar alweer. Weer eentje volgens de WHO -richtlijn Geniet ervan. En kindje zelf de regie, is natuurlijk het mooiste wat er is.
Van harte gefeliciteerd. Super hoor twee jaar. En die ene borstvoeding 's ochtends kan nog lang duren hoor. Sven is 2 jaar en 8 maanden en drinkt ook alleen 's ochtends bij mij. Ik vind het een heerlijk moment. Samen in bed lekker wakker worden. Geniet ervan.