Hoi meiden, Ik ben erg nieuwsigierig naar jullie ervaringen? Ik ben zelf 10 dagen te vroeg bevallen van een lief ondeugend meisje, ondertussen is ze alweer 2,5 jaar (slanke den)! Ze was bij de geboorte 4360 en 54 cm flink dus Daarom kreeg ik net van de vk te horen dat ze dan automatisch een groeiecho met 34 weken maken om na te gaan of het weer zo'n flinkerd gaat worden. Hoe zijn jullie ervaringen?
Volgens mij hoeft dit niet. Onze dochter is met ruim 40 weken geboren met een gewicht van 3940 gram (dus ook bijna 8 pond) en 54 cm.... Volgens de groeiecho via de gynaecoloog vorige week wordt deze max. 3300 gram......
@tamara84, ik zou daar toch niet teveel van op aan gaan hoor. Hier de eerste (een jongen) ook een 8-ponder, dus bij de tweede ook extra groeiecho's gehad, en telkens (3x) kreeg ik te horen me geen zorgen te maken, kindje zou zo'n 7 pond zijn. Nou onze jongedame was dik 9 pond! Nu zwanger van de derde houden ze me weer extra in de gaten, ben benieuwd, want ze zaten er toch behoorlijk naast!
eerste 4320 (40w2d) en bij deze krijg ik met de 35 weken een extra echo. van mij mag deze idd wel wat kleiner zijn Er wordt ook extra bloed geprikt op suiker, maar dat lijkt goed te zijn. Vooralsnog is dit kindje geen groot kindje, dus we wachten maar af...
eerste 4020 met 38,5 (volgens mn eigen berekening 40.5) nu is het weer een goed gevulde beeb volgens de vk, maar krijg hier verder geen extra echo's, controles of niks voor. We zien wel
Extra echo's? Ik ben benieuwd of ik die ook krijg. Mijn eerste was 9 pond. Vandaar dat het lopen op het laatst zo zwaar was... Ik hoop dat de volgende iets lichter is en wat meer een echte baby is. Mijn zoontje was zo groot, heb dat wel een beetje jammer gevonden... Alhoewel hij nu 13 kilo is, dus dan is 9 pond weer heel licht
Mijn zoontje was 3975 en 52 cm, en nu 35 weken zwanger van ons 2e kindje, ben benieuwd hoe zwaar deze gaat worden, krijg geen extra echo's of wat dan ook.........?!
Mijn zoontje was 4300 gram bij de geboorte, maar krijg nu geen extra groeiecho's ofzo. Heb volgende week wel een echo voor placentabepaling, dus ga meteen ff vragen of ze kunnen schatten of het weer een groot kindje wordt (denk zelf van wel).
IK geloof hier nooit zo in! ze schaten het echt zo vaak mis! Ik zie het vanzelf wat er uitkomt haha! Bij mijn zoontje zeiden ze me dat hij toen zn 3600 gram was al dus dat het een flinkerd zou worden! en een dag later beviel ik en hij was precies 3000 gram.